Ми зібрали шість CRM, що якнайкраще підходять для гуртової торгівлі. Для більшості з них вже реалізована пряма інтеграція з Хорошоп. Детальніше про можливості кожної системи читайте в статті.
Управління B2B-магазином передбачає роботу з великими масивами даних, де чіткість обліку та упорядкованість інформації виходить на першу роль. Для всіх сторін процесу в B2B важливо, щоб доступна інформацію була актуальною, правильною і синхронізованою на різних рівнях. Від цього напряму залежить успішність співпраці та її комфорт.
Дехто намагається вести облік вручну та використовує допоміжні інструменти на кшталт Excel. Такий підхід може працювати на перших етапах існування магазину, але його ефективність буде втрачатися, по мірі збільшення бізнесу та клієнтської бази. Тому доцільно впроваджувати в роботу свого B2B-магазину спеціалізовані інструменти для обробки інформації, а саме CRM.
У цій статті ми розкажемо як CRM допомагають у веденні B2B-бізнесу та зібрали для вас найкращі рішення на ринку, щоб ви могли знайти ідеальну для вас систему.
Які функції CRM будуть корисні у B2B
CRM збирають, обробляють і аналізують всю інформацію, яку отримує бізнес з найрізноманітніших джерел. В результаті користувач системи отримує дані у зручному для нього вигляді, а разом з тим інсайти та поради, що допомагають керувати бізнесом більш ефективно. CRM у поєднанні з можливостями Хорошоп B2B допоможе забезпечити комплексне обслуговування клієнтів. Ви не втратите жодного ліда, користувачі будуть завжди отримувати актуальну інформацію на сайті і управління інтернет-магазином стане ще зручніше.
За виключенням кастомних рішень, більшість функцій будуть загальні для всіх CRM систем:
-
збір всіх вхідних запитів з різних джерел в одному місці — еmail, телефон, месенджери, соцмережі, сайт тощо;
-
зберігання всієї інформації, що стосується взаємодії з клієнтом — історія спілкування, замовлень і розрахунків, документація тощо;
-
створення воронки продажів і відслідковування руху клієнтів по ній;
-
розподіл роботи між менеджерами і аналіз їхньої діяльності;
-
аналіз ефективності каналів продажів та формування звітності.
Всі ці функції мають застосування, як в B2C, так і B2B. Але у певних CRM реалізовані додаткові інструменти інструменти, які особливо корисні в B2B. Наприклад, складський облік, синхронізація залишків, ведення гуртових продажів тощо. Ми зібрали CRM-системи, які найкраще відповідають потребам B2B-бізнесу. Серед них є також системи обліку, більш відомі як ERP.
SalesDrive
SalesDrive — українська CRM для інтернет-магазинів, яка представлена на ринку з 2012 року. Система автоматизує продажі, дозволяє обробляти замовлення в своєму середовищі і вести облік товарів. Можливості CRM можна поєднувати з сайтом на Хорошоп, завдяки прямій інтеграції. Згідно опитуванню, яке ми проводили в минулому році — це найпопулярніша CRM для інтернет-магазину. Серед корисних для B2B-продажів можливостей SalesDrive:
-
каталог товарів, різні типи цін, комплекти товарів, варіативні товари;
-
складський облік, робота з кількома складами, синхронізація залишків з сайтами і маркетплейсами;
-
робота з дропшиперами і винагороди для них;
-
робота з кількома юридичними особами;
-
робота з документами — рахунки, видаткові накладні, чеки, договори, акти;
-
аналіз доходу, витрат і прибутків;
-
інтеграція зі службами доставки, маркетплейсами, телефонією, чатботами і месенджерами, SMS, email.
Bimp
Bimp — ERP-система для управління робочими процесами. Можливості системи охоплюють низку бізнес-напрямків, серед яких продажі, фінанси, склад, логістика і виробництво. Bimp має готову інтеграцію з Хорошоп, що суттєво полегшує впровадження системи. Функції Bimp для B2B:
-
управління декількома складами, з можливістю інвентаризації та відслідковування руху товарів;
-
контроль залишків;
-
функції для дропшипінгу;
-
контроль платежів і закупівель;
-
управління продажами і відслідковування руху клієнтів за воронкою;
-
формування фінансової звітності, відслідковування руху грошей, собівартості та інше.
Keepin CRM
Keepin CRM — CRM-система для повного циклу продажів і автоматизації бізнесу. У нашому минулорічному опитуванні Keepin CRM посіла третє місце за популярністю серед інтернет-магазинів. Розробники зібрали в одному сервісі все необхідне для управління бізнесом. CRM підходить для формування клієнтської бази і ефективної взаємодії з ними, фінансового контролю, роботою з документацією, постачальниками та B2B-продажів. А також має інтеграцію з Хорошоп. Функції Keepin CRM для гуртової торгівлі:
-
складський облік і робота з кількома складами;
-
типи цін і автоматичні правила формування цін;
-
контроль залишків і інвентаризація;
-
контроль оплат за угодами;
-
автоматичне створення угод;
-
автоматичний прихід замовлень на склад;
-
сегментація клієнтів.
Skynum
Skynum — хмарна програма для торговельного і складського обліку. Система дозволяє створювати клієнтську базу, керувати товарами, контролювати платежі та багато чого іншого. А завдяки прямій інтеграції Skynum з Хорошоп всі функції злагоджено працюють з інтернет-магазином. Один з напрямків роботи сервісу, про які заявляють розробника, це саме гуртова торгівля. Можливості Skynum для B2B-продажів:
-
необмежена кількість складів з їх управлінням в єдиному середовищі;
-
історія переміщення товарів і синхронізація залишків на сайті;
-
облік товарів за модифікаціями;
-
контроль термінів придатності;
-
інвентаризація;
-
фінансовий облік і контроль за заборгованістю;
-
контроль розрахунків з клієнтами та постачальниками.
Dilovod
Dilovod — онлайн-сервіс для комплексного ведення різноманітного обліку. В рамках сервісу реалізовані рішення для бухгалтерського, складського, закупівельного та іншого обліку. В Dilovod також впроваджені функції CRM, що зручно поєднуються з інструментами обліку в одному робочому середовищі. Готової інтеграції з Хорошоп система не має, але її можна підключити за допомогою API. Корисні функції Dilovod для гуртової торгівлі:
-
можливість працювати з кількома воронками продажів для різних каналів — гуртової торгівлі, роздрібної і т.д.;
-
управління гуртовими та роздрібними продажами в одній системі;
-
складський облік, робота з кількома складами, контроль залишків і їх синхронізація на сайті;
-
автоматичне формування замовлень постачальнику;
-
формування прайс-листів і цінової політики;
-
аналіз співпраці з постачальниками та контроль поставок.
Perfectum
Perfectum — це поєднання CRM і ERP системи в одному продукті. Сервісом можна користуватися як в хмарному вигляді, так і встановити коробкове рішення на свій хостинг, з можливістю внесення кастомних змін. Функції системи придатні для вирішення задач в рітейлі, інтернет-торгівлі, гуртових продажах і дропшипінгу. Також розробники пропонують підключення великої кількості додаткових модулів, які дозволяють налаштувати систему під специфічні потреби бізнесу. Серед важливих для B2B функцій Perfectum має:
-
можливість налаштувати кілька воронок продажів для різних процесів;
-
каталог товарів, типи цін, різні категорії клієнтів;
-
складський облік, робота з кількома складами, синхронізація залишків на сайті;
-
модуль інвентаризації;
-
формування договорів і контроль за їх виконанням;
-
управління платежами;
-
перевірка контрагентів через YouControl.
Висновок
Впровадження CRM чи ERP системи в роботу B2B-бізнесу — це майже безальтернативне рішення, від якого залежить ефективність гуртової торгівлі. Водночас вибір CRM — це відповідально і складно, адже на ринку є багато достойних пропозицій. Для успішного вибору радимо спілкуватися з представниками сервісів та розповісти їм про свої потреби, щоб дізнатися чи здатні вони їх задовольнити. Також нагадуємо, що у більшості CRM є тестовий період, яким варто скористатися для ближчого ознайомлення з можливостями системи.
Більшість описаних CRM у статті мають інтеграцію з Хорошоп B2B. Інші CRM можна підключити до сайту завдяки API. B2B-портал від Хорошоп — це можливість автоматизувати свій бізнес і позбавитися від рутинних процесів. Залишайте заявку на нашому сайті і безкоштовно оцінюйте наш продукт протягом семиденного тестового періоду.