Месенджер-маркетинг виходить далеко за рамки розсилки рекламних пропозицій. Це канал комунікації, який допомагає вибудовувати діалог з цільовою аудиторією і розвивати взаємини з клієнтами. Месенджер-маркетинг спрямований на підвищення цінності бренду, просування лідів вниз воронкою продажів і збільшення лояльності клієнтів.

Відкриваємість і клікабельність розсилок в Facebook Messenger значно вищі, ніж у email. За словами Ніла Пателя, їхній Open Rate перевищує 88%, а CTR — 56%. Розсилки в Facebook зараз на підйомі, тому забезпечують вражаючу результативність. Наші партнери з SendPulse розповіли, як чат-боти допомагають взаємодіяти з аудиторією, і дали корисні рекомендації щодо створення чат бота для Facebook.

Кому потрібен чат-бот Фейсбук

Чат-бота можна впровадити в різних сферах. Він працює цілодобово та взаємодіє з клієнтами без вихідних. Чат-бот може розвантажити службу підтримки, розповісти про товари та послуги, прийняти заявку, оформити бронювання або провести попередню співбесіду. Його використовують інтернет-магазини, готелі, ресторани, фітнес-центри, санаторії, агентства нерухомості, СПА-салони, перукарні, медичні центри, СТО та багато інших.

Чат-бот інтернет-магазину взуття. Він інформує абонентів про нові надходження, надає адреси торгівельних точок і пропонує знижки
Чат-бот компанії з продажу авточохлів. Збирає необхідну інформацію у клієнтів і передає їхні контакти менеджерам з продажу
Чат-бот «Ресторанні Новини». Відправляє підписникам запрошення на дегустації, розповідає про меню і ціни та допомагає бронювати столики

Вибір сервісу для месенджер-маркетингу в Facebook

Для відправки масових розсилок, розробки діалогів для чат-бота, відстеження статистики та збору бази контактів необхідний надійний сервіс. Найвідоміші на просторах рунету — SendPulse, Aimylogic, BotKits і Botmother. При виборі сервісу, варто виконувати деякі рекомендації.

  1. Зверніть увагу на тарифний план. У деяких сервісів ціна залежить від кількості підписників бота й числа повідомлень. Тому разом зі збільшенням аудиторії зростає і вартість тарифного плану.

  2. Передбачте можливість створення декількох чат-ботів. Наприклад, Botmother пропонує безкоштовно створити лише першого бота, а за кожен наступний доведеться доплачувати.

  3. Ретельно опрацюйте свої цілі та проаналізуйте можливості обраного конструктора, щоб витрати на чат-бота не перевищували його ефективність.

Як залучати підписників у Facebook Messenger

Месенджер-маркетинг у Facebook неможливий без підписки. Щоб відправляти масові повідомлення, необхідно отримати згоду користувачів. Для цього потрібно створити віджет підписки на своєму сайті. Ми покажемо, як це зробити, на прикладі конструктора чат-ботів сервісу SendPulse.

Для початку, увійдіть до сервісу та натисніть на вкладку «Чат-боти». В меню зліва виберіть «Віджет підписки» і клікніть «Створити віджет підписки».

У вікні виберіть вид форми та натисніть «Далі».

Введіть назву та відредагуйте параметри віджета. Далі клікніть на кнопку «Зберегти та отримати код». Самостійно вставте отриманий рядок коду на сайт або передайте його розробникам. Тепер користувачі зможуть підписуватися на ваші розсилки в Facebook Messenger.

Як налаштувати чат бота в Фейсбуці

  1. Встановіть цілі та підготуйте сценарій.

  2. Подумайте, які рутинні процеси ви могли б делегувати боту.

  3. Пропишіть актуальні питання та відповіді на них, розробіть діалоги. Наприклад, якщо ви займаєтеся готельним бізнесом, допоможіть клієнтам детальніше ознайомитись з номерами та цінами, дозвольте забронювати кімнату прямо з месенджера. Чат-бот повинен вирішувати конкретні завдання.

  4. Створіть боту особистість. Не намагайтеся видати його за живу людину. Дайте чат-боту ім'я і розкажіть у першому повідомленні, чим він може бути корисним.

  5. Вибудовуйте діалог, а не монолог.

  6. Не закидайте користувача повідомленнями.

  7. Робіть паузи між репліками бота, додавайте до повідомлень кнопки, пропонуйте клієнтам швидкі відповіді, імітуйте живе спілкування. Це створює позитивний досвід взаємодії.

PatentBot допомагає клієнтам зареєструвати торгову марку і зафіксувати авторські права. Повідомлення чат-бота інформативні, короткі та максимально прості, незважаючи на складність поставлених завдань. Чіткі інструкції допомагають клієнтові рухатися до мети
Якщо в процесі діалогу щось пішло не так, PatentBot запитує контактний номер, щоб підключити службу підтримки

Як створити чат бота в Фейсбуці

Коли цілі поставлені, а сценарій готовий, можна переходити до технічної реалізації. Увійдіть до акаунту SendPulse, натисніть на вкладку «Чат-боти» і авторизуйтесь за допомогою облікового запису в Facebook.

Виберіть сторінку для підключення і підпишіться на свого чат-бота.

Переконайтеся, що на етапі створення він знаходиться у тестовому режимі.

Тепер натисніть на кнопку «Створити новий тригер» і встановіть умову для підключення помічника. У SendPulse їх дві: Після підписки та Команда.

Вибираємо тип «Команда» і в якості тригера встановлюємо слово «Тест». Це означає, що бот відправить перше повідомлення тільки тоді, коли клієнт напише команду в чаті. Далі необхідно вказати час повторного виклику, адже підписник може відправити слово-тригер кілька разів поспіль.

Вкажіть, протягом якого часу будуть ігноруватися однакові команди. Потім натисніть «Додати» і натисніть на кнопку «Створити ланцюжок».

На сторінці, що відкрилась, з'явиться стартове повідомлення і доступні функціональні блоки: Повідомлення, Ланцюжок, Дія і Пауза.

Ланцюжок дозволяє підключати до діалогу раніше створені гілки повідомлень. За допомогою дії ви можете приєднати до чату менеджера або відписати користувача, якщо він вибрав необхідну умову. Паузи додають між повідомленнями, щоб дати клієнтові можливість прочитати текст. Це робить спілкування більш живим і розміреним.

Для побудови ланцюжка, просто перетягуйте потрібний елемент у робоче поле і встановлюйте з'єднання. Так поступово ви створите чат-бота для свого бізнесу за заздалегідь підготовленим сценарієм.

Кількість повідомлень у ланцюжку не обмежена, тому ви можете розробляти для чат-бота стратегії з вирощування лідів і просування клієнтів вниз воронкою продажів.

Приклад діалогу. В процесі роботи його можна розширювати і вдосконалювати

Рекомендації щодо налаштування чат-бота в сервісі SendPulse

  1. Персоналізуйте повідомлення за допомогою змінних. Це сприяє побудові більш особистісних взаємин. Якщо обставини і сфера бізнесу дозволяє — розбавляйте текст емодзі.

2. Використовуйте вкладку «Додати», щоб прикріпити до повідомлення картинку, файл, або список. Також можна запросити email-адресу. Оптимальний розмір зображення — 500×250 пікселів.

3. Щоб після натискання на кнопку перенаправити клієнта до картки товару або в блог, клікніть «Додати кнопку», поставте галочку та вставте посилання. Слідкуйте, щоб назви елементів були простими та зрозумілими — в найменуванні кнопок і швидких відповідей всього 20 символів. Скорочення можуть бути незрозумілими користувачеві та можуть виглядати непрофесійно.

4. Коли ланцюжок готовий, натисніть «Застосувати». Тепер протестуйте роботу чат-бота. Якщо необхідно, внесіть правки та знову протестуйте.

5. Опублікуйте бота тільки коли отриманий результат буде повністю відповідати очікуванням. Для запуску віртуального помічника перейдіть у «Налаштування бота» і клікніть «Включити».

Висновки

Правильна настройка чат бота в Фейсбуці допоможе делегувати рутинну роботу та розвантажити менеджерів. Щоб він приносив максимум користі, варто відстежувати статистику, аналізувати результативність взаємодій, вивчати аудиторію і вдосконалювати бота на підставі отриманих даних.

Комментарии