Дизайн інтернет-магазину у подарунок. Економія 5000 грн!

Аналітика вкрай важлива для будь-якого інтернет-магазину, тому що з її допомогою можна слідкувати за просуванням свого бізнесу та планувати його розвиток. Одним з найбільш важливих аналітичних інструментів є Google Analytics. В цій статті ми розкажемо як користуватися Google Analytics для отримання базової аналітики для інтернет-магазину. 

Для чого потрібна аналітика

Веб-аналітика — це комплекс різноманітних інструментів, завдяки яким можна дізнатися масу інформації про ваших клієнтів та їх взаємодію з інтернет магазином. Чим більше даних про покупців ви отримаєте, тим простіше буде спланувати маркетингові активності та збільшувати продажі. Серед усіх аналітичних інструментів, найбільш доступним залишається Google Analytics. 

Google Analytics 

Google Analytics — це безкоштовна платформа для аналізу сайтів, яка дозволяє зрозуміти аудиторію, її поведінку, джерела трафіку та багато іншого. Отриману інформацію можна використовувати для:

  • планування рекламних активностей;

  • аналізу просування;

  • пошуку нових клієнтів;

  • збільшення середнього чеку; 

  • формування звітності.

Google Analytics дуже популярний та його можна під'єднати до будь-якого сайту. На перших етапах роботи інтернет-магазину, цього інструменту буде достатньо, щоб отримувати всі необхідні дані. Пізніше можна буде додати інші інструменти та налаштувати наскрізну аналітику. 

Як Google Analytics допомагає розвивати бізнес

Google Analytics це очі продавця, які здатні помітити найдрібніші деталі в роботі бізнесу. Налаштування аналітики електронної торгівлі та відслідковування KPI дозволяють дізнатися скільки користувачів відвідують ваш сайт, які товари та сторінки вони переглядають, що додають у кошик та що в підсумку замовляють. Також за допомогою Google Analytics ви зможете дізнатися: 

  • найбільш відвідувані сторінки на вашому сайті; 

  • скільки часу проводять люди на тій чи іншій сторінці; 

  • найбільш конверсійні сторінки інтернет-магазину;

  • скільки трафіку приходить з пошукових систем, розсилок та рекламних активностей;

  • які маркетингові кампанії чи канали приносять неякісний трафік;

  • який відсоток користувачів додає товар у корзину та яка частина з них завершує оформлення замовлення; 

  • на яких пристроях частіш за все переглядають ваш сайт; 

  • з яких країн та регіонів приходять користувачі.

Це лише частина інформації, яку здатний зібрати Google Analytics. Надалі ви зможете використовувати отримані дані під час розробки маркетингової стратегії та ухваленні бізнес-рішень. Google Analytics дає змогу проводити експерименти з рекламними каналами, тестувати різні гіпотези та бачити прозорий результат роботи.

Як працює Google Analytics 

Для використання Google Analytics потрібно створити обліковий запис і додати ваш сайт до аналітики. Після реєстрації ви отримаєте код відстеження, який необхідно встановити на сайт. Код буде працювати у фоновому режимі щоразу, коли відвідувач знаходиться на вашому сайті. У Хорошопі код відстеження вже встановлений на сайті, що робить використання Google Analytics максимально простим. Клієнтам платформи залишається просто скопіювати ідентифікатор і внести його в налаштування згідно з інструкціями.

Структура облікових записів Google Analytics має кілька рівнів: облікові записи, ресурси та представлення даних. Обліковий запис — це доступ до всіх даних, які збирає Google Analytics. Ресурсом може бути не тільки сайт, а й мобільний додаток, касовий апарат, термінал чи інший пристрій. На одному акаунті можна додати кілька ресурсів, наприклад окремо сайт та окремо мобільний додаток.

Під час першого налаштування, Google Analytics автоматично встановлює представлення за замовчуванням, без фільтрів і налаштувань. Його не потрібно видаляти чи змінювати. Один ресурс може мати кілька представлень та кожне з них налаштовується окремо. Наприклад, у представленні можна виключити відвідування інтернет-магазину співробітниками компанії, щоб вони не спотворювали дані про реальних відвідувачів сайту.

Iєрархія Google Analytics

Початківцям Google Analytics може здатися, що це дуже складний інструмент і в ньому легко заплутатися. Насправді, після налаштування цілей все здаватиметься значно простішим. Цілі Google Analytics — це дія користувача, яку можна відстежити. Ціллю може бути підписка на розсилку, покупка товару, реєстрація на сайті. Для одного представлення в Google Analytics доступно до 20 цілей.

Які звіти Google Analytics потрібно дивитися в першу чергу 

Після потрапляння в Google Analytics ви побачите, що система пропонує безліч звітів. Стандартні звіти розбиті на п'ять великих сегментів:

  • у реальному часі;

  • аудиторія;

  • придбання;

  • поведінка;

  • конверсії.

Кожен із цих сегментів має власний список стандартизованих звітів. Також можна налаштовувати кастомні звіти з урахуванням своїх завдань. Ми розповімо про кілька корисних звітів, які важливо дивитися новачкам.

У реальному часі

Звіти, доступні в режимі реального часу, збирають інформацію про користувачів, які відвідували сайт протягом останніх 30 хвилин. Зі звітів можна дізнатися кількість відвідувачів на сайті, їх місцезнаходження, сторінки, які вони переглянули тощо. Отримана інформація стане корисною, наприклад, для тестування налаштувань цілей та подій.

Огляд аудиторії

Огляд аудиторії дозволяє зрозуміти загальну картину трафіку, який надходить на ваш сайт. Наприклад, звідки і за якими ключовими словами користувачі потрапили на ваш сайт, а також найпопулярніші сторінки, на яких вони знаходяться. Звіт можна використовувати для моніторингу трафіку майже в режимі реального часу.

Демографія

Демографічні дані допомагають визначати, хто саме заходить на ваш сайт. Використовуючи звіти, ви дізнаєтесь: вік, стать, місцезнаходження та мову аудиторії інтернет-магазину. Звіт дозволить сформувати портрет покупця, створити групи цільової аудиторії та використати цю інформацію для сегментування. В результаті ви зможете зробити рекламу більш персоналізованою та підвищити її ефективність.

Канали

Джерела трафіку за каналами — один з найкорисніших звітів Google Analytics. Ви можете побачити, які джерела залучають найбільше трафіку на ваш сайт і як він конвертується. Натиснувши на канал у списку, ви отримаєте докладну статистику щодо нього. Наприклад, дізнаєтесь які сторонні сайти привели клієнтів до інтернет-магазину.

Розширена електронна торгівля

Розширена електрона торгівля в Google Analytics дозволяє відслідковувати дії користувачів на сайті. Наприклад, коли користувачі додавали товари в кошик, що це були за товари, як вони переходили до оформлення замовлення та завершували процес. Вкладка «Електронна торгівля» знаходиться в сегменті «Конверсії». 

Цільові сторінки

Звіт покаже з якими сторінками сайту найчастіше взаємодіють користувачі та як вони поводяться на них. Наприклад, скільки сторінок переглядають за сеанс і скільки часу проводять на сайті. Ці дані розкажуть вам про недоліки чи переваги вашого сайту. Ви знатимете на яких сторінках варто покращити юзабіліті чи контент.

Що таке Google Analytics 4

Стандартна версія Google Analytics — Universal Analytics припинить обробку нових даних з 1 липня 2023 року. З цього моменту Google Analytics 4 стане єдиним інструментом Google, доступним для відстеження вашого сайту. Google Analytics 4 можна підключити вже зараз та відстежувати дані паралельно з Universal Analytics.

Google Analytics 4 використовує суттєво іншу структуру даних та логіку збору інформації. Робота інструменту будується навколо користувачів та подій. Модель, що базується на подіях, обробляє кожну взаємодію користувача як окрему подію. Це важлива зміна, тому що в Universal Analytics збір даних був побудований на основі сеансів. Завдяки переходу на нову модель, GA4 стала гнучкішою і здатна краще прогнозувати поведінку користувачів.

За замовчуванням, Google Analytics пропонує одразу зробити обліковий запис GA4. Але є сенс завести обидва облікові записи — збирати дані в новому інструменті і користуватися Universal Analytics. Ви зможете бачити уніфіковані шляхи користувачів та використовувати технологію машинного навчання Google для виявлення нових ідей.

Аналітичні можливості Хорошоп 

Після підключення інтернет-магазину на Хорошоп до аналітики, на вкладці «Старт» в адмін-панелі ви можете побачити кілька базових показників у блоці «Огляд». Ці показники не замінять повноцінної аналітики, але можуть стати швидким зрізом щоденних даних. Тут відображаються дані про кількість замовлень, конверсії та відвідувачів. 

Починаючи з тарифу Standart, власники сайту на Хорошопі отримують доступ до інструменту «Звіти» — більш розгорнутої аналітики в адмін-панелі, де можна детальніше вивчити основні метрики для продажів. Цей варіант підійде тим, хто ще невпевнено почувається у великих звітах Google Analytics, але хоче почати аналізувати дані. Дані у звітах можна зіставляти з іншими періодами, а також вивчати їх у зручному для користувача масштабі — по днях, тижнях, кварталах, роках.

Наприклад, у «Звітах» відображаються всі доступні звіти в короткій формі. «Зведення» зручні, якщо продавець хоче подивитися на загальну ситуацію в інтернет-магазині. 

Міні-звіти у зведеннях складаються з:

  • графиків;

  • середніх та загальних значеннях за обраний період;

  • динаміки зміни показниів;

  • переліка товарів.

Також ви можете отримати більш детальну інформацію про відвідувачів, продажі та товари, які найчастіше купують або додають до обраного. 

Висновок

Якщо ви хочете стати хорошим продавцем, то маєте обов'язково займатися аналітикою. Навчіться користуватися основними інструментами, як Google Analytics, щоб забезпечити максимальну ефективність роботи інтернет-магазину, збільшити продажі та краще зрозуміти свою аудиторію.

Новий коментар
Оцінка