Повернутися до списку

Накладні витрати

Накладні витрати (англ. overhead costs ) — це витрати, які безпосередньо не пов'язані з бізнесом, але необхідні для його ведення. Накладні витрати виникають у будь-якого бізнесу та є невід'ємною частиною діяльності. Для кращого розуміння витрат уявіть, що у вас є виробництво. Окрім витрат на обладнання, його обслуговування та зарплати співробітників, у вас також є накладні витрати. Наприклад, ви платите за страховку співробітників та користуєтеся клінінговими послугами для прибирання приміщення. Ці витрати ніяк не впливають на саме виробництво і від них не залежить якість товарів, але вони потрібні для нормальної роботи.

Накладні витрати поділяються на три типи:

  • постійні витрати — повторюються кожен однаковий проміжок часу. Наприклад, щомісячна плата за обіди працівників компанії;
  • мінливі витрати — не повторюються і можуть виникати періодично. Наприклад, в офісі з'явилися проблеми із сантехнікою і ви найняли майстра, який із ними розібрався. Наступного місяця проблеми не виникнуть і витрати не повторяться;
  • напівмінливі витрати — вони повторюються, але їх розмір може щоразу змінюватися. Наприклад, витрати на таксі для працівників, які пізно повертаються додому. Вони залежать від того, скільки разів персонал скористався цією послугою: один місяць це може бути 10 разів, а в інший — 6.

Власник бізнесу повинен прагнути до оптимізації накладних витрат, але треба розуміти, що повністю позбутися їх неможливо. Спочатку важливо вести точний облік всіх витрат, щоб розуміти поточну ситуацію з ними та оцінити вплив накладних витрат. Коли накладні витрати з'їдають помітну частину бюджету, потрібно переглянути свій підхід до витрат і подумати, що можна зробити для їх зменшення. Якщо очевидних рішень немає і всі витрати необхідні, то для збільшення прибутку, можливо, доведеться підвищувати вартість послуг або товарів.

Запустити свій інтернет-магазин
img

Потрібно більше інформації?

Відповімо на будь-які питання

Безкоштовний тест 7 днів