HR або Human Resources (укр. людські ресурси) — це менеджер по роботі з персоналом. Інколи цим терміном називають називають всіх робітників компанії, які працюють над продуктом чи сервісом. Але більш поширеним є використання терміну в контексті окремих менеджерів. HR виконує ряд важливих обов’язків з організації роботи персоналу, починаючи від найму до вирішення робочих проблем. Серед функцій HR-менеджера:
-
розміщення вакансій — спільно з керівництвом компанії визначає на які посади та скільки людей потрібно найняти, після чого формує вакансію;
-
відбір кандидатів — фільтрує резюме, обирає найбільш відповідні варіанти та бере участь в співбесідах;
-
адаптація співробітників — допомагає новачкам інтегруватися в команду, знайомить їх з принципами та особливостями компанії;
-
розвиток працівників — слідкує за тим, щоб персонал розвивався, отримував нові навички та зростав професійно;
-
вирішення проблем — спілкується зі співробітниками про їх проблеми на роботі та допомагає розібратися з ними;
-
організація відпочинку — розробляє корпоративи та інші заходи, які допомагають працівникам відпочити;
-
мотивація персоналу — впроваджує бонуси, які можуть поліпшити продуктивність персоналу, а також займається питаннями підвищення зарплатні.
Як видно зі списку, грамотний HR вирішує більшість питань стосовно організації роботи персоналу. Саме тому такі менеджери повинні бути в кожній компанії, яка піклується про свій персонал та хоче створити гарні робочі умови. HR може виконувати роль ментора, рекрутера, радника тощо. Часто менеджер виконує функцію звязуючої ланки між керівництвом компанії та звичайними робітниками. HR повідомляє про потреби та настрої персоналу, в якомусь сенсі захищаючи їх інтереси. Від цього залежить робоча атмосфера в компанії, яка напряму впливає на ефективність роботи.