Інтернет-магазин Опубліковано: 17.07.2024

Що таке домен простими словами

Що таке домен? Визначення "домен" — це ім'я сайту

Домен є невід'ємною частиною кожного сайту. Він дозволяє користувачам знаходити потрібний веб-ресурс в інтернеті та ідентифікувати його з-поміж інших. А ще — відіграє важливу роль в просуванні сайту, впливає на його видимість в мережі та впізнаваність. В цій статті ми зібрали основну інформацію про домени. Ви дізнаєтесь,  якими вони бувають, з чого складаються, а також як підібрати та підключити доменне ім’я до вашого інтернет-магазину.

Зміст статті
  1. Розбираємося із структурою: рівні доменів
  2. Як зареєструвати доменне ім’я
  3. Що варто знати при реєстрації домену
  4. Висновок

Кожен веб-ресурс має свою унікальну IP-адресу, за якою його можна знайти в інтернеті. Вона складається з групи чотирьох чисел, розділених крапками, наприклад: 164.92.228.133. Утримати в пам’яті подібні цифрові комбінації важко, тому для спрощення сайтам присвоюються короткі текстові назви — домени. Якщо провести аналогію, то доменне ім’я та IP-адресу можна порівняти із записами в телефонній книзі. Користувач не вивчає на пам’ять всі звичайні номери в смартфоні, а підписує так, щоб швидко зрозуміти кому вони належать. Для дзвінка потрібній людині достатньо просто натиснути на призначене ім’я, і автоматично набирається номер. 

Таким чином, домен — це ім’я сайту в інтернеті, пов’язане з його IP-адресою. Зазвичай воно співпадає з назвою компанії та легко запам’ятовується на відміну від набору чисел.

Що таке домен

Основне призначення доменів — ідентифікувати сайти в зручній для інтернет-користувачів  формі, але вони вирішують й інші бізнес-задачі.

  1. Підвищують впізнаваність — користувач стикається з іменем сайту ще до переходу на нього — в пошуковій видачі чи рекламі. Якщо воно легке, викликає певні асоціації та співпадає з назвою бренду, то ймовірніше відкладеться в пам’яті у потенційних покупців. 

  2. Впливають на SEO-просування — для потрапляння на високі позиції в Google, адреса має бути простою та не дуже довгою. Також алгоритмами гарно сприймається наявність ключового слова в домені, яке вказує на спрямованість сайту, його тематику, призначення тощо. Кожен домен набуває певної репутації в пошуковиках, що позначається на його рейтингу у видачі. Репутація формується протягом всього часу активності домену — чим він старше, тим надійнішим виглядає для пошукових систем.

  3. Дозволяють налаштувати корпоративну електронну пошту — електронні адреси з доменом виглядають більш презентабельно, ніж email на безкоштовних сервісах. Така пошта потрібна для комунікації з клієнтами, партнерами, проведення email-розсилок, а також для листування співробітників між собою.

Розбираємося із структурою: рівні доменів

Всі домени складаються з частин, розділених крапкою, які називають рівнями. Причому визначаються ці рівні справа наліво, а не навпаки, як ми звикли читати назви сайтів. Найчастіше використовуються двох-та трьохрівневі домени. Розглянемо кожен рівень. 

Домени першого (верхнього) рівня

Домен першого рівня називають доменною зоною. Це частина імені, яка знаходиться праворуч від останньої крапки. Вона не є унікальною. Тобто вигадати свій домен верхнього рівня не можна, потрібно вибирати з переліку, наданого реєстратором доменних імен. Серед запропонованих варіантів ви можете побачити наступні види доменних зон. 

Національні (ccTLD) — відображають приналежність сайту до певної країни або території. Наприклад, частина «.ua» — відповідає доменній зоні для України, «.us» — для США, «.de» — для Німеччини. Існують сотні національних доменів верхнього рівня, але деякі мають обмеження для реєстрації — доступні після підтвердження резидентства, ведення офіційної бізнес-діяльності в країні, до якої відноситься домен чи за дотримання інших вимог. Наприклад, створити ім'я в зоні «.ua» можна лише за наявності зареєстрованої торговельної марки. 

Загальні (gTLD) — найпоширеніші домені зони, які вказують на тип сайту. Наприклад, «.com» — призначається комерційним організаціям, «.gov» — урядовим установам, «.info» — інформаційним та довідковим порталам. Окремі види загальних доменів верхнього рівня присвоюються, як і національні, лише після надання підтверджуючих документів, однак більшість не потребують додаткових перевірок.

За напрямком діяльності — відображають галузь, в якій працює компанія. Домен першого рівня «.fitness» може застосовуватись для сайтів спортивних центрів, «.dev» — для веб-студій, «.style» — для салонів краси. Такі доменні імена менш поширені за попередні типи. Вони частіше використовуються представниками малого бізнесу та приватними підприємцями, наприклад, для презентаційних сайтів-візиток. 

Інтернаціоналізовані (IDN) — складаються з символів національних алфавітів. Тобто для українських сайтів це буде кириличний домен — «.укр» «.онлайн», «.сайт». Такі імена не набули популярності та використовуються найрідше.

Домени другого рівня

Домен другого рівня або основний знаходиться ліворуч від останньої крапки. Це найважливіша частина — унікальна комбінація літер та символів, яка й слугує іменем сайту. Якщо, як приклад доменного імені, розглянути horoshop.ua, то «horoshop» — є основним рівнем. Допустиму довжину домену другого рівня визначає доменна зона. Наприклад, при виборі «.сom», можна зареєструвати ім’я до 63 символів. Втім, чим коротший основний рівень, тим краще, адже саме за ним користувачі впізнаватимуть ваш сайт. Також він має ідентифікувати магазин за назвою. Домен, який не співпадає з іменем компанії, не тільки може заплутати потенційних покупців, а й гірше сприймається пошуковиками, що негативно впливає на SEO-просування.

Інколи можна побачити неунікальні домени другого рівня, наприклад «.kyiv.ua» або «com.ua» — вони розширюють домен верхнього рівня. Зазвичай такі домени використовуються для детальнішого уточнення приналежності сайту. В такому випадку, веб-адреса буде вже не двох, а трьохрівневою, однак унікальне ім’я все одно вважатиметься основним доменом.

Домени третього рівня

Домен третього рівня або інакше субдомен чи піддомен розташовується ліворуч від передостаньої крапки. Він не є обов’язковим, як домен першого та другого рівня, і використовується за бажанням для призначення унікальної адреси різним розділам сайту, роблячи їх більш відокремленими. Субдомени часто створюються для форуму, блогу, лендінгів, навчальних матеріалів на сайті.

Наприклад, власники інтернет-магазинів на Хорошопі можуть знайти всю потрібну документацію з налаштування сайту за адресою «help.horoshop.ua», де «help» — виступає доменом третього рівня. Піддомени не потрібно додатково реєструвати та продовжувати, вони формуються від основного домену в будь-якій необхідній кількості.

Нульовий домен — навіщо потрібен?

Додатково вирізняють ще так званий «технічний» нульовий домен. Він прихований для користувачів, проте є обов’язковим кореневим елементом від якого створюються всі рівні. Нульовий домен не обирається при реєстрації, не має варіацій та завжди представлений крапкою після доменної зони. 

Рівні домену

Як зареєструвати доменне ім’я

Всі домени надаються в оренду. Так задумано навмисно: якщо власник сайту припинить сплачувати за домен, його зможе орендувати хтось інший — в інтернеті не буде занедбаних веб-адрес, які більше не можна використовувати.

«Орендодавцями» виступають реєстратори доменних імен. Як правило, це сервіси, які пропонують комплекс послуг — надання хостингу, доменного імені, покупку SSL-сертифікату та інші. На ринку представлено десятки реєстраторів з різними цінами, тому знайти підходящого нескладно. Стандартно мінімальний термін оренди домену становить рік. Далі її можна продовжити, сплативши відповідний тариф. Слід зважати, що початковий платіж зазвичай нижчий за наступні. Сам процес реєстрації простий та складається з кількох кроків.

  1. Підбір доменного імені. Як ми зазначали, доменне ім’я має співпадати з назвою вашого інтернет-магазину. Створення назви — це окремий етап, якому приділяють увагу, коли розробляють логотип, фірмові кольори та інші елементи ідентичності бренду. Продумуючи ім’я, краще підібрати дві-три варіації, адже воно має бути вільним та доступним для реєстрації домену. Як вибрати назву для інтернет-магазину, читайте в нашій статті. 

  2. Перевірка доступності. На сайті обраного сервісу в рядку пошуку введіть потрібне для реєстрації ім’я та перевірте чи воно вільне. Також визначтесь з доменною зоною — саме від її виду залежить вартість оренди. Найпопулярніші та найдорожчі для українських магазинів —  «.ua», «.com.ua», а найбільш бюджетними є розширені домени верхнього рівня на кшталт «.kyiv.ua». Якщо ім’я вже зайняте, виберіть іншу доменну зону або перевірте варіацію із заздалегідь підготовленого списку, наприклад скорочену форму або абревіатуру. 

  3. Реєстрація та оплата. Додайте в кошик вільне ім’я. Більшість сервісів відображає стартовий тариф та вартість продовження після року користування. Введіть свої дані для створення облікового запису та внесіть перший платіж. Після цього реєстратор відкриє доступ для управління доменним іменем. 

  4. Налаштування домену. Щоб інтегрувати домен з інтернет-магазином, його потрібно підключити до веб-хостингу, на якому розміщено сайт. Хорошоп вже надає хостинг. Вам варто направити домен на нашу IP-адресу та надіслати посилання на нього службі підтримки. Ці кроки ви можете виконати самостійно, скориставшись інструкцією, або звернутись до наших спеціалістів, які все налаштують.

Реєстрація домену
Перевірка доступності домену та вільні варіанти для реєстрації на одному з сервісів

Враховуйте те, що коли ви будете орендувати домен, реєстратор може попросити вас вказати адресу проживання, номер телефону, e-mail або юридичні дані про компанію. Ця інформація передається у сервіс WHOIS —  загальнодоступну базу про зареєстровані доменні імена та їх власників. Отримати базові відомості можна про будь-який активний домен, достатньо просто написати його адресу. Наприклад, якщо ввести «youtube.com» на сайті WHOIS, то можна побачити, що ім’я зареєстровано у 2005 році у Каліфорнії, а володіє ним компанія Google LLC. Разом з тим вся персональна інформація власника домену є конфіденційною та прихована позначкою «not published».

WHOIS може слугувати альтернативним способом перевірки доступності веб-адреси. Якщо введене ім'я зайняте, сервіс надасть приклади вільних схожих варіантів та відразу покаже тарифи. Крім дати реєстрації домену, відображається також назва компанії-орендодавця. Вона може знадобитись для скарги реєстратору, наприклад, якщо хтось створив копію вашого магазину. 

Що варто знати при реєстрації домену

  1. Ретельно підійдіть до підбору домену, адже змінювати його не рекомендується. При створенні нового імені накопичений рейтинг в пошукових системах анулююється. Це може негативно вплинути на позиції вашого сайту в Google. Якщо ви все ж будете переїжджати на новий домен, обов’язково налаштуйте переадресацію, щоб автоматично направляти трафік зі старої веб-адреси та не втратити відвідувачів. 

  2. Створіть паркувальну сторінку — лендінг, який презентує ваш сайт до його запуску. Таким чином ви «забронюєте» потрібний домен та зможете  підготувати інтернет-магазин до відкриття з гарантією того, що ім’я закріплене за вами.

  3. Уникайте співзвучності з доменами конкурентів. Так як це підвищує ймовірність, що частина ваших потенційних клієнтів опиниться в них, особливо якщо магазини зі схожим асортиментом давно представлені на ринку. Також встановіть для себе табу на використання вже існуючих торгових марок або брендів в доменному імені, тому що це може бути порушенням авторського права.

  4. Не допускайте видалення домену. Оренда домену не подовжується автоматично. Щоб використовувати ім’я надалі, потрібно внести кошти за наступний рік згідно з тарифами реєстратора. Більшість сервісів надсилають лист-нагадування на електронну пошту. При несплаті домен видаляється в середньому через місяць, але термін може відрізнятись залежно від доменної зони. Після видалення відновити веб-адресу неможливо. Повернути старий домен можна лише шляхом стандартної реєстрації, однак ніяких переваг перед іншими претендентами попередній власник не має.

Висновок

Домен — це адреса вашого сайту, за якою його знаходитимуть потенційні покупці. Хоч зареєструвати домен доволі просто, слід врахувати багато моментів: SEO-дружність, співзвучність з назвою вашої компанії, несхожість з веб-адресами конкурентів та інші. Приділіть достатньо уваги підбору доменного імені, яке представлятиме ваш магазин протягом всього часу ведення бізнесу, та сприятиме підвищенню його впізнаваності.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів