B2B-сайт – це сайт компанії, яка обслуговує інший бізнес. За допомогою сайту компанія може розповісти про себе, познайомити клієнтів із своїми послугами чи показати асортимент товарів. Коли підприємець продає товари бізнес-клієнтам, тобто виконує роль постачальника, такий сайт називають B2B-порталом.
B2B-сайт має особливе значення для організації оптових продажів. Портал допомагає швидко та ефективно обслуговувати клієнтів, знімаючи навантаження з менеджерів компанії. B2B-сайт для продажів поєднує в собі риси інтернет-магазину та посередника між бізнес-клієнтами і компанією. Компанія розміщує на своєму сайті умови співпраці, прайс-лист та інший контент, який є важливим для оптових покупців. Сам портал інтегрується з CRM та системою складського обліку, щоб клієнти завжди отримували актуальну інформацію про ціни та залишки, що є вкрай важливим в оптовій торгівлі. Все це дозволяє B2B-клієнтам самостійно оформляти замовлення, як у звичайному інтернет-магазині. При цьому менеджерам не потрібно «вести» клієнта протягом усього шляху — достатньо лише обробити замовлення, адже навіть необхідна документація формується на B2B-порталі автоматично.
B2B-сайт автоматизує ряд бізнес-процесів та дозволяє обслуговувати різні групи клієнтів у рамках одного майданчика. Компанія може поділити їх на категорії та надати різні доступи до контенту на сайті. Наприклад, на порталі можуть бути звичайні оптові покупці, дропшипери та великі VIP-клієнти. Кожна категорія бачитиме свій каталог товарів з особливими цінами. Крім того, у різних груп клієнтів будуть різні способи оплати та доставки. Таким чином компанія зможе сегментувати своїх клієнтів та їй буде легше їх обслуговувати. Без сайту менеджери могли б заплутатися в такій ситуації та надати неправильну інформацію, що спричинило б невдоволення покупців.
Сайт для B2B-продажів має ряд особливостей, тому що для оптової торгівлі потрібен свій набір можливостей. Серед функцій B2B-сайту для продажів:
-
розподіл покупців на групи з можливістю переглядати різний контент;
-
індивідуальний баланс покупця з різними валютами;
-
знижка в залежності від кількості купленого товару;
-
персональні прайс-листи;
-
персональні товарні фіди клієнтам, які працюють у ролі дилера;
-
приховування чи відображення залишків;
-
можливість інтеграції зі сторонніми програмами через API;
-
формування рахунків та іншої документації необхідної для клієнтів.