Адверторіал — це реклама у вигляді авторської статті, новини чи журналістського матеріалу. Слово адверторіал походить від двох англійських слів «advertisement» та «editorial», тобто редакторська реклама. Адверторіал прийнято розглядати, як один з різновидів нативної реклами. Найбільш часто адверторіали зустрічаються у печатних чи онлайн-ЗМІ, де розміщується стаття, в якій обережно згадується якась компанія. Але також їх можна побачити на телебаченні, радіо та у блогерів.
Адверторіали використовуються для реалізації декількох цілей:
-
для зображення з вигідної сторони компанії в очах читачів;
-
для популяризації рекламодавця;
-
для підвищення репутації компанії шляхом її згадки у поважних ЗМІ;
-
для інформування аудиторії про зміни у компанії або впровадження нового продукту.
Відрізнити адверторіал від звичайного матеріалу доволі складно, якщо його відповідно не відмітили. Наприклад, не позначили, що це партнерський контент. З цієї причини деякі люди критикують такий вид реклами, вважаючи його не етичним і таким, що вводить в оману аудиторію ЗМІ. Типовим прикладом адверторіалу є матеріал, який заснований на історії від компанії. Наприклад, розповідь про те, що відбувається на ринку в очах компанії, як у них влаштована робота тощо. В таких матеріалах немає заклику до дії або нав’язливих рекламних проявів, але вони спрямовані на те, щоб публічно розповісти про компанію та позитивно висвітлити її.
Головне завдання автора, який створює адверторіал, — зробити так, щоб матеріал стилістично не відрізнявся від інших представлених у ЗМІ. В адверторіали не додають відверту похвалу, яка нічим необгрунтована. Автора пишуть ці тексти стримано, намагаючись дати персональну оцінку, але все ж таки з більш позитивним ухилом. Таким чином читач має самостійно скласти враження про компанію та прийняти рішення щодо подальших взаємодій з нею.