- «Витратив на Opencart 15 тисяч гривень, але гроші пішли в нікуди»
- «Мені був потрібен сайт, на якому я зможу продавати напряму»
- «Зупинив свій вибір на Хорошоп і продовжую працювати з вами»
- «Витратив на міграцію місяць і це вражаючий результат, порівняно з Opencart»
- «Зручно, що всі налаштування були одразу доступні на Хорошоп»
- «Хорошоп багато в чому відрізняється від інших платформ»
- «Зробити сайт у вас для мене абсолютно не складно»
З якої причини підриємці відмовляються від Opencart? Чому обирають Хорошоп? Як проходить міграція? Про це та інше поговорили з Назаром Смачило, який переніс свій інтернет-магазин з Opencart на Хорошоп.
Назар Смачило, власник інтернет-магазину на Хорошоп, поділився своєю історією міграції з Opencart. Назар працює в e-commerce вже чотири роки. Починав з продажів спортивних товарів, але півтори роки тому знайшов нову категорію, з якою і створив сайт на Хорошоп. Назар попросив не розкривати товар, з яким він працює, тому ми умовно замінимо його на футболки.
«Витратив на Opencart 15 тисяч гривень, але гроші пішли в нікуди»
Чому створили сайт на Opencart?
На початку я продавав виключно через Rozetka, тому мені було потрібне посилання для передачі товарів туди. Мені порекомендували Opencart і в жовтні 2018 року я створив там сайт, який виконував суто технічну роль. В мене була ціль створити хороший сайт, але не було багато часу на це. Я займався сайтом у вільний час — мені це подобалося, тому я досить багато часу витрачав на вивчення платформи. Також на пробував наймати фрілансерів, але результат був неякісним.
Чи зверталися за допомогою розробників?
Згодом я знайшов розробника, який допомагав купувати, встановлювати та налаштовувати шаблони і різні модулі. Але постійно щось вилітало, потрібно було займатися всім знову і це був безперервний колообіг проблем на сайті. В результаті зробити сайт таким, як я хотів, не вдалося.
Загалом на Opencart пропрацював три роки. За цей період потратив приблизно 15 тисяч гривень на сайт, але можу сказати, що ці гроші пішли в нікуди. До того ж тут не врахований весь той час, який я витратив, поки його налаштовував.
Вдавалося продавати через сайт?
Протягом тривалого часу, основним каналом залишалися маркетплейси, але згодом з’явилася ідея продавати на самому сайті. На короткий період мені вдалося добитися продажів через сайт за допомогою контекстної реклами. Я пройшов курси, сам налаштував і запустив рекламу, та вже через два тижні вона давала гарні результати. Я отримував по 1 замовленню в день на товари вартістю 8-12 тисяч гривень. Проте після додаткових налаштувань сайту і реклами результати впали до 2-3 замовлень в тиждень, що було не прибутково. В підсумку рекламу я відключив.
Пробував налаштовувати рекламу в Facebook та найняв для цього спеціаліста. Оголошення вели на сайт і люди купували товари там. Один день реклама показувала дуже круті результати, а на наступний день акаунт заблокували. SEO не налаштовував вазагалі. Це забирає багато часу і працює на довгу перспективу, а я більше орієнтуюсь на швидкий результат.
«Мені був потрібен сайт, на якому я зможу продавати напряму»
Що спонукало до відмови від Opencart?
В мене основний магазин на Rozetka, а сайт Opencart не був у пріоритеті. Нам не вдалося повністю довести його до ладу, тому я почав шукати інші варіанти. Мені був потрібен сайт, на якому я зможу продавати напряму. До того ж на Rozetka ситуація часто буває нестабільна. Можуть пропасти замовлення на день, на пів дня — хтось залишить негативний відгук залишить і товар перестає продаватися. А на своєму сайті такого немає.
Які платформи розглядали до Хорошоп?
Спочатку я спробував Prom. Оформив там сайт за тиждень. Проте був важливий нюанс, який мені не підходив у цій платформі — там немає можливості згрупувати товари. У моїй категорії дуже важливо, щоб були різні карточки на кожен різновид одного товару. Наприклад, я маю одну футболку, один розмір і 20 кольорів. Мені важливо, щоб для кожної футболки була окрема карточка товару. На Prom це зробити неможливо. Там є різновидності, але це одна карточка товару і ти не вкажеш різні залишки, що є, а що нема — клієнту потрібно запитувати.
«Зупинив свій вибір на Хорошоп і продовжую працювати з вами»
Чому обрали саме Хорошоп?
Я давно знав про Хорошоп і колеги також радили, але раніше у вас був стартовий платіж, який мене зупиняв. Коли після початку повномасштабного вторгнення ви скасували стартовий платіж і потрібно було платити всього 650 гривень — вирішив спробувати.
Окрім вартості, у мене було ще кілька технічних критеріїв, по яких обирав платформу. В першу чергу, як казав раніше, мені потрібне було групування товарів. Для моєї категорії справді важливо, щоб була інша карточка товару на інший розмір чи колір і щоб можна було згрупувати різні карточки товару. Хорошоп це дозволяє. Також дуже класно, що у вас можна зробити два вибори при групуванні. Наприклад, якщо на Rozetka можна згрупувати товари тільки по кольору, то у вас можна згрупувати абсолютно по будь-якому параметру. По двох параметрах, по трьох параметрах тощо. Єдиний мінус в цьому, що в даному випадку буде один і той самий опис. Наприклад, товар незначливо відрізняється, але мені потрібно звернути увагу клієнта на те, в чому різниця між одним та інших, щоб він правильно вибрав. Проте сама можливість обрати одразу колір і модель дуже зручна.
Ще один дуже класний момент — це те, як налаштовані кольори. Наприклад, у вас є фільтр «Червоний колір» і я можу підключити до нього кілька різновидів червного: темно-червоний, світло-червоний тощо. Коли людина тисне на фільтр по цьому кольору, вона може обрати його різновид для фільтрації. На інших платформах є така проблема, що нестандартні кольори позначаються якимось стандартним кольором. Наприклад, канарський жовтий, або грейпфрут будуть позначатися просто жовтим чи червоним кольором.
До того ж, коли почав заливати товари, виявилися дуже зручними налаштування характеристик. Спочатку я створюю назву характеристики і кілька значень для неї, а коли завантажую товари — мені просто потрібно поставити галочку у тій чи іншій характеристиці, що економить час. Ці налаштування на Хорошоп дуже відрізняються від того ж самого Opencart, де характеристики потрібно прописувати у кожному товарі вручну і виставляти значення на двох мовах. З огляду на всі ці моменти, зупинив свій вибір саме на Хорошоп і продовжую працювати з вами.
«Витратив на міграцію місяць і це вражаючий результат, порівняно з Opencart»
Скільки тривала міграція з Opencart на Хорошоп?
Міграцію робив самостійно. Я витратив місяць на те, щоб розібратися з платформою, завантажити товари і повністю оформити сайт. Це вражаючий результат, порівняно з Opencart, на який потратив роки, так і не отримавши хорошого результату.
Як проходила міграція?
Товари завантажував за xml-посиланням. Перші чотири тисячі товарів були додаткові і не мали різновидів, тому я додав їх за два дні. Тисяча одиниць основного товару зайняла більше часу, тому що потрібно було розбивати його на категорії, згруповувати карточки товару. Проте це якраз те, що мені було потрібно. Єдине чого не вистачало — автоматичного оновлення.
Дизайн допомагала зробити підтримка. Я переглядав різні сайти і, те що мені сподобалося, надсилав підтримці, щоб зробити щось схоже. В основному всі ці запити впровадили у мене в магазині. Дизайном дуже задоволений, коли показую сайт колегам вони його високо оцінюють.
Чи були складнощі під час міграції?
Із складнощів, які виникали в процесі, — налаштування категорій товару при міграції. Категорія в моєму xml-файлі повинна бути такою ж, як на Хорошоп, щоб товари коректно завантажилися. Якщо я десь помилюсь, зміню назву категорії в файлі, або на Хорошопі, то весь товар не оновиться.
«Зручно, що всі налаштування були одразу доступні на Хорошоп»
Як змінилося просування після міграції?
Поки що активно просуванням не займався, але маю багато планів. Наразі налаштував Google Shopping. Зручно що всі налаштування були одразу доступні на Хорошоп. На Opencart потрібно було купувати якісь модулі, встановлювати та налаштовувати його. Це забирало додаткові час і кошти.
Планую запускати контекстну і таргетовану рекламу. Щодо SEO поки планів не маю, адже і без нього отримую продажі. З допрацювань в магазині — пізніше підключу CRM систему SalesDrive, щоб оновлювалася ціна і кількість товару звідти.
«Хорошоп багато в чому відрізняється від інших платформ»
Чи вдалося вам сфокусуватись на продажах замість розробки сайту?
Так. Відповідь однозначна, тому що я оформив сайт повністю всього лиш за місяць. При цьому я не знав як влаштована платформа, коли прийшов до вас. Хорошоп багато в чому відрізняється від інших платформ, тому на початку це здавалося мінусом. Проте коли зрозумів я чому ви так зробили, то усвідомив наскільки зручніше працювати з такими налаштуваннями.
Наприклад, ті самі характеристики. Я звик, що в кожному товарі пишеш назву характеристики і прописуєш значення. Коли побачив, що у вас спочатку потрібно створити окрему групу характеристик, і потім вже в товарі вибирати, то я просто не розумів для чого я це роблю. Але вже після першої групи характеристик та обробки кількох товарів я усвідомив наскільки це економить час. Мені достатньо просто ставити галочки там, де це потрібно. Зараз я витрачаю час лише на оновлення наявності раз в кілька днів.
«Зробити сайт у вас для мене абсолютно не складно»
Плануєте створювати нові інтернет-магазини?
Так, і це буде Хорошоп. Планую створити додатковий сайт з новими товарами для розширення бізнесу. Питання лише в пошуку хорошого постачальника, а зробити сайт у вас буде для мене абсолютно не складно. Зазвичай я починаю з обробки та завантаження товарів, тому що це основна частина роботи при створенні сайту на Хорошопі. Налаштування функцій та дизайну проходить швидко. Навіть якщо з підтримкою щось складне робити, оформлення сайту займає максимум день. Схожу швидкість та зручність не запропонує жодна платформа, окрім Хорошопу.