Укрпошта — національний поштовий оператор України. У 2017 році компанія провела ребрендинг і за ці кілька років розширила список послуг, що надаються. Також, поштовий оператор продовжує покращувати та автоматизувати процеси. Ми розповімо про переваги Укрпошти, яка пропонує зручні рішення як для населення, так і бізнесу.
Укрпошта — національний поштовий оператор України. У 2017 році компанія провела ребрендинг і за ці кілька років розширила список послуг, що надаються. Також, поштовий оператор продовжує покращувати та автоматизувати процеси. Ми розповімо про переваги Укрпошти, яка пропонує зручні рішення як для населення, так і бізнесу.
Максимальне покриття
Протягом багатьох років головний козир Укрпошти — максимальне покриття на території України. Оператор має понад 11 000 відділень, а це означає, що посилку можна отримати практично в будь-якому населеному пункті. Особливо актуальною є ця перевага для власників інтернет-магазинів.
Влітку 2021 року Google провів дослідження Smart Shopper, яке показало, що українці все частіше роблять покупки онлайн. Для інтернет-магазину важлива широка географія доставлення, щоб охопити якнайбільше потенційних покупців.
З 2018 року Укрпошта запустила проект пересувних відділень, які доставляють посилки, надають інші логістичні та фінансові послуги. Наприклад, прийом комунальних платежів. Пілотний проект було реалізовано у Чернігівській області, а у 2020 році територія обслуговування розширилася до кількох областей. До кінця 2022 року Укрпошта планує запустити понад 1800 пересувних відділень у 17 областях України.
Автоматизація та онлайн-послуги
Однією з основних тенденцій Укрпошти останніх років є автоматизація послуг. Вона підвищує комфорт клієнтів поштового оператора, а представникам e-commerce дозволяє вести облік відправлень онлайн.
API
З 2017 року для клієнтів сегменту e-commerce, які уклали договір з Укрпоштою та обробляють понад 10 замовлень на місяць, доступна інтеграція з API. Отримавши від менеджера компанії bearer і token, після підписання договору, можна приступати до повноцінної роботи.
Переваги інтеграції через API:
-
швидке впровадження логістичних процесів у бізнес;
-
автоматизація відправки товару;
-
автозаповнення та формування необхідної документації;
-
додаткова знижка — 5%.
API Укрпошти автоматично перевіряє індекси, розраховує вартість відправлення та формує унікальний штрих-код, який додається до документації для відстеження посилки. Укрпошта надає кілька видів API: для внутрішніх відправлень і міжнародних, адресний класифікатор та для внутрішніх листів. На офіційному сайті є окремий розділ про API, де надана вся інформація, новини та поширені питання. Там є форма для зворотного зв’язку.
Чат-бот
Для тих, кому зручно використовувати Telegram, Viber або Facebook, доступний чат-бот Укрпошти. З його допомогою можна відстежити посилку, знайти найближче відділення, дізнатися про тарифи на поштові послуги та розрахувати вартість відправлення. Якщо можливостей чат-бота недостатньо, є варіант поспілкуватися з оператором кол-центру онлайн.
Особистий кабінет
В особистому кабінеті можна самостійно оформляти та відстежувати посилки, формувати документацію зі штрихкодом та реєстри для масових відправок. Це зручно та вигідно, оскільки дозволяє менше часу проводити у поштовому відділенні та дає можливість отримати знижку у 5%.
Додаток
У 2018 році Укрпошта запустила мобільний додаток для Android-смартфонів, а зараз він доступний й для IOS. У програмі зручно відстежувати посилки, при цьому можна ввести номер відправлення вручну або відсканувати штрих-код. Також доступні функції: оформлення посилки, розрахунку вартості, пошуку індексу та найближчого відділення, грошові перекази. Для повноцінного використання, після встановлення програми, потрібно ввести свої ПІБ, номер телефону, електронну та фізичну адресу.
Програма лояльності
Спеціальна програма лояльності Укрпошти діє для всіх клієнтів, які надсилають понад 20 посилок на місяць за допомогою особистого кабінету або API. Тим, хто оформляє відправлення через особистий кабінет, потрібно активувати програму лояльності онлайн, а користувачам API необхідно звернутися до свого менеджера.
Умовами програми передбачено отримання бонусних відправлень, незалежно від того, хто оплачує доставлення — одержувач або відправник. Бонусні відправлення нараховуються на початку місяця за посилки, оформлені у попередньому.
Поштомати
У вересні 2021 року Укрпошта запустила пілотний проект із впровадження пошти, який стартував у відділеннях Києва. Протестувати його можуть клієнти, якщо оцінна вартість їхньої посилки не перевищує 5000 гривень, а її розмір відповідає осередку. Усього було встановлено 30 поштоматів.
За словами СЕО Укрпошти Ігоря Смілянського, якщо такий формат доставки сподобається та стане зручним для клієнтів, повноцінна реалізація проекту розпочнеться у 2022 році. Планується, що пошти працюватимуть цілодобово, а взаємодію з ними реалізують за допомогою додатку та особистого кабінету. Спочатку встановлюватимуть такі термінали у містах із населенням понад 100 000 осіб.
Міжнародне доставлення
Укрпошта здійснює доставлення до 230 країн. Завдяки цьому власники малого та середнього бізнесу можуть розширити ринки збуту та знайти нових клієнтів за межами України. Це особливо корисно для тих, хто продає унікальні товари власного виробництва. Інтернет-магазинам не потрібні представництва в інших країнах, можна просто надсилати товари за доступними тарифами.
Ціна послуг залежить від фактичної ваги та країни призначення. Для постійних клієнтів, які часто експортують товари, діє система знижок — від 3% до 10%. Оформляти посилки можна через особистий кабінет або за допомогою API.
Навчальний портал для бізнесу
Восени 2021 року Укрпошта створила навчальний портал E-Export для бізнесменів, які хочуть торгувати на всесвітніх майданчиках Etsy, Amazon, Ebay та інших. Всі матеріали, представлені на порталі, безкоштовні. Інформація подається у форматі вебінарів, також є можливість зареєструватись на майбутні онлайн-заходи.
На платформі більше 40 вебінарів про те, як вибрати майданчик, оформити вітрину, автоматизувати продаж тощо. Є корисні матеріали про співпрацю з інфлюенсерами в США, просування за допомогою Pinterest та TikTok, як майданчик для просування товарів на експорт.
Матеріали зібрані таким чином, щоб підприємцям вдалося самостійно створити магазин на одному з майданчиків. Як заявили в компанії, Укрпошта не лише пропонує свої логістичні послуги, а й підтримує малий та середній бізнес за допомогою проекту E-Export.
Висновок
Користуватися послугами Укрпошти вигідно та зручно. Компанія уважно відстежує світові тенденції та працює з відгуками клієнтів, щоб зробити взаємодію з оператором ще більш простою та комфортною. Різні варіанти співпраці допоможуть підібрати оптимальний варіант для ваших потреб. Хорошоп планує запустити інтеграцію з Укрпоштою найближчим часом, слідкуйте за оновленнями.