- Увага до альтернативних пошукових систем
- SMM та SEO стають ближче
- Брендинг — один з головних пріоритетів для успішної пошукової оптимізації
- SEO — як частина загальної маркетингової стратегії
- Автоматизація SEO-завдань завдяки ШІ-інструментам
- Автентичність — важливий виклик у майбутньому SEO
- Підіб’ємо підсумки
Онлайн-видання Search Engine Journal презентувало великий звіт, в якому провідні спеціалісти розповіли про головні зміни в галузі SEO та поділились рекомендаціями, як бізнесу покращити результативність пошукової оптимізації та просування. Ми вивчили матеріал і підготували для вас стислу версію. В цій статті ділимося ключовою інформацію щодо трендів SEO у 2025 році.
Апдейти алгоритмів, зміни на ринку, їх вплив на поведінку інтернет-користувачів диктують нові підходи для ефективної пошукової оптимізації. Кращий спосіб залишатись попереду конкурентів — постійно слідкувати за нововведеннями у галузі.
Фахівці Search Engine Journal, авторитетного онлайн-видання, випустили великий звіт. В ньому провідні SEO-експерти поділились своїми думками, спостереженнями та поглядами щодо основних тенденцій, які впливатимуть на SEO найближчим часом. Ми вивчили матеріал та зібрали найважливішу інформацію. На що звернути увагу при пошуковій оптимізації та просуванні бізнесу у 2025 році — читайте в нашій статті.
Увага до альтернативних пошукових систем
Розширення конкурентного середовища
У 2025 році акценти зміщуються на омніканальність в SEO. ШІ-двигуни, такі як SearchGPT, Perplexity AI, Claude та інші, створюють новий конкурентний ландшафт, поступово посуваючи Google, як головного гравця у сфері пошуку. Крім того, очікується закріплення позицій пошукової системи Bing. Основна причина в тому, що потрапляння у видачу Bing є обов’язковою умовою для видимості в ИИ-сервісах. Над створенням власного пошуковика працює також Meta, що ще більше розширює пошуковий ринок.
Зміни у видачі та поведінці користувачів
Алгоритми ранжування результатів у видачі Google зазнали змін. Потрапляння на топові позиції видачі за релевантними запитами не дає такої ж високої гарантії отримання кліків як кілька років тому. Через впровадження нової ШІ-функції Google AI Overviews, яка передбачає блоки з миттєвими відповідями, та ріст Zero-Click — результатів «нульового» рівня, користувачі часто можуть отримати відповіді на пошуковий запит без потреби переходити на сайт. Це позбавляє бізнес певного відсотка органічного трафіку, який вони могли б отримати. Крім того, якість пошукових результатів, поширення UGC-контенту, суперечливі відгуки щодо AI Overviews дещо похитнули авторитетність Google.
Експерти рекомендують не виключати Google із майбутніх SEO-стратегій на наступні роки. Пошуковик залишається основним джерелом органічного трафіку. Разом з тим, бізнесу слід роглядати й інші пошукові системи для збільшення охоплення аудиторії.
«Йдіть туди, де є ваша аудиторія. Стежте за поведінкою користувачів, адаптуйте контент і підхід для конверсій. Будьте в курсі оновлень платформ і шукайте нові канали залучення. Вивчайте алгоритми та слідкуйте за змінами в пошуковій видачі. Сучасні SEO-фахівці повинні не лише глибоко розуміти пошукові алгоритми, а й бізнес-моделі та маркетингові стратегії.» — Katie Morton, головний редактор SEJ
SMM та SEO стають ближче
За даними Gartner до 2026 року прогнозується падіння обсягу запитів через пошукові системи на 25%. Втім потреба в отриманні інформації не знизиться — це означає те, що користувачі шукатимуть її через інші джерела. Серед них не лише сервіси на основі ШІ, а й популярні маркетингові канали, які часто розвивають відокремлено від SEO. Ефективний хід у 2025 році — застосування комплексної контент-стратегії та грамотний перерозподіл контенту для охоплення різних платформ без надмірних зусиль.
«Щоб залучати користувачів і підвищувати впізнаваність бренду, якість контенту та його релевантність для аудиторії залишаються критично важливими. Якщо користувачі люблять ваш бренд і ваш контент, вони частіше будуть шукати вас безпосередньо, минаючи хитрощі Google.» — Katie Morton, головний редактор SEJ
LinkedIn, Instagram, X, TikTok постають як альтернативні інструменти для пошуку інформації та залучення потенційних покупців. Просування в соціальних мережах може бути пов’язаним із SEO та генерувати органічний трафік на сайт за допомогою промокодів, спеціальних акцій, бонусів. В шапці профілю доцільно використовувати пряме посилання або Linktree для спрямування аудиторії в інтернет-магазин, а назва і опис мають містити ключові слова.
Крім того, контент із соцмереж індексується пошуковиками та відображається у видачі. Пошукові системи враховують взаємодію користувачів із контентом у соціальних мережах — лайки, коментарі, кількість переглядів. Висока активність та обговорення бренду в соцмережах допомагають формувати його авторитет. Особливо якщо контент із соціальних платформ отримує зворотні посилання або позитивні згадки на інших ресурсах. Якість контенту та його релевантність аудиторії особливо важливі. Адаптуйте контент для різних каналів, приділяючи увагу його змістовності та користі для користувачів.
Брендинг — один з головних пріоритетів для успішної пошукової оптимізації
Хороший брендинг стає важливішим в просуванні бізнесу та покращує результативність SEO. Бізнесу слід більше концентруватися на побудові бренду та об’єднанні цільової аудиторії в лояльне ком’юніті. Це сприятиме отриманню певної частки органічного цільового трафіку, тому що користувачі цілеспрямовано шукатимуть контент конкретного бренду, маючи певну довіру до нього.
При цьому, у 2025 році грамотно продуманий брендовий маркетинг — це не лише розробка візуального стилю та Tone of Voice. На думку експертів, підходити до брендингу варто більш стратегічно — заглибитися в суть бренду, працювати над його змістовністю. УТП та позиціонування бренду мають чітко та точно висвітлювати цінність для аудиторії, а пропонований контент — бути корисним, релевантним та надійним.
«Зосередьтеся на створенні контенту, який враховує контекст та можливі додаткові питання користувачів. Пам’ятайте, що принципи E-E-A-T (досвід, експертиза, авторитетність, надійність) залишаються ключовими для виділення в пошукових результатах.» — Matt G. Southern, старший редактор новин SEJ
Підхід з побудовою експертизи за спрямуванням вашої компанії, а не просто відповіді на окремі питання, допоможе зробити сайт основним ресурсом у вашій ніші та мотивуватиме користувачів цілеспрямовано його відвідувати для вивчення інформації. Для кращого ефекту ця стратегія має враховувати омніканальність, адже SEO — це вже не лише про SERP, а й про те, як знайомити людей з брендом на різних етапах їх користувацького шляху.
SEO — як частина загальної маркетингової стратегії
Через впровадження ШІ від Google, Amazon і Meta у 2025 році SEO передбачає більше взаємодії з іншими способами залучення клієнтів та має стати невід’ємною частиною загальної та продуктової стратегії. А SEO-фахівці — більш тісно співпрацювати з іншими відділами.
«Галузь SEO має охоплювати ширший маркетинговий мікс, використовувати наявні дані та аналітику користувацького шляху. Це дозволить SEO перейти від окремого каналу залучення до невід’ємної частини загальної стратегії зростання та утримання клієнтів.» — Dan Taylor, партнер SALT.agency
Оскільки великі мовні моделі (Large Language Model) та соціальні мережі стають популярнішими джерелами пошуку інформації та брендів, SEO-фахівці мають стати командними гравцями на більш глобальному рівні. Спеціалістам з пошукової оптимізації слід вибудовувати міцніші зв’язки з продуктовими, бренд-та sales, SMM-відділами для більш тісної інтеграції SEO у шлях клієнта — від першого контакту з брендом до покупки. Це допоможе досягнути того, щоб саме ваш бренд ставав джерелом у якомога більшій кількості відповідей, згенерованих різними пошуковиками та інструментами на основі ШІ.
«Настав час, коли ми маємо почати робити те, про що ми заявляли всі ці роки, і зламати бар’єри між маркетинговими каналами. SEO змінюється, але нікуди не зникає. Раніше це міг бути повністю незалежний канал залучення – від першого контакту з брендом до конверсії, — але зараз це вже не так.» — Helen Pollitt, Head of SEO, Getty Images
Автоматизація SEO-завдань завдяки ШІ-інструментам
Розвиток ШІ змінює не лише тактики пошукової оптимізації, а й підходи до робочих процесів SEO-спеціалістів. Автоматизація у виконанні SEO-завдань — один з трендів, який не варто ігнорувати фахівцям.
Інструменти на основі ШІ за лічені секунди аналізують величезні обсяги даних. Цю функцію SEO-фахівці можуть використовувати на свою користь — при дослідженні ключових слів, конкурентів, оптимізації контенту. Завдяки автоматизаційним SEO-сервісам технічні завдання, які раніше виконувались вручну, можна закрити набагато швидше.
«Ми працюємо з сотнями агентств, які інтегрують наші автоматизаційні інструменти у свої робочі процеси. І кейс за кейсом підтверджує, що автоматизація SEO допомагає їм підвищувати ефективність, забезпечувати точність та покращувати результати клієнтів за всіма ключовими SEO-показниками. SEO-фахівці, які впровадять АІ-інструменти у свою роботу, стануть лідерами ринку як за рівнем прибутку, так і за результатами.» — Manick Bhan, CTO та засновник, Search Atlas
Експерти вважають, що навчитися майстерно користуватися ШІ-інструментами та платформами — ключова навичка SEO-спеціалістів у 2025 році. SEO-фахівці, які не знають, з чого почати, повинні визначити завдання, що потребують найбільше часу. Ринок інструментів на основі ШІ настільки розвинений, що для закриття більшості SEO-процесів вже існує відповідний сервіс, який допоможе автоматизувати «ручну» роботу частково або повністю та заощадити час.
Слід вивчати АІ-інструменти в галузі, тестувати ті, які обіцяють вирішити актуальні питання, та інтегрувати в свою роботу найбільш результативні рішення. Так ви зможете не лише не відставати від компаній, які вже використовують можливості ШІ-технологій у SEO, а й досягати максимальних результатів.
Автентичність — важливий виклик у майбутньому SEO
В час, коли АІ-технології стрімко еволюціонують, матеріали, які відображають автора, що їх створював, набувають важливого значення та привертають увагу. Серед одноманітного ШІ-контенту унікальний стиль комунікації з користувачами допоможе вам виділитися та підвищити їх лояльність. Гумор, емпатія та навіть трохи сарказку — це те, що ШІ-інструменти не вміють генерувати в текстах так досконало, як фахівець при «ручній» роботі з контентом.
«Людський фактор може стати вашою головною перевагою в інтернет-середовищі, яке все більше керується штучним інтелектом.» — Matt G. Southern, старший редактор новин SEJ
Персоналізація, природність та «живий» стиль спілкування — те, на чому варто особливо сконцентрувати увагу:
-
показуйте людей, що «приховуються» за вашим логотипом — розповідайте про спеціалістів, готуйте експертні матеріали під їх авторством;
-
діліться історіями команди, клієнтів, успіхами та навіть невдалими кейсами компанії;
-
заохочуйте клієнтів створювати UGC-контент про вас;
-
проводьте різноманітні інтерактиви чи живі Q&A-сесії — особливо вдалим каналом для такого формату взаємодії з користувачами є соцмережі;
-
демонструйте, що ви чуєте аудиторію та вам важлива її думка — відповідайте на коментарі, реагуйте на зауваження та побажання, а не просто транслюйте повідомлення.
Підіб’ємо підсумки
Коли digital-середовище змінюється з неймовірною швидкістю, — від великих мовних моделей (LLM) до оновлень Google, — легко загубитися у нескінченному потоці інформації, трендів і хайпу навколо нових технологій. Разом з тим, у вас є бізнес, для розвитку якого потрібно отримувати результати. Щоб їх досягати, важливо не концентруватися на пошуку ідеального рішення чи технології, а сформувати чітке бачення визначення пріоритетів — розпізнавати справжні тенденції та зберігати фокус на тому, що слід відстежувати, а на що не варто витрачати час та енергію.
Спираючись на звіт Search Engine Journal, підсумуємо основні завдання для бізнесу при пошуковій оптимізації у 2025 році.
-
Розширюйте роль SEO в загальній маркетинговій стратегії та налагоджуйте більш тісну взаємодію з іншими відділами. Бренд стає все більш важливим не лише для конверсії, а й для залучення аудиторії.
-
Вдосконалюйте брендовий маркетинг — концентруйтеся не тільки на візуальній складовій чи тону в комунікаціях. Намагайтеся знайти точки дотику з користувачами на кожному етапі їх контакту з вашим бізнесом.
-
Пам’ятайте про те, що потреби користувачів не змінилися — змінився інтерфейс пошуку. Спосіб, у який аудиторія знаходить інформацію, стає більш орієнтованим на подачу контенту — його надають користувачам безпосередньо, а не як результати на пошуковий запит. Наприклад, через швидкі відповіді в SERP. Варто адаптуватися до сучасних викликів та оптимізувати контент на сайті для потрапляння у результати «zero-click».
-
Адаптуйте та поширюйте контент в інших маркетингових каналах — омніканальність один з головних факторів успіху в SEO у 2025 році. Залучайте аудиторію на сайт із соцмереж та email-розсилок.
-
Вже зараз включайте в стратегію альтернативні пошукові системи, крім Google, щоб зайняти лідерські позиції в майбутньому та збільшувати органічний трафік на сайт. Google все ще залишається основою в SEO, але поступово втрачає позиції монополіста через розвиток нових ШІ-пошуковиків.
-
Знайдіть баланс між ШІ та «ручною» роботою. Слідкуйте за новими ШІ-інструментами для SEO-фахівців та автоматизуйте процес виконання SEO-завдань для їх продуктивнішого та швидкого закриття. Разом з тим, при створенні контент зберігайте автентичність та унікальний авторський стиль.
