Налаштування Google Shopping у подарунок при покупці магазину

 

Правильне юридичне оформлення інтернет-магазину неможливе без реєстрації ФОП. ФОП — це фізична особа, яка оформлена як підприємець. Статус підприємця дозволяє продавцю прозоро працювати, сплачувати податки та не наражатися на штрафи податкової.

В цій статті ми розкажемо про те, що потрібно для оформлення та всі способи реєстрації ФОП. Дякуємо за допомогу в підготовці матеріалу адвокатці Лесі Михаленко.

Що потрібно для відкриття ФОП

Для відкриття ФОП потрібно два документи — паспорт та ІПН. На основі інформації з цих документів, майбутній підприємець заповнює заяву про реєстрацію ФОП та перехід на спрощену систему оподаткування. Якщо заявник зареєстрований на тимчасово окупованій території Донецької та Луганської областей чи Криму, то йому знадобиться так звана довідка «переселенця».

КВЕД для інтернет-магазину

Перед відкриттям ФОП необхідно визначитися з трьома важливим моментами: системою оподаткування, групою єдиного податку та класифікацією видів економічної діяльності або просто КВЕД. 

З вибором системи оподаткування все доволі просто. Якщо ви не хочете приділяти значну частину часу веденню звітності, то обирайте спрощену систему. Для переходу на спрощену систему оподаткування під час реєстрації обов'язково подайте відповідну заяву. У випадку відсутності заяви, вас автоматично зареєструють на загальну систему. 

Вибір групи залежить від річного доходу, наявності та кількості найманих працівників та того, хто користується послугами інтернет-магазину. Наприклад, якщо B2B-магазин крім товару, буде пропонувати якісь послуги для юридичних осіб, то йому підійде лише третя група.

З підбором номеру КВЕД потрібно бути уважними — неправильний вибір може спричинити штрафи. Основний КВЕД для інтернет-магазину 47.91, але підприємець може вказати необмежену кількість КВЕДів. Додаткові КВЕДи стануть у нагоді, якщо ви наважитесь розширити діяльність інтернет-магазину. Ось перелік КВЕДів, які за думкою нашого експерта можуть знадобитися інтернет-магазинам:

  • 46.19 «Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту» — найпоширеніший додатковий КВЕД для Інтернет магазину;

  • 46.42 «Оптова торгівля одягом і взуттям», КВЕД 46.43 «Оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення», 46.51 «Оптова торгівля комп’ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням» та інші КВЕД, що обумовлюють оптову торгівлю;

  • 63.12 «Веб-портали» – це додатковий КВЕД для таких майданчиків, як «Розетка» та інших гібридних Інтернет-магазинів з функціями маркетплейсу;

  • 73.20 «Дослідження кон’юнктури ринку та виявлення громадської думки» — знадобиться переважно великим інтернет-магазинам, які проводять статистичні спостереження, використовуючи дані про покупки своїх клієнтів, з метою наступного продажу результатів таких спостережень;

  • 73.11 «Рекламні агентства» та 73.12 «Посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації» – інтернет-магазини зі значною кількістю відвідувачів сайту нерідко використовують ці КВЕДи для зазначення у податкових звітах, поряд із доходами від реклами.

Як відкрити ФОП

Відкрити ФОП можна трьома різними способами. В одному випадку процес відбувається онлайн, в двух інших — офлайн. Краще за все оформлювати ФОП онлайн, тому що це зручно, швидко та безкоштовно. Проте ми розповімо про всі способи, щоб ви могли обрати прийнятний варіант.

Дія

Найсучасніший та найзручніший спосіб реєстрації ФОП. Для початку треба зайти в особистий кабінет на сайті «Дія». Зробити це можна шляхом сканування QR-коду через додаток «Дія» на смартфоні або за допомогою електронного підпису. Отримати її можна в деяких банках, наприклад у клієнтів Приватбанку є можливість створити підпис за хвилину. Повний список органів, які надають електронний ключ, дивіться за посиланням.

Після потрапляння в особистий кабінет, перейдіть на сторінку реєстрації ФОП. На ній детально розписаний порядок дій, але ми нагадаємо його ще раз. Натисніть кнопку «Подати заяву», заповніть всю необхідну інформацію в бланку та виберіть тип оподаткування. Далі заява відправляється на перевірку. Якщо всі дані коректні, через деякий час в кабінеті «Дія» та на електронній пошті з’явиться повідомлення про реєстрацію ФОП. В особистому кабінеті сервісу вам також буде доступна виписка з ЄДР. Вона має юридичну силу, як в друкованому, так і електронному вигляді.

Державні реєстратори

Державні реєстратори — це особи, які уповноважені здійснювати прийом та обробку документів для реєстрації ФОП. Вони розташовуються у ЦНАП, акредитованих суб’єктах держреєстрації та органах місцевого самоврядування.

Для реєстрації ФОП через ЦНАП потрібно попередньо записатися в чергу на прийом до фахівця. У деяких центрів для цього є сайт, але він може не працювати, тому доведеться записуватися через телефон або на місці. У ЦНАП вас попросять надати паспортні дані разом з ІПН, заповнити заяви про реєстрацію ФОП та перехід на спрощену систему оподаткування, якщо потрібно. Після подачі заяви, протягом 24 годин, стане доступна виписка з ЄДР.

Якщо в вашому населеному пункті немає ЦНАП, то можна пошукати акредитовані суб'єкти державної реєстрації. На сайті міністерства юстиції опублікований список таких суб'єктів по всій Україні. Відкрити ФОП можна тільки в тій організації, де в графі «Результат розгляду» позначено про можливість реєстрації фізичних і юридичних осіб. 

Процес оформлення в суб'єкті держреєстрації схожий на ЦНАП. Ви приходите з потрібним пакетом документів, заповнюєте бланки заяв та подаєте їх. Можна прийти із заздалегідь роздрукованим бланком — скачайте його з сайту Мін'юсту під назвою форма 10.

Знайти державних реєстраторів можна й в органах місцевого самоврядування, наприклад райадміністраціях. Зверніться до найближчого органу за місцем вашої реєстрації та дізнайтесь чи надають там послуги з відкриття ФОП.

Нотаріус

Якщо ви з якоїсь причини не змогли скористатися жодним з описаних способів, то на крайній випадок існує реєстрація ФОП через нотаріуса. Це єдиний платний варіант з усіх. За дану послугу нотаріуси просять близько 1000 грн. За ці гроші нотаріус гарантує правильність заповнення заяви та надає консультацію з усіх питань стосовно відкриття ФОП.

Причини для відмови в реєстрації ФОП

Причини для відмови регламентуються законом України про реєстрацію юридичних та фізичних осіб. Якщо ви зіткнулися з відмовою, то є декілька можливих причин.

  1. Документи подано особою, яка не має на це повноважень.

  2. У Єдиному державному реєстрі є відомості про судове рішення щодо заборони реєстрації.

  3. Документи подані до неналежного суб'єкта державної реєстрації.

  4. Наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю, встановлені законом.

  5. В Єдиному державному реєстрі є запис, що фізична особа вже зареєстрована як ФОП.

  6. Подані документи суперечать вимогам законів України.

Після відмови документи повертаються заявнику з поясненням причини. Усунувши недоліки, можна зробити повторну спробу відкриття ФОП.

Висновок

Якщо ви хочете свій інтернет-магазин або він вже у вас є, то у вас має бути відкритий ФОП. Зробити це можна будь-яким з описаних способів. Пам'ятайте, що працюючи як ФОП ви зобов’язуєтеся подавати до податкової звіти про свою роботу та сплачувати податки.

Новий коментар
Оцінка