Перш ніж обрати платформу для інтернет-магазину, варто розуміти які витрати вас очікують під час запуску та подальшої робити. У статті ми розглянули скільки коштує запустити і утримувати сайт для онлайн-торгівлі на Shopify. Ви дізнаєтесь про фіксовані і змінні платежі та особливості платформи для українських інтернет-магазинів.
Запуск інтернет-магазину завжди пов’язаний із фінансовими розрахунками, в тому числі і на технічну частину — створення та підтримку сайту. Найшвидшим та найбюджетнішим способом є використання хмарної платформи. Одна з популярних — Shopify. Як й інші SaaS-сервіси, вона працює за форматом підписки — підприємець вносить абонплату щомісяця, поки є клієнтом платформи. Втім, у випадку Shopify витрати не обмежуються лише тарифним планом. У цьому матеріалі розповідаємо, як формується повна вартість інтернет-магазину на Shopify та які статті бюджету слід враховувати наперед.
Що пропонує Shopify
Shopify — ecommerce-платформа з хмарним принципом роботи, що надає готові інструменти для створення та управління інтернет-магазином. Підприємець отримує повний набір функцій для продажів товарів, ведення обліку та аналітики, просування в кількох каналах. Товари можна синхронізувати з Google Shopping, Facebook, Instagram, Amazon та іншими майданчиками.
Shopify для продажів на українському ринку має певні обмеження. Зокрема, не підтримується власний платіжний шлюз платформи Shopify Payments, відсутні вбудовані локальні інтеграції, немає україномовного інтерфейсу в адмінці. Через це більшість українських користувачів платформи обирають її насамперед для роботи на іноземних ринках.
Чому важливо розрахувати вартість інтернет-магазину на Shopify
Фінансова модель платформи Shopify складається з кількох рівнів витрат, і важливо бачити їх у комплексі. Тарифний план — це обов’язкова базова частина, яку можна легко вирахувати. Клієнт обирає фіксований тариф та сплачує його щомісяця. Але паралельно з ним є змінні витрати: комісії платформи за платіжні транзакції, покупка додатків для розширення можливостей. Для підприємця це означає, що реальна вартість роботи на платформі може відчутно відрізнятися від початкових очікувань. Розрахунок всіх можливих вкладень в сайт на Shopify потрібен для кращого контролю бюджету, точнішого визначення рівня обороту, необхідного для покриття всіх витрат на інтернет-магазин, і оцінки прибутковості бізнесу.
Абонплата
Shopify пропонує підприємцям кілька тарифних планів, що відповідають різним потребам бізнесу — Basic, Grow, Advanced та Plus. Розглянемо кожен детальніше.
-
Basic — підходить для малого бізнесу або підприємців, які тільки починають продавати. Він включає каталог товарів без ліміту в кількості завантажених на сайт товарів, базові аналітичні звіти, синхронізацію інтернет-магазину з маркетплейсами і соцмережами, технічну підтримку в режимі живого чату. Основне обмеження — можливість створення лише двох акаунтів для керування магазином в адмінці. Тобто максимум двоє співробітників, крім власника, можуть одночасно мати доступ до панелі керування з окремими логінами. Також в цьому тарифному плані найвищий відсоток комісії за транзакції.
-
Grow — крім можливостей тарифу Basic, надає розширені звіти, які допомагають точніше оцінювати ефективність бізнесу та планувати стратегію. Також дає змогу створювати до п’яти акаунтів для команди та має нижчу транзакційну комісію, ніж базовий тариф. Відповідно він підходить компаніям, що мають кілька менеджерів в штаті і обробляють більшу кількість замовлень.
-
Advanced — орієнтований на бізнес, який працює на кількох ринках і має стабільно великі обсяги продажів. Цей тариф включає найнижчі комісії серед стандартних планів, розширені звіти з можливістю налаштовувати їх під власні потреби, автоматичний розрахунок мит і податків при продажах за кордон, більш розгорнуті консультації від представників Shopify в онлайн-чаті. Для компаній, що масштабуються на міжнародному рівні, Advanced дає найбільшу гнучкість і контроль над фінансами.
-
Plus — спеціальне рішення для крупного бізнесу та гуртових продажів на Shopify. Дозволяє створити сайт для роздрібної та B2B-торгівлі без використання зовнішніх додатків. Всі необхідні функції власник сайту отримує за замовчуванням, без доробок. Передбачає необмежену кількість облікових записів співробітників, розширені API для інтеграцій, створення до 9 інтернет-магазинів під одним брендом, індивідуальну підтримку. Він актуальний великим компаніям з високим оборотом, що працюють на кількох ринках і потребують масштабованості та індивідуального підходу. Для малого і середнього бізнесу Plus буде недоцільним, адже значна частина можливостей залишиться невикористаною.
Всі тарифні плани фіксовані, однак їх вартість може трохи відрізнятись, залежно від того, на якому ринку працює інтернет-магазин. Для більшості країн, тарифи у 2025 році складають: Basic — €19/міс, Grow — €56, Advanced — €289. Ця ціна актуальна за умови внесення річного платежу. При щомісячній оплаті вартість тарифу виходить на 25% вищою. Пакет Plus коштує від $2300 на місяць. При цьому він не передбачає щомісячного внесення коштів — оплата відразу здійснюється мінімум на рік.
Комісії за транзакції
Комісії за онлайн-транзакції — один із ключових чинників, що впливає на вартість роботи на платформі. Shopify пропонує власний платіжний сервіс Shopify Payments, який передбачає лише стандартну комісію еквайрингу. Якщо ж оплата замовлення здійснюється через зовнішній платіжний шлюз, наприклад PayPal, Stripe, WayForPay та інші, платформа стягує з продавця додатковий відсоток від суми покупки клієнта. Його розмір залежить від обраного тарифного плану.
Так, для бізнесу, що працює на польському ринку і користується пакетом Shopify Basic витрати складатимуться з комісії Shopify Payments за онлайн-платежі — 1,95% від розміру транзакції, а також фіксованої суми 1,20 PLN за кожну оплату. Якщо замовлення сплачується через сторонній платіжний шлюз, крім стандартної комісії платіжної системи, додатково стягується 2% від Shopify. Наприклад: клієнт платить за замовлення 100 PLN через зовнішній платіжний сервіс → сервіс бере комісію, припустимо, 2% + 1 PLN, → Shopify додає ще 2% від суми. Разом витрати становлять близько 5 PLN, а продавець отримує із замовлення 95 PLN. Чим вищий тарифний план — тим нижчою буде комісія.
Для інтернет-магазинів, зареєстрованих в Україні, Shopify Payments недоступний. Онлайн-транзакції можливі лише через сторонніх провайдерів, тому додаткової комісії від Shopify не уникнути. Остаточний розмір цієї статті витрат залежить від обсягу продажів.
Шаблон дизайну
Shopify надає підприємцям широкий вибір тем. В офіційному Shopify Theme Store нараховується понад 900 шаблонів дизайну для електронної комерції. Однак лише 24 з них безкоштовні. Вони сучасні і адаптивні до різних мобільних пристроїв, але доволі прості, універсальні та мають обмежені можливості візуальних змін сайту. Такий варіант може бути прийнятним для перших кроків або перевірки бізнес-ідеї. Але щоб інтернет-магазин був впізнаваним та конкурентоспроможним, краще відразу орієнтуватись на купівлю платного шаблону.
В каталозі Theme Store представлено платні макети для популярних ніш в різних оформленнях. Вартість залежить від конкретного рішення та варіюється від $100 до $500. Покупка шаблону дизайну — одноразовий платіж, втім ці витрати теж слід врахувати наперед. Платні теми передбачають більш гнучкі налаштування зовнішнього вигляду сайту без навичок в програмуванні у вбудованому редакторі Theme Editor. Зазвичай функцій редактора достатньо для кастомізації дизайну, але якщо потрібні більш складні візуальні зміни, їх можна внести у відкритий код Theme Editor. Для цього потрібно досконало знати мову шаблонів Liquid, створену безпосередньо Shopify, а також HTML та CSS.
Домен
Домен — це ім’я сайту, фактично адреса, за якою користувачі переходять на нього чи знаходять ресурс через браузер. Користувачі Shopify купують домен окремо на сайтах реєстраторів доменних імен і підключають на фінальному етапі налаштування інтернет-магазину. Стандартно домен оплачується на рік. Ціна залежить від доменної зони та може складати від $10 до $100 на рік. Найдорожчі та найпопулярніші — ті, що відображають приналежність сайту до певної країни або території, наприклад «.ua», «.eu», «.pl», «.de» тощо, а також загальні, такі як «.com» Хостингом займатись не потрібно — про нього дбає Shopify.
Додатки та інтеграції
Для користувачів Shopify за замовчуванням вбудовано низку інструментів — базові налаштування для SEO-оптимізації, підключення до соцмереж, рекламних каналів, маркетплейсів, маркетингові інструменти, такі як знижки, подарункові карти, email-сповіщення. Обмін даними з найпопулярнішими міжнародними платіжними сервісами та службами доставки також відразу доступний у всіх тарифних планах. Разом з тим, «з коробки» передбачені лише базові інтеграції, яких часто недостатньо для повноцінної роботи і розвитку інтернет-магазину. Наприклад, для продажів на українському ринку необхідно мати на сайті можливість доставки Новою Поштою, Укрпоштою, оплату через LiqPay тощо. Це стосується й локальних рішень при торгівлі на інших ринках.
Розширити можливості можна за допомогою додатків в Shopify App Store. Втім, варто враховувати, що більшість розширень в магазині платні та створені сторонніми розробниками, а не безпосередньо Shopify. Ціна додатків різна — від $5 до $100 щомісяця. Наприклад, підключення інтеграції з Укрпоштою коштує $5 на місяць і її робота залежить від того чи підтримують оновлення зовнішні спеціалісти. Оптимально відразу переглянути чи присутні в Shopify App Store актуальні вам додатки і яка їх вартість. Якщо ж потрібний сервіс відсутній, за допомогою API можна налаштувати обмін даними майже з будь-якими інструментами. Наприклад, у Shopify App Store немає платіжного шлюзу plata by mono, яким активно користуються українські покупці. В інтернет-магазині на Shopify ця інтеграція реалізується як кастомний платіжний метод через API. Для цього необхідно внести низку налаштувань, в яких без технічних знань складно розібратись. Зазвичай для підключення API-інтеграцій залучають розробника за окрему плату.
Підтримка сайту
Якщо інтернет-магазину вистачає вбудованих функцій, налаштувань редактору дизайну та додатків в магазині Shopify — підготувати сайт до запуску можна самостійно, користуючись інструкціями платформи. Як й більшість хмарних платформ, Shopify закриває питання хостингу, захисту сайту від хакерських атак, впровадження глобальних оновлень.
При потребі локальних інтеграцій через API або редагування візуального оформлення у Theme Editor, — залучаються технічні спеціалісти. Shopify пропонує ком’юніті фахівців, що допомагають з налаштуванням магазинів. Це зовнішні розробники, які долучились до партнерської програми платформи. Вартість послуг має широкий діапазон — від $30 до кількох тисяч доларів, залежно від фахівця чи студії та виду робіт. Інший варіант — найняти окремого незалежного фрилансера через вітчизняну чи міжнародну фриланс-платформу. Часто це буде дешевше, втім слід витратити більше часу на пошук людини, яка досконало розбирається в технічній стороні Shopify.
Додатково може знадобитись спеціаліст для управління інтернет-магазином. Команда Shopify відповідає лише за вбудований функціонал платформи. Тому навіть готові додатки в Shopify App Store варто окремо тестувати на працездатність після їх оновлення сторонніми розробниками — це власник сайту робить самостійно чи залучає співробітника. Також потрібна регулярна перевірка API-інтеграцій та кастомних змін дизайну, так як старі налаштування можуть конфліктувати з новими версіями Shopify.
Окремо враховуйте, що технічна підтримка Shopify доступна лише англійською. Саппорт не володіє українською мовою, що може спричинити труднощі комунікації та більш повільне вирішення питань. В адмін-панелі української мови також немає. Частково вирішити питання можна за допомогою вбудованого в браузері перекладача, але це створює додаткові незручності та ризики помилок. Для адміністрування сайту і швидких технічних правок українські продавці, що працюють на Shopify, часто звертаються до розробників з володінням технічної англійської та погодинним тарифом, яких можна залучати за запитом. Прайс залежить від досвіду та навичок фахівця і стартує від $10 за годину.
Які витрати очікувати на старті та під час роботи на Shopify
На старті роботи підприємцю достатньо базових витрат: вибір тарифу Basic, оплата домену та за потреби придбання теми. Це дозволяє розпочати продажі з невеликим бюджетом. Далі з’являються витрати на комісію за транзакції, які залежать від обсягів замовлень і якщо ви тільки починаєте свій бізнес в інтернеті, навіть орієнтовну суму складно визначити.
Для підприємців, що продають на українському ринку, додатковою статтею витрат є локалізація процесів: інтеграції зі службами доставки та платіжними сервісами, які замінюють відсутній Shopify Payments. В цьому випадку на етапі відкриття інтернет-магазину в Україні в бюджет слід закладати залучення технічного фахівця — партнера Shopify, веб-студії чи фрилансера.
З ростом магазину з’являються нові потреби: більше кастомних інтеграцій через API, автоматизація бізнес-процесів, технічна підтримка на постійній основі. Працюючи на Shopify розрахувати точні цифри складно, адже підсумковий бюджет, крім домену, тарифного плану і щомісячної плати за додатки, складається також зі змінних елементів, на які може знадобитись навіть більше коштів, ніж на фіксовані витрати.
Якщо вам важлива максимальна прозорість бюджету на запуск та утримання інтернет-магазину, розгляньте як альтернативу українські SaaS-платформи, де менше змінних платежів чи вони зовсім відсутні. Наприклад на Хорошоп локальні інтеграції для повноцінних продажів на українському ринку вбудовані за замовчуванням, всі шаблони дизайну безкоштовні, а транзакційні комісії відсутні та платні додатки відсутні. Основною статтею витрат для продавців є фіксований тарифний план, ціна базового складає 288 грн на місяць. Додаткових платежів в межах платформи немає. Читайте детальніше, в чому різниця між Shopify та Хорошоп в нашій окремій статті, де ми порівняли дві платформи.
Висновок
Щоб скласти орієнтовний бюджет на запуск інтернет-магазину на Shopify, перед стартом користування платформою потрібно ретельно дослідити всі пункти, що передбачають вкладення. Оберіть тариф, тему дизайну в Theme Store, перегляньте додаткові розширення в App Store, пропозиції партнерів Shopify чи фрилансерів. В процесі роботи з’являться додаткові витрати на комісії, тут слід проаналізувати середній чек інтернет-магазину в перші місяці продажів та основні платіжні сервіси, через які здійснюються транзакції. Якщо хочеться точнішого планування бюджету, розгляньте створення інтернет-магазину на Хорошоп. Ми надаємо 7 днів безкоштовного тестового періоду, щоб ви могли оцінити можливості платформи без жодних вкладень.
