Фахівці агентства інтернет-маркетингу FAIR Agency перенесли з різних CMS на Хорошоп сім проектів, а ще два перезапустили з нуля. Керівник SEO-департаменту цієї компанії використав отриманий досвід і розробив короткий опис дій фахівця з моменту зародження думки «нашому бізнесу потрібен новий інтернет-магазин» і до етапу впровадження останніх правок на новому сайті.

Чому важливо правильно вибрати платформу для переїзду

Ecommerce-сегмент торгівлі в Україні процвітає лише перебуваючи в постійному русі й розвитку. У моменти пошуку горизонтів зростання проекту й приходить думка переїхати на щось новіше/швидше/красивіше — потрібне підкреслити. Кожен інтернет-магазин в якийсь момент переросте свій функціонал і дизайн.

Успішне перенесення — це запорука збереження досягнутих результатів просування. Тому до процесу обов'язково потрібно підключити SEO-фахівця, а ще краще — проговорити з ним всі нюанси ще до переїзду й надалі слідувати чіткому плану робіт.

Підготовка тестового сайту та технічного завдання для перенесення інтернет-магазину

Переїзд — це фактично переведення основного домену на тестовий сайт. Безкоштовний пробний період 14 днів дозволяє викотити на тестовий сайт Хорошопу всі необхідні правки. Це економить багато часу й сил, і дає можливість перенести на основний домен вже повністю оптимізований і заповнений інтернет-магазин.

Ключова особливість переїзду — це попередній технічний та SEO-аудит. Адже всі SEO-правки на новому сайті потрібно впроваджувати заново. Багато моментів Хорошоп вже реалізував «під ключ». Крім цього, майже в кожному оновленні ядра сайту враховуються останні рекомендації пошукових систем.

Але не варто забувати, що у кожного SEO-фахівця свій погляд на просування сайту. І його потрібно враховувати. Дуже часто інтернет-магазини переїжджають, тому що на старому сайті немає можливості додати оновлення, пов'язані з просуванням. 

SEO-спеціаліст включається в роботу, коли вже є тестовий сайт. На ньому фахівець має кілька етапів роботи.

Опрацювання структури сайту

Якщо в старому інтернет-магазині не вистачало якихось сторінок, саме час їх впровадити. Сторінка акцій, каталог товарів зі знижкою, відгуки про магазин — чим більше інформації, тим краще.

Структура — це перший крок до наповнення нового сайту. Продумайте максимально зручну для користувача навігацію. Можливість потрапити за 2-3 кліка в будь-яку точку сайту — важлива характеристика. Заплутані й складні інтернет-магазини дуже часто погано продають.

Формування структури URL-адрес

Великий плюс Хорошопу — автоматична генерація URL при створенні нових сторінок. Головне, правильно вибрати мовну версію сайту. Також при зміні аліасів реалізовано інструмент автоматичного редиректу сторінок, що економить багато часу.

Розробка шаблонів мета-тегів (Title, Description, H1)

Це творча робота. Скільки SEO-фахівців, стільки й думок. Якщо на деяких сторінках сайту мета-теги оптимізовані вручну, кастомізуйте їх і на новому сайті. Це стосується й статичних сторінок.

Не рекомендуємо просто переносити шаблони оптимізації зі старого сайту на новий. Мінімальне оновлення шаблону часто дає додатковий приріст у просуванні. Й не нехтуйте спецсимволами та емодзі, пошукові системи люблять сучасні рішення.

Базові технічні правки

До них відноситься настройка robots.txt, генерація sitemap.xml, активація і настройка багатомовності, а також настройка автоматичних 301 редиректів та оптимізація зображень.

Оптимізація зображень — дуже важливий пункт цього чек-листа. Платформа Хорошоп дозволяє виводити сайти до зеленої зони згідно Google Pagespeed Insights. Цей сервіс допоможе перевірити сайт, якщо немає дуже важких фотографій.

Швидкість завантаження сторінок — теж дуже важлива метрика. Покупець не готовий чекати, поки завантажиться сайт, яким би функціональним і красивим він не був. Дві-три секунди — максимальний час очікування.

Робота на тестовому сайті

Тестовий сайт запущено, основні правки внесено, товари вивантажуються, інтеграції налаштовуються. Це означає, що для SEO-фахівця починається наступний етап.

Дизайн сайту

Пошукові системи добре ставляться до дрібних правок дизайну кожні рік-півтора, адже це один з показників постійної роботи над сайтом. Загальні моменти, такі як кольорова гама, елементи брендбука та логобука, потрібно обов'язково зберегти. Схожість зі старим сайтом має бути видимою. Все інше — вільний політ фантазії.

Хорошоп пропонує велику кількість готових рішень з різними варіантами дизайну, які зручно адаптувати під будь-які цілі. Не варто нехтувати готовими рішеннями під певні тематики. Наприклад, є цікаві варіанти для магазинів взуття і дитячих товарів. Якщо для першого важлива наявність великої кількості модифікацій на кшталт розміру та кольору, то для другого — дизайн і зручність фільтрів за віком, матеріалами тощо.

Usability-аудит

Спершу потрібно перевірити:

  • чи зручно користувачам переміщатися сторінками сайту;

  • як швидко вони потрапляють на картку товару;

  • чи доступно розташована інформація на сайті;

  • чи працює надсилання всіх форм;

  • чи коректно працює корзина.

Після 2-4 місяців роботи інтернет-магазину варто встановити теплову карту та перевірити теорію практикою. Можливо, користувач бачить не всі банери, або у сайту незручні фільтри. Це потрібно відстежувати й виправляти.

Аудит тестового сайту на платформі Хорошоп

Коли тестовий сайт майже заповнено, проведіть невеликий аудит. Потрібно звернути увагу на декілька моментів:

  • чи правильно працює основний функціонал;

  • чи вірна інформація на сайті;

  • наскільки повна надана інформація;

  • чи присутні тестові сторінки й тимчасові тексти;

  • чи коректні умови гарантії, доставки, оплати, повернення;

  • чи працює політика конфіденційності;

  • чи правильно складено публічну оферту.

Підготовка технічного завдання для перенесення сайту

Коли впроваджено структуру інтернет-магазину, згенеровано нові URL і всі цільові сторінки доступні на тестовому сайті, сайт можна переносити. А у випадку з Хорошопом — поєднувати сторінки на старому сайті зі сторінками на новому. Завдяки готовим рішенням, переїзд може пройти малою кров'ю і без участі програмістів. Але для коректного переїзду все повинно контролюватися SEO-спеціалістом.

Таблиця старих 301-редиректів

Якщо в процесі роботи інтернет-магазину змінювалися URL, на старому сайті вже є своя таблиця редиректів. Її потрібно підготувати заздалегідь. Про цю таблицю дуже часто забувають і налаштовують редиректи тільки з видимих ​​сторінок старого сайту. Але подвійні редиректи фактично позбавлені сенсу. Передача посилальної ваги таких сторінок майже дорівнює нулю. Плюс, завжди є шанс отримати зайві 404-помилки, що відкине сайт на місяці просування назад. Як результат, сайт втратить частину реферального трафіку, особливо якщо старі сторінки просувалися і на них розміщувалися лінки. Крім того, практично завжди посилання на старі сторінки є в соціальних мережах.

В ідеалі, потрібно замінити посилання в постах, щоб отримати невеликий бонус в індексації сторінок. І, по можливості, краще замінити лінки в статтях/на сайтах, які закуповувалися SEO-спеціалістом.

Також можна вивантажити з Google Analytics сторінки, які дають найбільше трафіку за останній рік/сезон. Їх можна буде додатково використовувати з високим пріоритетом у просуванні сайту.

Крім того, можна вивантажити з Ahrefs сторінки, на яких розміщено зовнішні посилання. Якщо є можливість, краще перевірити їхню якість. Як показує практика, за 2-3 роки частина посилань втрачає актуальність. Від них сміливо можна позбавитися.

Таблиця нових редиректів

Найважливіше завдання на етапі переїзду сайту. Коректність його впровадження на 100% позначається на видимості сайту в пошукових системах.

Потрібно вивантажити всі цільові URL зі старого сайту, відразу позбутися технічних сторінок на кшталт корзини та фільтрів, і зіставити їх з аналогічними URL на новому сайті. Якщо у вас середній інтернет-магазин, краще зробити зіставлення сторінок для категорій, підкатегорій і статичних сторінок вручну. Сторінки карток товарів можна звести в загальну таблицю.

Перенесення контенту зі старого сайту на тестовий

Якщо не зробити перенесення контенту на тестовий сайт, він загубиться при переїзді. А це може суттєво вплинути на ранжування сторінки. Тому, потрібно по максимуму переносити:

  • тексти зі сторінок категорій та підкатегорій;

  • тексти зі сторінок оптимізованих фільтрів, якщо такі є, URL не обов'язково має збігатися;

  • контент з карток товарів: описи, відео, характеристики;

  • всю інформацію зі статичних сторінок.

І не забувайте, що мінімальний рерайт цих текстів може дати хороший результат у SEO-просуванні. Пошукові системи допрацьовують рекомендації щодо розміщення текстового контенту кожні 1,5-2 роки.

Файли верифікації

Хорошоп дозволяє верифікувати панель вебмайстрів Google напряму з адмінки, просто розмістивши код верифікації. Це стосується й інших систем, де верифікація відбувається через розміщення коду в тілі сайту.

Налаштування систем аналітики

Код відстеження Google Analytics або Google Tag Manager також можна розмістити напряму з адмінки. Не забувайте налаштувати електронну торгівлю для точнішого відстеження продажів.

Налаштування robots.txt

Перевіряйте базовий файл robots.txt системи. За замовчуванням, в Хорошопе все працює як треба, але якщо з'явиться необхідність внести зміни, це треба робити через настройки в адмінці.

Генерація Sitemap.xml

Робиться натисканням однієї кнопки в адмінці.

Заміна тестових посилань на актуальні

Всі посилання на зразок меню, посилань в текстах і блогах, повинні бути актуальними. Велика частина посилань при переїзді переклеюється автоматично, але перевіряти потрібно завжди.

Останній аудит

Сайт переїхав, продажі пішли, все працює, але перевірок багато не буває.

Перевірка robots.txt і налаштування 301-редиректів

Якщо бачите велику кількість 404-помилок, це проблема. Перезавантажуйте таблицю редиректів.

Перевірка мета-інформації на кожній сторінці та відсутність дублів

Не має бути порожніх сторінок. Мета-дані — важливий показник якості сторінки.

Коректна робота всіх форм і корзини

Покупець повинен мати можливість зробити покупку за декілька секунд. Іноді одне поле, яке не виходить заповнити з першого разу, стає причиною покинутої корзини. До речі, на Хорошопі є функціонал автоматичної розсилки листів користувачам, які покинули корзину, але вказали контактні дані. Його можна активувати.

Google Analytics

Основні метрики можуть вказати на нюанси переїзду. Контроль трафіку та відвідуваності сторінок дасть інформацію про напрямки подальшого просування сайту.

Ще один міні-аудит сайту

Він потрібен, щоб зрозуміти, чи не з'явилися нові критичні помилки Виправте, якщо з'явилися. Робіть до того часу, доки помилок не залишиться.

Оновлення файлів sitemap.xml у панелях вебмайстрів

Завдяки оновленню, роботи пошукових систем швидше побачать нові URL. Допоможіть індексації свого сайту.

P.S.

Планувати переїзд у п'ятницю або на вихідних — погана прикмета. Завжди залишається мінімальний шанс, що може щось зламатися або піти не так.

Бажаємо успішного переїзду та збільшення продажів!

Новий коментар
Оцінка