Фахівці агентства інтернет-маркетингу FAIR Agency перенесли з різних CMS на Хорошоп сім проектів, а ще два перезапустили з нуля. Керівник SEO-департаменту цієї компанії використав отриманий досвід і розробив короткий опис дій фахівця з моменту зародження думки «нашому бізнесу потрібен новий інтернет-магазин» і до етапу впровадження останніх правок на новому сайті.

Чому важливо правильно вибрати платформу для переїзду

Ecommerce-сегмент торгівлі в Україні процвітає лише перебуваючи в постійному русі й розвитку. У моменти пошуку горизонтів зростання проекту й приходить думка переїхати на щось новіше/швидше/красивіше — потрібне підкреслити. Кожен інтернет-магазин в якийсь момент переросте свій функціонал і дизайн.

Успішне перенесення — це запорука збереження досягнутих результатів просування. Тому до процесу обов'язково потрібно підключити SEO-фахівця, а ще краще — проговорити з ним всі нюанси ще до переїзду й надалі слідувати чіткому плану робіт.

Підготовка тестового сайту та технічного завдання для перенесення інтернет-магазину

Переїзд — це фактично перенесення основного домену на тестовий сайт. Поки ваш сайт працює в звичному режимі, на Хорошопі вже можна вести роботи на тестовому домені та встановлювати необхідні настройки. Безкоштовний пробний період в 14 днів дозволяє викотити на тестовий сайт Хорошопу всі потрібні правки. Це економить багато часу і сил, і дає можливість направити основний домен на хмарний хостинг Хорошопу з уже налаштованим і повністю робочим інтернет-магазином.

Ключова особливість переїзду — важливо не розгубити накопичені раніше SEO-показники. Для цього потрібно зберегти сторінки з колишніми URL або налаштувати посторінковий 301-редирект на нові адреси. Щоб зробити посторінковий редирект, Хорошоп розробив інструмент, в який необхідно завантажити файл з двома колонками. У першій колонці буде старий URL сторінки, в іншій — новий. Цим інструментом можна скористатися, якщо у вас раніше на сайті не було ЧПУ і ви хочете їх впровадити.

Але не варто забувати, що у кожного SEO-фахівця свій погляд на просування сайту. І його потрібно враховувати. Дуже часто інтернет-магазини переїжджають, тому що на старому сайті немає можливості додати оновлення, пов'язані з просуванням. 

SEO-спеціаліст включається в роботу, коли вже є тестовий сайт. На ньому фахівець має кілька етапів роботи.

Опрацювання структури сайту

Якщо в старому інтернет-магазині не вистачало якихось сторінок, саме час їх впровадити. Сторінка акцій, каталог товарів зі знижкою, відгуки про магазин — чим більше інформації, тим краще.

Структура — це перший крок до наповнення нового сайту. Продумайте максимально зручну для користувача навігацію. Можливість потрапити за 2-3 кліка в будь-яку точку сайту — важлива характеристика. Заплутані й складні інтернет-магазини дуже часто погано продають.

Формування структури URL-адрес

Великий плюс Хорошопу — автоматична генерація URL при створенні нових сторінок і можливість встановити правила формування URL для категорій і товарів. Крім того, на платформі реалізований інструмент автоматичного редиректу сторінок при зміні аліасів, що економить багато часу.

Розробка шаблонів мета-тегів (Title, Description, H1)

Скільки SEO-фахівців, стільки й думок. Якщо на деяких сторінках сайту мета-теги оптимізовані вручну, кастомізуйте їх і на новому сайті за допомогою пресетів. Це стосується й статичних сторінок.

Не рекомендуємо просто переносити шаблони оптимізації зі старого сайту на новий. Мінімальне оновлення шаблону часто дає додатковий приріст у просуванні. Й не нехтуйте спецсимволами та емодзі, пошукові системи люблять сучасні рішення.

Робота на тестовому сайті

Тестовий сайт запущено, основні правки внесено, товари вивантажуються, інтеграції налаштовуються. Це означає, що для SEO-фахівця починається наступний етап.

Дизайн сайту

Пошукові системи добре ставляться до дрібних правок дизайну кожні рік-півтора, адже це один з показників постійної роботи над сайтом. Загальні моменти, такі як кольорова гама, елементи брендбука та логобука, потрібно обов'язково зберегти. Схожість зі старим сайтом має бути видимою. Все інше — вільний політ фантазії.

Хорошоп пропонує велику кількість готових рішень з різними варіантами дизайну, які зручно адаптувати під будь-які цілі. Не варто нехтувати готовими рішеннями під певні тематики. Наприклад, є цікаві варіанти для магазинів взуття і дитячих товарів. Якщо для першого важлива наявність великої кількості модифікацій на кшталт розміру та кольору, то для другого — дизайн і зручність фільтрів за віком, матеріалами тощо.

Usability-аудит

Спершу потрібно перевірити:

  • чи зручно користувачам переміщатися сторінками сайту;

  • як швидко вони потрапляють на картку товару;

  • чи доступно розташована інформація на сайті.

Після 2-4 місяців роботи інтернет-магазину варто встановити теплову карту та перевірити теорію практикою. Можливо, користувач бачить не всі банери, або у сайту незручні фільтри. Це потрібно відстежувати й виправляти.

Аудит тестового сайту на платформі Хорошоп

Коли тестовий сайт майже заповнено, проведіть невеликий аудит. Потрібно звернути увагу на декілька моментів:

  • чи вірна інформація на сайті;

  • наскільки повна надана інформація;

  • чи коректні умови гарантії, доставки, оплати, повернення;

  • чи працює політика конфіденційності.

Перенесення контенту зі старого сайту на тестовий

Якщо не зробити перенесення контенту на тестовий сайт, він загубиться при переїзді. А це може суттєво вплинути на ранжування сторінки. Тому, потрібно по максимуму переносити:

  • тексти зі сторінок категорій та підкатегорій;

  • тексти зі сторінок оптимізованих фільтрів, якщо такі є;

  • контент з карток товарів: описи, відео, характеристики;

  • всю інформацію зі статичних сторінок.

Файли верифікації

Хорошоп дозволяє верифікувати панель вебмайстрів Google напряму з адмінки, просто розмістивши код верифікації. Це стосується й інших систем, де верифікація відбувається через розміщення коду в тілі сайту.

Налаштування систем аналітики

Код відстеження Google Analytics або Google Tag Manager також можна розмістити напряму з адмінки. Не забувайте налаштувати електронну торгівлю для точнішого відстеження продажів.

Заміна тестових посилань на актуальні

Всі посилання на зразок меню, посилань в текстах і блогах, повинні бути актуальними. Велика частина посилань при переїзді переклеюється автоматично, але перевіряти потрібно завжди.

Останній аудит

Сайт переїхав, продажі пішли, все працює, але перевірок багато не буває.

Перевірка robots.txt і налаштування 301-редиректів

Якщо бачите велику кількість 404-помилок, це проблема. Перезавантажуйте таблицю редиректів.

Перевірка мета-інформації на кожній сторінці та відсутність дублів

Не має бути порожніх сторінок. Мета-дані — важливий показник якості сторінки.

Google Analytics

Основні метрики можуть вказати на нюанси переїзду. Контроль трафіку та відвідуваності сторінок дасть інформацію про напрямки подальшого просування сайту.

Оновлення файлів sitemap.xml у панелях вебмайстрів

Завдяки оновленню, роботи пошукових систем швидше побачать нові URL. Допоможіть індексації свого сайту — додайте в панель GSC нову адресу з sitemap.xml сайту.

Висновки

Планувати переїзд потрібно дуже ретельно, щоб не розгубити позиції сайту в пошуковій видачі. Для цього краще скористатися послугами фахівців. Бажаємо вам успішного перенесення магазину на Хорошоп!

Новий коментар
Оцінка