У статті ми розповімо про те, чому правильні сторінки фільтрів важливі не лише для відвідувачів, але і для пошукових систем, і як Хорошоп допомагає збільшити органічний трафік за допомогою оптимізації сторінок фільтрів.
У статті ми розповімо про те, чому правильні сторінки фільтрів важливі не лише для відвідувачів, але і для пошукових систем, і як Хорошоп допомагає збільшити органічний трафік за допомогою оптимізації сторінок фільтрів.
Чому правильна структура настільки важлива для просування?
Органічний трафік інтернет-магазину може збиратися з різних пошукових запитів. Деякі з них — високочастотні, тобто такі, які користувачі вводять найчастіше. Наприклад, "купити кросівки" — це високочастотний запит. Ще є середньо- та низькочастотні запити. Наприклад, "купити жіночі кросівки" або "купити чоловічі бігові кросівки".
Конкурувати з іншими інтернет-магазинами, особливо з великими, за високочастотними запитами — складно, довго і дуже дорого. Для цього треба багато вкладати в оптимізацію сайту і мати хороший бюджет для закупівлі посилань. За середньочастотними і низькочастотними запитами конкурувати простіше. Тому що для них не закладаються великі бюджети для закупівлі посилань, а конкуренція йде за рахунок внутрішньої оптимізації. Кожен з таких запитів приводить мало трафіку, але, враховуючи їх кількість (сотні і тисячі), в сукупності вони можуть дати хороший результат.
Щоб приводити на сайт трафік за низькочастотними запитами, потрібно попрацювати над внутрішньою оптимізацією: створити правильну структуру з безліччю сторінок під різні групи запитів.
Посадкова сторінка — це спеціальна окрема сторінка, оптимізована під конкретні групи запитів за допомогою мета-тегів (H1, title, desсription) і seo-тексту. Мета такої сторінки — залучати відвідувачів, які шукають певний товар чи групу товарів.
Як створити правильну структуру?
Правильна структура сайту повинна забезпечувати:
- зручність користувачів під час пошуку потрібного товару;
- залучення органічного трафіку на сторінки категорій і фільтрів.
Для створення правильної структури, необхідно зібрати всі запити, за якими користувачі можуть шукати ваш інтернет-магазин. Тобто скласти семантичне ядро сайту. Головне завдання на цьому етапі — зібрати всі можливі варіанти запитів, щоб згодом кожному з них відповідала власна посадкова сторінка. Кожну таку сторінку потрібно буде оптимізувати з точки зору SEO: прописати title, description, seo-текст тощо. Зробити таку сторінку для кожного із запитів нереально, тому наступним кроком буде розподіл схожих запитів на групи.
Розберемо на прикладі інтернет-магазину з продажу сковорідок. Скласти семантичне ядро допоможе Google Adwords, Serpstat або інші сервіси. У підсумку вийде список різних запитів. Наприклад:
купити сковорідку
магазин сковорідок
ціни на сковорідки
замовити сковороду в Києві
сковорідки вок ціна
сковорода для млинців
сковорідка Бергнер купити
біол сковорідку купити
ціни на сковорідки з алюмінію
купити набір сковорідок
алюмінієва сковорода
Бергнер сковорідки
тощо.
Можна знайти тисячі таких запитів по кожній з ніш. І чим більше їх збереться, тим точнішою буде структура, що надалі позитивно позначиться на кількості трафіку.
Тепер потрібно розбити запити по групах за певними характеристиками. У нашому випадку це буде приблизно так.
Для кожної з таких груп потрібна власна посадкова сторінка, оптимізована для пошукових запитів з цієї групи. Частково це завдання вирішується сторінками категорій. Однак для кожної групи не варто створювати власну категорію, адже це значно ускладнить навігацію по сайту для користувачів.
Тому для груп товарів, для яких недоцільно створювати окрему категорію, створюються сторінки фільтрів, які відкриваються для індексації. Наприклад, фільтрами можна зробити розбивку за брендами та матеріалами. Це логічно з точки зору користувача і підійде для посадкових сторінок.
Як оптимізувати сторінки категорій і підкатегорій?
Окремі сторінки категорій і підкатегорій потрібно оптимізувати під створені групи запитів. Для цього треба:
- прописати релевантні теги: title, description і заголовок
;
- додати seo-текст.
У Хорошопі сторінки категорій і підкатегорій автоматично додаються до sitemap.xml.
Оптимізація сторінок фільтрів у Хорошопі
За замовчуванням всі сторінки фільтрів закриті від індексації, адже більшість з них не приносить користі. Однак деякі сторінки можуть привести непоганий трафік за середньо- та низькочастотними запитами, тому їх варто відкрити для індексації. У Хорошопі для цього є два інструменти.
1. Пресети фільтрів
Пресети фільтрів — це інструмент, за допомогою якого з будь-якої сторінки фільтрів можна зробити посадкову сторінку з ЛЗУ-адресою (людині зрозумілою URL-адресою), як, наприклад, / skovorodki-biol /. Вона має бути оптимізована під певну групу запитів. Реалізація одного пресету займає декілька хвилин і робиться в адмінпанелі без участі розробників.
Плюси інструменту:
- створені сторінки автоматично додаються до sitemap.xml;
- посилання на пресет автоматично формуються у коді сайту;
- можна розмістити seo-текст на кожен пресет;
- можливість додавати унікальні мета-теги;
- сторінкам присвоюються ЛЗУ-адреси.
За допомогою пресетів можна створити посадкову сторінку для такої групи запитів, як наприклад "сковорідки чавунні біол".
Пресети добре підходять для створення посадкових сторінок, але вони вимагають ручної роботи над кожною сторінкою. Якщо ж потрібно масово індексувати всі фільтри за певною властивістю, наприклад, за брендом, необхідно використовувати модуль "індексація сторінок фільтрів".
2. Індексація сторінок фільтрів
За допомогою цього інструменту можна відкрити для індексації один або кілька фільтрів з однієї або декількох категорій. Наприклад, щоб відкрити для індексації фільтри за брендами сковорідок, потрібно вибрати категорію "Бренд", а потім позначити фільтри "Біол", "Бергер" тощо. Якщо в одному записі вибрати два або більше фільтрів, для індексації відкриються і їх перетини. А потім для цих фільтрів можна вказати шаблони для автоматичного формування унікальних h1, title та description, що дозволить отримати безліч посадкових сторінок з унікалізованим контентом.
Детальніше щодо індексації фільтрів та створення пресетів читайте в нашій інструкції.
Якого результату чекати? Досвід наших партнерів
Після того, як ми зібрали всі запити і створили для кожної групи окрему посадкову сторінку, очікуваний результат — збільшення органічного трафіку. Звичайно, додатково варто провести внутрішню перелінковку сторінок, але це тема для окремої статті.
Ми попросили наших партнерів поділитися результатами роботи над оптимізацією сторінок фільтрів та її результатами.
Inweb
Ми просували інтернет-магазин алкоголю. За допомогою оптимізації сторінок категорій та фільтрів вдалося досягнути значного зростання органічного трафіку.
Сторінки брендів
Сторінки виробників
Seoteam.guru
У роботі з інтернет-магазином ardis-bike сторінки фільтрів спрацювали відмінно. Детальніше читайте у статті щодо просування веломагазину.
Ще один хороший кейс — інтернет-магазин постільної білизни. Ми створили близько 100 пресетів на всі частотні варіації. Про це я розповідав в одній зі своїх доповідей.
F.A.I.R. Agency
Ми звертаємо багато уваги на роботу з низькочастотними запитами. Під них оптимізуємо назви, фільтри і на 40% описи товарів. Під середньочастотні запити ми виводимо окремі характеристики товару, за якими потім фільтруємо.
Посадкова сторінка під середньочастотні запити оптимізується мінімальними зусиллями: невеликим SEO-текстом або декількома вхідними посиланнями.
В одному з наших проектів низькочастотні запити приводять до 70% трафіку, в іншому — до 40%. З них близько 75% приходять на категорії, а 25% — на додаткові фільтри та категорії / сторінки.
Залишилися питання?
Пишіть їх у коментарях, ми спробуємо допомогти.
Ситуація така, що просувати такого типу сторінки дуже складено. Тому що не маючи авторитетності у домену нічого не вийде. Також, якщо це дуже конкурентна тематика, наприклад техніка..., теж нічого не вийде. Тобто, ціль працювати над авторитетністю домену. Звісно має бути якісний контент!