Інтернет-магазин Опубліковано: 01.12.2022

Чи варто створювати інтернет-магазин під час війни

Чи варто створювати інтернет-магазин під час війни

Повномасштабне вторгнення росії призвело до важких економічних наслідків в Україні. Здавалося б, в умовах відключень електроенергії та ракетних обстрілів розпочинати бізнес під час війни виглядає дещо нелогічним. Але, як показує досвід та статистика, українські інтернет-магазини успішно працюють попри всі труднощі. В цій статті ми розкажемо чи варто відкривати свій інтернет-магазин під час війни та розглянемо плюси і мінуси такого рішення.

Зміст статті
  1. Чому варто створювати інтернет-магазин зараз
  2. Фінансова обгрунтованість рішення
  3. Складність запуску сайту
  4. До яких труднощів слід бути готовими
  5. Висновок

Повномасштабне вторгнення росії призвело до важких економічних наслідків в Україні. Здавалося б, в умовах відключень електроенергії та ракетних обстрілів розпочинати бізнес під час війни виглядає дещо нелогічним. Але, як показує досвід та статистика, українські інтернет-магазини успішно працюють попри всі труднощі.

В цій статті ми розкажемо чи варто відкривати свій інтернет-магазин під час війни та розглянемо плюси і мінуси такого рішення.

Чому варто створювати інтернет-магазин зараз

Рівень продажів зростає

З нападом росії у лютому, український e-commerce впав у кому — продажі зникли та індустрія майже зупинилась. Цей стан тривав недовго та з квітня ситуація почала налагоджуватися. Згідно статистики Хорошопу, вже в середині літа інтернет-магазини почали генерувати стільки ж продажів, як у мирні дні лютого. А у листопаді інтернет-магазини отримують 120-140% замовлень від довоєнних показників. На цьому e-commerce не планує зупинятися, зберігаючи динаміку для подальшого росту.

Зі статистики продажів можна зробити декілька важливих висновків для тих, хто планує створювати інтернет-магазин під час війни. По-перше, продажі зростають, а значить економіка функціонує і у бізнесу є можливість розвиватися. По-друге, покупці роблять достатню кількість замовлень, щоб забезпечити здорову конкуренцію між магазинами. Все це створює сприятливі умови для запуску власного інтернет-магазину. А з подальшими успіхами на фронті та звільненням наших територій, ситуація в e-commerce, як і в країні загалом, лише покращиться.

Великий наплив трендових товарів

В умовах війни, трендові товари стали з’являтися набагато частіше, ніж у звичайний час. У людей постійно виникає гостра потреба в найрізноманітніших товарах і саме інтернет-магазини задовольняють їх бажання. Наприклад, зараз неймовірний попит на зарядні станцій, павербанки, джерела світла тощо. Продавці, які налагодили поставки цих товарів або мають достатні запаси, отримують надприбуток та їх бізнес розквітає.

Регулярна поява великої кількості трендових товарів вкрай сприятлива для інтернет-магазинів, тому що це значно полегшує роботу. Продавцям не потрібно докладати зусилля для просування цих товарів — покупці самостійно знаходять магазини, де є відповідні пропозиції. Якщо ви можете організувати продажі трендових товарів або розумієте, які товари стануть популярними — це вірна ознака, що вам слід відкривати свій інтернет-магазин. 

Нові можливості для розвитку

Стагнація бізнесу навесні змусила підприємців шукати нові шляхи для розвитку інтернет-магазинів. На той момент, кількість покупців, як і купівельна спроможність, значно зменшилась, що змусило продавців вивчати нові ринки для продовження роботи. Як наслідок, українські інтернет-магазини стали активно працювати над запуском продажів за кордоном. Багато хто вирішив відкрити інтернет-магазин в Польщі, тому що країна розташована близько для нас і це полегшує логістику. Також є кейси успішної торгівлі в інших країнах. Частка магазинів навіть не реєструвала бізнес за кордоном та не орендувала там склад, а продає напряму з України.

До лютого закордонна торгівля була не дуже поширеним явищем, а зараз це стало нормою. Вихід на закордонні ринки значно збільшить потенціал для розвитку інтернет-магазину. Ви можете запускати власний інтернет-магазин одразу з розрахунком на продажі за кордон. Для того, щоб все пройшло успішно — використайте досвід підприємців, які пройшли цей шлях до вас. Хорошоп створив чат у Telegram, де продавці обговорюють міжнародні продажі. Переходьте за посиланням та приєднуйтесь до спільноти, щоб дізнатися більше про вихід на закордонні ринки.

Фінансова обгрунтованість рішення

Будь-який бізнес — це завжди, перш за все, історія про фінанси та вигоду, і інтернет-магазин не є виключенням. Перед відкриттям власного бізнесу правильно подумати щодо фінансової обґрунтованості цього рішення. Наприклад, скільки грошей потрібно для старту та перших місяців діяльності. Для інтернет-магазину цей розрахунок обов’язково має містити витрати на створення та обслуговування сайту, а також закупівлю і зберігання товарів. Це особливо важливо в період війни, коли фінанси необхідно використовувати дуже обережно.

Витрати на сайт

За певних умов, створення сайту може стати ледь не головною статтею витрат під час запуску інтернет-магазину. Це стосується випадків, коли сайт створюється майже з нуля та потрібно залучати програмістів. Наприклад, якщо обрати звичайну CMS, то вартість розробки сайту може починатися від $1000 доларів. Детальніше про те, скільки коштує відкрити інтернет-магазин ми розповідали в окремому матеріалі.

Ставши клієнтом Хорошопу, ви можете зекономити значну суму грошей, адже запуск сайту на нашій платформі є безкоштовним. Все що від вас потрібно — платити абонплату, яка починається від 160 грн на місяць. Таким чином всі зекономлені кошти на створенні сайту, ви зможете витратити на розвиток свого бізнесу — закупівлю товару, додаткового ПЗ тощо.

Використовуйте всі можливості онлайн бізнесу. Створюйте інтернет-магазин на платформі Хорошоп. Безкоштовний тестовий період всіх функцій 7 днів.
Залишити заявку
image

Витрати на товари

Точно сказати скільки потрібно витратити на закупівлю першої партії товару можна лише після вибору ніші для інтернет-магазину та постачальника. Від цих факторів буде залежати вартість, обсяг закупки та навіть варіанти зберігання. Наприклад, якщо ви плануєте продавати малогабаритні аксесуари та біжутерію, то зберігати товари можна навіть у себе вдома і не витрачатися на склад. А на закупівельну ціну вплине чи будете ви купувати товари у постачальника напряму або ж через посередників. Знаючи витрати на закупку, зберігання і доставку товарів — подивіться їхню вартість в інтернет-магазинах. Після чого ви зможете порахувати маржинальність товарів і зрозуміти наскільки це вигідно.

Існує варіант, коли ви можете позбутися будь-яких витрат на закупівлю чи зберігання товарів. Для цього інтернет-магазин має продавати за схемою дропшипінгу. Тоді постачальник буде самостійно відправляти товари покупцям зі свого складу. А вам, як продавцю, тільки залишиться шукати клієнтів та отримувати свій відсоток з продажів. Недоліком цієї схеми може бути менший заробіток, у порівнянні з класичною торгівлею. Проте дропшипінг дозволить зменшити ваші витрати, а разом з безкоштовним відкриттям сайту — вкладення в старт бізнесу будуть мінімальними.

Складність запуску сайту

Люди, які ніколи не запускали сайт, можуть думати, що власник інтернет-магазину обов’язково має тямити у технічних тонкощах, програмуванні тощо. А в умовах війни немає можливості витрачати час на курси програмування та вчитися розробці. Насправді ж, вам цього не треба. Власник інтернет-магазину — це продавець, менеджер, маркетолог, але ж ніяк не розробник. Сайт створюють спеціально навчені люди, а від вас потрібно окреслити яким він має бути.

В залежності від обраного підходу до створення сайту, змінюється час розробки та його подальше обслуговування. Найважчим та найдорожчим в цьому плані варіантом є створення сайту з нуля. Вам доведеться наймати команду програмістів, які будуть тривалий час розробляти, доробляти та обслуговувати сайт. Для старту бізнесу такий підхід є надто складним.

У випадку CMS, задача дещо полегшується, адже сайт створюється з готових шаблонів та модулів. Але без участі програміста все одно не обійтися — спочатку він створить сайт, а потім буде його підтримувати, тому що модулі можуть не працювати. Враховуючи війну та проблеми з електроенергією, цей процес може розтягнутися надовго, через перерви в роботі спеціаліста. Ви будете просто вкладати свої гроші в розробку, а результату не буде.

Оптимальним варіантом є запуск сайту на SaaS-платформі. Власник інтернет-магазину може впоратися з усім самостійно, тому що сайт вже готовий та його необхідно просто налаштувати під себе. Наприклад, обрати один з готових дизайнів, заповнити інформацію, завантажити каталог товарів тощо. Наймати додаткових програмістів і займатися розробкою не потрібно — сайт вже має всі необхідні функції та інтеграції.

Концепція хмарної платформи зводить до мінімуму тривалість створення сайту. На Хорошопі ви відразу після заявки отримуєте дані для входу на свій сайт і налаштовуєте його протягом 7 днів тестового періоду. Техпідтримкою та оновленнями займаються наші спеціалісти, тому ви концентруєтесь на веденні бізнесу, а не вирішенні технічних проблем.

До яких труднощів слід бути готовими

Станом на грудень, головна проблема всіх українців — це відключення електроенергії через обстріли росії. Робота інтернет-магазину звісно залежить від наявності зв’язку та світла, але так сильно, як може здатися. Важливо, що сайт працює автономно, як і багато інших процесів у магазині. Більшість клієнтів самостійно оформлюють замовлення та навіть не спілкуються з продавцем перед покупкою. Якщо ви інколи будете не в мережі, то це не матиме критичного впливу на бізнес. Головне, щоб ви могли щодня обробляти та відправляти нові замовлення, а також оновлювати залишки. Також можна вказати на сайті, що через проблеми зі світлом доставка товарів може затримуватися — люди поставляться до цього з розумінням.

Іншою проблемою можуть стати перебої з постачанням товарів, особливо якщо вони доставляються з-за кордону. Наприклад, може різко зрости ціна, трапитися затримка у дорозі чи на митниці. Під час війни ці труднощі є дещо непередбачуваними, тому треба від них захиститися. Для уникнення подібних проблем варто диверсифікувати поставки товарів, тобто не залежати лише від одного постачальника. Отримуючи товари від декількох різних постачальників, у інтернет-магазина не буде залежності від когось одного та перебої поставок не позначаться на роботі.

Висновок

Якщо ви зацікавлені в створенні власного інтернет-магазину, то не варто відкладати це рішення на потім. Незважаючи на війну, український e-commerce почуває себе досить добре та навіть має позитивні тенденції. Перед відкриттям бізнесу, гарно обдумайте це рішення, адже воно завжди було відповідальним, незалежно від обставин. Сподіваємося, що ви приймете вірне рішення та побудуєте свій успішний інтернет-магазин.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів