Завдання хорошого інтернет-магазину не просто залучати якнайбільше клієнтів, а ще й утримувати їх. Для перетворення покупців на постійних клієнтів магазини використовують програми лояльності. У цій статті ми розповімо, що таке програма лояльності, якою вона буває і для чого потрібна.

Навіщо потрібна програма лояльності

На просування інтернет-магазину йде багато ресурсів і, зі зростанням конкуренції, залучати нових клієнтів стає дедалі складніше. Легше і дешевше працювати з існуючими клієнтами, підштовхуючи їх до повторних покупок. Але якісних товарів чи обслуговування для цього може не вистачити, тож покупцям потрібно дати інший стимул. Саме цю проблему вирішує програма лояльності.

Програма лояльності — це система отримання винагород за покупки та регулярну взаємодію покупця з інтернет-магазином. Впроваджуючи її, бізнес викликає у клієнтів бажання повернутися, купувати більше та виявляти різну активність. Як результат, магазин отримує:

  • лояльну аудиторію клієнтів;

  • підвищення попиту;

  • зростання середнього чека;

  • якісну клієнтську базу;

  • активну комунікацію із клієнтами;

  • нових покупців.

Які програми лояльності бувають

Інтернет-магазини обирають програму лояльності, в залежності від свого асортименту, цільової аудиторії та можливостей сайту. Винаходити свій унікальний механізм не потрібно, адже існують перевірені та ефективні програми. Достатньо зрозуміти, яка з них підійде вашому бізнесу найкраще. Різновиди програм лояльності:

  • дисконтна система;

  • реферальна програма;

  • система бонусів;

  • кешбек;

  • формат платних підписок.

Дисконтна система

Дисконтна система — це надання покупцю постійної знижки в обмін на його лояльність. Знижки можуть бути фіксованими чи накопичувальними. Фіксована знижка надається всім клієнтам, які виконали певну дію, та її розмір не змінюється. Накопичувальна знижка має на увазі її збільшення, в залежності від загальної суми покупок. Наприклад, зробивши кілька замовлень на загальну суму від 2000 до 4000 грн. — клієнт отримує знижку 5%, більше 5000 грн. — 7%.

Розмір накопичувальної знижки в магазині залежить від суми покупок та бренду

Покупці завжди люблять знижки, тому дисконтна система, мабуть, найпопулярніша програма лояльності з усіх. Програма зрозуміла покупцям і стимулює їх купувати більше, якщо йдеться про накопичувальну знижку. Клієнти Хорошопу можуть налаштувати накопичувальні та персональні знижки на всіх тарифах.

Створюйте інтернет-магазин на платформі Хорошоп та тестуйте всі можливості, функції та інтеграції безкоштовно 7 днів
Залишити заявку
image

Переваги:

  • легко впровадити;

  • популярна серед клієнтів;

  • простий механізм дії;

  • підходить для більшості ніш.

Недоліки:

Реферальна програма

Реферальна програма це спосіб залучення нових покупців за рахунок рекомендацій від постійних клієнтів. Клієнт, який приведе покупця, отримує нагороду, наприклад, додаткову знижку або гроші на покупку в магазині. Якщо реферальна програма двостороння, то нагороду також дають рефералу, тобто тому, хто прийшов на рекомендацію свого знайомого. Таким чином, інтернет-магазин стимулює лояльність, як у постійного, так і нового клієнта. Читайте у нашому матеріалі, що таке реферальний маркетинг та як його використовувати у своєму магазині.

Переваги:

  • збільшує продажі;

  • просуває інтернет-магазин за рахунок сарафанного радіо;

  • підштовхує клієнтів рекомендувати магазин;

  • розширює клієнтську базу.

Недоліки:

  • для реалізації реферальної програми можуть знадобитися сторонні програми чи доопрацювання сайту;

  • для запуску бажано мати ядро ​​лояльних клієнтів.

Магазин популяризує свою програму шляхом реферальної програми

Система бонусів

Система бонусів передбачає нарахування покупцям особливих балів, які потім конвертуються в нагороду. Інтернет-магазин може нараховувати бонуси не лише за покупки, а й інші дії. Наприклад, за розширені відгуки про товар. Найчастіше бонуси прирівнюються до гривень, які можна витратити на купівлю товару за курсом 1 до 1. Для стимулювання покупок інтернет-магазин може встановити мінімальну кількість бонусів, при якому їх можна використовувати, а також термін дії, після якого вони згоряють.

Переваги:

  • можна комбінувати з іншими програмами лояльності;

  • якщо покупець не використовує бонуси, то магазин не втратить вартості товарів;

  • збільшує частоту покупок.

Недоліки:

  • деякі покупці можуть бути незадоволені обмеженим терміном дії бонусів;

  • працює тільки у нішах з високою частотою покупок;

  • складний у реалізації механізм нарахування бонусів.

Кешбек

Кешбек — це повернення клієнту частини коштів за покупку. Гроші повертаються покупцю на спеціальний рахунок на сайті, і він може використовувати їх для подальших покупок. Але, на відміну системи бонусів, гроші з рахунку можна вивести на звичайну карту. Зазвичай кешбек поширюється не на всі товари і становить трохи більше 2-3%.

Переваги:

  • рідко зустрічається в українських інтернет-магазинах;

  • покупців приваблює можливість «заробити» на покупці;

  • оригінальна альтернатива звичайній фіксованій знижці.

Недоліки:

  • важко реалізувати;

  • розмір винагороди може здатися незначним.

Формат платної підписки

Формат підписки відрізняється від інших програм лояльності, тому що для отримання вигоди покупець має заплатити інтернет-магазину, але не за товар. Купивши підписку, клієнт отримує ряд переваг, які недоступні іншим покупцям. Наприклад, маркетплейс Kasta використовує формат платної підписки, який дає покупцям безкоштовну доставку та повернення, кешбек тощо.

Можливості, які отримують передплатники Kasta

Формат підписки дозволяє клієнтам, які впевнені, що купуватимуть у магазині далі, покращити якість обслуговування. Оформивши підписку, вони отримають статус спеціальних клієнтів і виділяються на фоні інших. Магазин може створювати для них унікальні акційні пропозиції та цим підштовхувати звичайних покупців до оформлення підписки.

Переваги:

  • формує максимально лояльну аудиторію покупців;

  • відкриває нові можливості у роботі з клієнтами;

  • дає магазину невеликий додатковий заробіток;

  • дозволяє клієнтам відчути себе привілейованими.

Недоліки:

  • підходить в основному для великих інтернет-магазинів;

  • інструмент не спрацює без справді вигідних послуг;

  • складно запустити.

Висновок

Кожен продавець, який достатньо розвинув свій бізнес, має замислитись над впровадженням програми лояльності. Вона допомагає утримувати клієнтів, що полегшує просування інтернет-магазину. Вибирайте програму лояльності, в залежності від особливостей свого бізнесу та цільової аудиторії. Зробіть її зрозумілою та цінною для покупця — тоді вона принесе свій ефект.

Новий коментар
Оцінка