Торгуете оптом? Використовуйте Хорошоп B2B

Логотип — один з перших елементів, які бачить відвідувач інтернет-магазину. Він впливає на сприйняття сайту, формує перші враження, а також допомагає виділитися на фоні конкурентів, викликати лояльність клієнтів і підвищити впізнаваність проекту. Наші партнери, сервіс по розробці логотипів Logaster, розповіли, як вибрати відповідний тип лого для вашого онлайн-магазину і створити його самостійно.

Види логотипів

Існують лише неофіційні варіанти класифікації лого. Найпоширеніший з них запропонувала американська журналістка Хільда ​​Моронес. Вона виділила три категорії логотипів: графічні, шрифтові та комбіновані.

Графічні лого

1. Графічна символіка. Це різноманітні піктограми, які створюють візуальний образ, який має асоціюватися з компанією. Приклад графічної символіки на логотипі Sportmaster:

Джерело: sportmaster.ua

2. Абстрактні елементи. Їхнє завдання — не безпосередньо відобразити діяльність бренду, а викликати певні емоції за допомогою особливого поєднання деталей і кольорів. Приклад абстрактних елементів на лого онлайн-гіпермаркету Утконос:

Джерело: utkonos.ru

3. Персонажі (талісмани). Це так зване «обличчя бренду». Гарно запам'ятовується, викликає потужні асоціації з магазином. Приклад персонажа на лого Yakaboo:

Джерело: yakaboo.ua

Шрифтові лого

1. Скорочення та абревіатури. Це вихід для компаній з довгою назвою. Працюючи над візуалізацією абревіатури, важливо вибрати читабельний шрифт, який відповідатиме філософії компанії.

АТБ — скорочення від «Агротехбизнес». Джерело: atbmarket.com

2. Назва торгової марки без додаткової символіки. Типографіка для таких логотипів має вирішальне значення. Вдалий приклад відсутності додаткової символіки на лого магазину АЛЛО:

Джерело: allo.ua

3. Комбінація шрифту і графічного символу. Універсальний варіант логотипу, який підійде багатьом інтернет-магазинам. Наприклад, у магазину EVA в лого відображено і назву, і візуальний натяк на «Євине яблуко»:

Джерело: eva.ua

Комбіновані лого

1. Текстово-графічні символи. Об'єднання зображення і шрифту також відноситься до універсальних варіантів. Візуальний елемент підсилює дію тексту. Приклад лого магазину Parfums з текстово-графічними символами:

Джерело: parfums.ua

2. Емблеми. Розташування букв всередині символа або значка схоже на варіант гербового оформлення. Такий варіант рідко використовують магазини: воно більше підходить для різних організацій і навчальних закладів. Приклади використання емблеми в якості лого:

Джерело: https://www.logaster.ru/

Способи створення лого для інтернет-магазину

Звернутися до професійного дизайнера

Фахівця можна знайти на фріланс-майданчиках на кшталт Freelancehunt, або звернутися в спеціалізовану компанію. Якщо правильно поставити задачу, лого буде красивим і ефективним. Мінуси: це може бути не по кишені на старті бізнесу.

Створити лого в онлайн-конструкторі

Це сервіси, в яких досить ввести назву інтернет-магазину і вказати кілька параметрів, щоб отримати відповідний за стилем, кольором і тематикою логотип. Наприклад, конструктор логотипів Logaster за декілька секунд генерує десятки релевантних варіантів. Їх можна редагувати на свій розсуд і завантажувати в зручних розмірах.

Самостійно створити логотип в спеціалізованих програмах

Наприклад, в Illustrator або Photoshop. З плюсів — професійна якість зображень і повний контроль над фінальним результатом. Але це спрацює тільки при достатньому рівні володіння програмою і наявності хоча б мінімальних навичок дизайну.

Чек-лист зі створення якісного логотипу для інтернет-магазину

Крок 1. Вивчіть ринок

Визначте своїх ключових конкурентів і проаналізуйте їхні лого. Це потрібно, щоб не повторюватися і не мусолити одні й ті ж ідеї. Вибирайте кольори, елементи і шрифти, які не схожі на елементи лого великих магазинів у вашій ніші.

Крок 2. Ручка, папір, варіанти

Накидайте ідеї в блокноті. Ніхто не вимагає від вас майстерності Рафаеля: просто прикиньте, що хочете бачити на лого свого магазину. Створюйте якнайбільше варіантів. Не зупиняйтеся, поки не знайдете кілька цікавих.

Крок 3. Оберіть символ

Лого має відображати діяльність інтернет-магазину. Це може бути нейтральний символ (наприклад, кошик з супермаркету) або зображення, що вказує на специфіку діяльності. Наприклад, магазин електроніки та побутової техніки ALLO зашифрував у лого зображення кнопки включення. Вона створює міцний асоціативний зв'язок.

Важливо вибрати унікальний елемент. Згаданий значок кошика використовують сотні магазинів. Але ж вам важливо стати не «одним з», а просувати оригінальний бренд.

Крок 4. Оберіть колір

Завдання кольору — передавати настрій, створювати асоціації, залучати клієнтів і демонструвати напрям діяльності. Невдало вибрані відтінки можуть навіть відлякувати клієнтів. Для онлайн-продажів найчастіше використовують синій, червоний і зелений кольори. Саме комбінації цих відтінків обрали Rozetka, ALLO та Епіцентр, які входять в український ТОП-3 по відвідуваності.

Крок 5. Оберіть шрифт

Він забезпечує сприйняття лого, і від нього залежить впізнаваність. Ідеальний шрифт для логотипу:

  • розбірливий і зрозумілий в будь-якому розмірі — від тексту на візитці до напису на дорожній розтяжці;

  • добре поєднується з символом логотипу — наприклад, якщо лого простий і нейтральний, шрифт теж має бути лаконічним;

  • без дрібних деталей — краще відмовитися від стилізацій під рукописні шрифти, від зарубок і завитків. Добре підходять шрифти з прямими лініями: Souvenir, MagistralC, Micra. Абсолютно безкоштовні й легальні шрифти можна скачати на сайті Google Fonts.

Крок 6. Виберіть комбінації і розташування елементів лого

Тут — величезне поле для експериментів. Різне розташування зображення і напису безпосередньо впливають на загальне сприйняття лого. Навіть відстань між ними може мати значення. Тому потрібно розробити кілька варіантів і вибрати найвдаліший, можливо, методом прямого тестування на аудиторії.

Крок 7. Знайдіть, з ким обговорити ідеї

Покажіть свої варіанти кільком людям: членам сім'ї, співробітникам, друзям. Нехай кожен скаже свою думку. Прислухайтеся до їхніх зауважень, візьміть на замітку найцінніші. Можливо, вони дадуть поштовх для нових ідей. 

Крок 8. Візуалізуйте лого

Самостійно або за допомогою онлайн-конструктора розробіть цифрову версію логотипу. В ідеалі, потрібно створити декілька варіантів, щоб протестувати і зупинитися на одному.

Крок 9. Перевірте свій логотип

Ось невеликий список критеріїв, які дозволяють оцінити якість створеного символу:

  • його легко описати двома-трьома словами;

  • він викликає правильні асоціації, але не вказує безпосередньо на сферу діяльності (згадуємо приклад з заїждженим символом кошика);

  • він чітко націлений на вашу аудиторію;

  • в лого використовується 1-3 кольори;

  • символ легко масштабується без втрати розпізнаваності;

  • в ньому немає візуальних ефектів або їхня кількість мінімальна;

  • відсутні складні елементи, візерунки;

  • відстань між елементами рівномірна;

  • використовується один шрифт без зарубок і завитків.

Крок 10. Проведіть тестування

В ідеалі, це потрібно робити на цільових групах за допомогою інструментів A/В тестування в Google Analytics або іншому сервісі. Але можна провести опитування серед підписників у соціальній мережі або серед клієнтів сайту. Зупиніться на лого, яке викликає більше позитивної реакції аудиторії.

Крок 11. Стежте за тенденціями

Ніхто не говорить, що потрібно перемальовувати символ заново з кожною зміною моди на дизайн логотипів. Але оновити, спростити і змінити колірну гаму, швидше за все, з часом доведеться. Поспостерігайте за еволюцією логотипів відомих брендів, щоб зрозуміти, що це природний процес.

Приклад еволюції логотипів Wikipedia та Nike. Джерело: webneel.com

Замість висновку

Логотип — обов'язковий елемент для інтернет-магазину. На фоні зростаючої конкуренції, брендування допомагає зайняти свою нішу і сформувати лояльну цільову аудиторію. Зараз цілком реально створити свій знак, навіть не володіючи спеціальними програмами. Головне — дотримуватися правил розробки, не допускати плагіату і стежити за тенденціями.

Коментарі

Спасибо за полезную статью!

Валера Игоревич, рады быть полезными!

Новий коментар
Оцінка