Instagram одна з найпопулярніших соцмереж нашого часу і багато інтернет-магазинів створюють там сторінки, щоб використовувати їх як канал просування. Ключ до ефективного просування прихований в алгоритмах інстаграму, розуміння роботи яких допоможе досягти успіху.

В цій статті ми розповімо як працюють алгоритми Instagram, що впливає на його роботу та як успішно просувати сторінку магазину в інстаграмі. Дякуємо за консультацію Middle PPC Specialist Богдана Волошина та Head of SMM Нелю Серебро з компанії Netpeak.

Як працює алгоритм інстаграму

Завдання алгоритму інстаграму — оцінити контент від людей, на яких підписаний користувач, та обрати той, який краще всього відповідає інтересам читача. Якщо ви підпишетесь на тисячу акаунтів, то в стрічці не буде тисяча постів від них — більшу частину відфільтрує алгоритм та залишить найцікавіші. Прибираючи зі стрічки все зайве, Instagram намагається утримувати користувача якомога довше, щоб йому не було нудно.

Як працює алкгоритм досконало знають лише розробники соцмережі, але досвід використання Instagram дозволяє розуміти механізм хоча б в загалом. Можна виділити декілька основних етапів через які проходять пости на шляху до успіху — потраплянню в рекомендації.

Оцінка залученості

Оприлюднений пост показується частині підписників та Instagram відстежує їхню реакцію, оцінюючи залученність. Залученність — це сумма лайків, коментарів, збережень та натискань кнопки «Поділитися», відносно числа підписників. Якщо користувачі, які бачать пост, активно залучені — Instagram вважає публікацію релевантною та цікавою.

Оцінка змісту

Не дивлячись на те, що в Instagram головний акцент на візуальному контенті, алгоритм все одно оцінює текстовий зміст публікацій. За ним платформа визначає тематику, що важливо при підборі постів за інтересами користувачів.

Оцінка профілю

Алгоритм оцінює важливість профілю, який зробив публікацію. Instagram дивиться наскільки часто користувачі відкривають профіль, згадують його та всіляко взаємодіють з ним — чим частіше, тим краще для репутації акаунту.

Потрапляння в рекомендації

На основі оцінки поста та профілю, а також тематики контенту і ключових слів — публікація може потрапити в рекомендації. Для просування профілю це можна порівняти з виграшем джек-поту.

Що впливає на роботу алгоритма

Інтереси користувача

Інтереси користувача — це головний орієнтир в роботі алгоритму. Instagram намагається максимально під них підлаштуватися, тому вивчає які пости лайкає користувач, на кого він підписаний, якими темами цікавиться. Якщо ваш профіль та контент відповідає інтересам читача, то він буде бачити його якомога частіше.

Відносини з користувачем

Instagram намагається показувати не просто цікавий контент, а пости від профілів, які важливі користувачу. Це може бути його сім’я, друзі, знайомі або просто акаунти до яких приділяється особлива увага. За словами розробників Instagram, соцмережа визначає відносини користувача з іншими профілями на основі: лайків, контактів в особистих повідомленнях, історії пошуку, знайомств в реальному житті.

Час публікації

Раніше стрічка інстаграму будувалася за хронологічним принципом, коли пости показувалися за часом публікації. З переходом на алгоритм все змінилося і головним фактором стала релевантність поста, а не його свіжість. При цьому Instagram відстежує, коли людина заходить в додаток.

Якщо користувач зайде о 20:00, а потім о 7:00, то алгоритм перевірить тільки ті пости, які з’явилися в проміжок цього часу, і розставить їх по інтересу. Всі інші публікації залишаться в колишньому порядку.

Частота використання додатка

Якщо користувач відкриває додаток раз на добу, то алгоритм буде показувати вибірку найцікавіших постів за день, а публікації будуть фільтруватися ще сильніше. Якщо ж користувач часто заходить в додаток та проводить там багато часу, то алгоритм стане будувати стрічку не тільки за релевантністю, а й хронологією.

Міфи про алгоритм інстаграму

Фото та відео оцінюються по-різному

Фото та відео рівнозначні для платформи, тому для алгоритму байдуже який тип контенту ви постите. Все базується на інтересах користувача: якщо йому подобається відео і він краще з ним взаємодіє — він буде частіше бачити відеоконтент, якщо подобається фото — в стрічці буде більше фото.

Часті публікації впливають на роботу алгоритму

Instagram не карає, але й не заохочує до частої публікації постів. Розробники соцмережі заявляють, що прагнуть робити стрічку різноманітною, тому якщо постів буде занадто багато та вони виявляться нерелевантними, то публікації просто не потраплять в стрічку.

До профілів бізнесу та персональних різне ставлення

В очах алгоритму всі профілі рівні, тому бізнес і персональні акаунти оцінюються однаково.

Алгоритм заохочує тих, хто публікує сторіс

Єдиний спосіб заслужити довіру алгоритму — публікувати якісний цікавий контент. А в якому форматі він буде — пости, сторіс або прямі трансляції ніяк не впливає на оцінку контенту платформою.

Поради по просування сторінки інтернет-магазину

Будуйте відносини з підписниками

Створювати хороший контент важливо, але ще важливіше домогтися від своєї аудиторії лояльності. Алгоритм інстаграму показує 90% контенту від друзів і рідних, але це лише умовна назва групи людей. У категорію друзів і  рідних потрапляють всі важливі для користувача профілі з якими він постійно контактують — одним з таких профілів може стати інтернет-магазин.

Для цього коментуйте пости своїх читачів, своєчасно відповідайте на коментарі та залучайте їх до спілкування з вами. Поступово ви увійдете в те саме коло близьких профілів та користувач почне бачити ваші пости все частіше.

Використовуйте особисті повідомлення

Фраза «написали в директ» дратує багатьох користувачів, але магазинам від неї нікуди не дітися, тому що це один з найпростіших способів перевести спілкування в особисті повідомлення. Спілкування в особистих враховується алгоритмом інстаграму і допомагає вибудовувати відносини з користувачами.

Не видаляйте та не приховуйте пости

Для показника залученості особливо важливі збереження постів в акаунтіі. Це своєрідні «закладки в браузері» для користувачів соцмережі. Іноді адміністратори акаунтів архівують пости, які рекламували, щоб навести в профілі порядок і не відповідати користувачам, що акція вже не актуальна.

Так робити неправильно: часто користувачі не лайкають і не підписуються, але зберігають пост з товаром та через деякий час купують його. Приховати публікацію означає втратити покупця. Важливо аналізувати статистику публікацій за кількістю збережень і не приховувати або видаляти пости, в яких є хоча б одне збереження. Краще — відредагувати текст.

Публікуйте в періоди активності своєї аудиторії

Додаток інстаграмі збирає статистику по вашій аудиторії з якої можна дізнатися періоди найбільшої активності підписників. Час публікації та частота використання додатка — впливають на алгоритм соцмережі. Вибравши вдалий час для публікацій ви зможете домогтися кращої залученості аудиторії.

Коли публікувати пост вам потрібно вирішити самим, дослідним шляхом. Можливо, краще робити пости перед сплеском активності або ж в її розпал. Спробувавши різні варіанти, ви знайдете найефективніший для себе час.

Грамотно підбирайте слова

Ми вже відзначали, що Instagram оцінює зміст постів та по ньому визначає тематику публікацій. Тема постів повинна відповідати інтересам аудиторії. Якщо ви інтернет-магазин меблів, то пишіть про стільці і дивани, але не робіть пости на тему психології. Весь профіль має бути присвячений одній темі, тоді алгоритму буде легше зрозуміти вас.

Слідкуйте за загальною якістю профілю, а не тільки окремих постів

Від якості профілю залежить ефективність платної реклами, оскільки значна частина кліків — це переходи в профіль. Якщо контент на сторінці неякісний і не розкриває мети магазину, то користувач піде. 

Статистика по клікам

На скріншоті представлені охватні і конверсійні кампанії, з таргетингом на різну тематику — продаж навчальних курсів, продаж фізичних товарів і брендингова охватна кампанія. У кожної кампанії співвідношення всіх кліків до переходів на сайт мінімум 2:1 та вище. Користувачі завжди вивчають профіль, перед тим як переходити на сайт.

Співпрацюйте з блогерами

Реклама у блогерів дає вихід на багатотисячну аудиторію. До того ж, блогери це лідери думок, рекомендацій яких користувачі, як правило, довіряють. Співпраця з ними додасть магазину впізнаваності, допоможе прокачати профіль і залучити нових клієнтів.

Не застосовуйте нечесні методи розкрутки

Накрутка підписників, лайків та коментарів не допоможе розкрутити акаунт, а тільки викличе санкції з боку інстаграму. Алгоритм стежить за аномальним зростанням цих показників та їх накрутка не зробить профіль популярнішим. Покращуйте залученність природним чином.

Висновок

Успіх просування магазину в інстаграмі залежить від уміння створювати релевантний контент, а також ваших відносин з користувачами. Навіть якщо алгоритми в майбутньому зміняться, то робота з аудиторією як і в подальшому залишиться ключовим фактором.
 

Новий коментар
Оцінка