Інтерв'ю Опубліковано: 17.07.2024

«Ми обсмажуємо 18 тонн кавових зерен на місяць» — історія Doppio Ua

«Ми обсмажуємо 18 тонн кавових зерен на місяць» — історія Doppio Ua

Doppio Ua — сімейний кавовий бізнес. Компанія працює на ринку майже 11 років і за цей час наростила обсяги виробництва з 200 кг до 18 тонн кавових зерен, відкрила нові напрямки та продовжує зростати. В інтерв'ю для Хорошоп маркетинг-директорка Doppio Ua розповіла про складнощі під час запуску своєї справи, тонкощі обсмажування кави, а також про те, як бізнесу вдається розвиватися та збільшувати продажі в одній з найбільш висококонкурентних ніш на українському ринку. 

Зміст статті
  1. «При відкритті власного виробництва в початкові витрати слід закладати більше коштів, ніж ви розрахували»
  2. «Кавовий ринок дуже динамічний. Щоб залишатися конкурентоспроможними, потрібно постійно шукати нові смаки» 
  3. «Щоб знайти перших клієнтів, ми ходили по кав’ярнях та пропонували наш продукт»
  4. «Кавова культура в Україні дуже розвинена»

Doppio Ua — кавова компанія повного циклу. Бренд має власне виробництво з обсмажування кавових зерен, продає та пропонує в оренду професійне обладнання для закладів, здійснює сервісне обслуговування кавомашин. Обсяги виробництва Doppio Ua сягають 18 тонн сировини на місяць і компанія продовжує розвиватись. Ми поспілкувались з Крістіною Пліско — маркетинг-директоркою Doppio Ua. В інтерв’ю для Хорошоп вона розповіла про перші кроки в кавовому бізнесі, виробничі процеси, особливості ніші та плани на майбутнє.

«При відкритті власного виробництва в початкові витрати слід закладати більше коштів, ніж ви розрахували»

Як давно існує ваш бізнес та чому вирішили займатися виробництвом кави? 

Наша компанія представлена на ринку майже 11 років. Це наша сімейна справа — ідея відкрити кавовий бізнес виникла у мого чоловіка. Колись його батьки займалися схожим бізнесом і ми вирішили також сконцентруватись на цій ніші. 

Як ви починали власну справу та з якими труднощами зіткнулися на старті?

Починали, мабуть, як усі підприємці, — важко. В тому сенсі, що в бізнесі, як у ремонті — складно спланувати кінцеву суму вкладень. Початкові витрати, скільки не прораховуй, можна примножити вдвічі, а то і втричі. Ми, як молоді підприємці, тоді заклали не так багато грошей на оборотний капітал — це було основною помилкою. Наших коштів вистачило на те, щоб відкритися та зробити першу закупку. Далі, поки ми організували продажі, було трішки важко і довелося шукати додаткове інвестування. Але знайшли, налагодили збут та все було добре.

Бренд Doppio

Наскільки складно відкрити кавовий бізнес в Україні? Яка документація для цього потрібна?

Не дуже складно. В Україні лояльні умови для малого бізнесу. Щоб запустити власне виробництво та зареєструвати виробничі потужності, достатньо оформити ФОП третьої групи.

Щодо сертифікації, то вона потрібна на кавове зерно. Ми постійно відправляємо зразки в лабораторію, де тестують сировину та перевіряють чи вона безпечна. Також треба дотримуватись принципів роботи НАССР — сертифікації безпечного харчового виробництва. За системою НАССР оцінюються багато факторів. Наприклад, необхідні різні приміщення під вигрузку, виробництво, фасування харчової сировини, до якої відноситься кава. Всі процеси мають бути циклічними — це все прописано у вимогах. Працювати за цими принципами нескладно, просто все потрібно організувати відразу при запуску виробничого бізнесу. 

«Кавовий ринок дуже динамічний. Щоб залишатися конкурентоспроможними, потрібно постійно шукати нові смаки» 

Розкажіть про виробничі процеси. З яких етапів складається робота з зернами?

Виробничий процес не дуже складний. Ми закуповуємо зелене зерно. В Україні є багато трейдерів, які його продають. Далі обсмажуємо, в процесі обсмаження кава усушується. Тобто, щоб отримати 1 кг смаженої кави, нам потрібно приблизно 1,2 кг зеленої кави. Наступний етап — очищення, для цього використовується дестонер. Потім ми залишаємо зерно на 2-3 дні — свіжообсмажена кава виділяє вуглекислий газ, грубо кажучи «дихає». Для розкриття аромату вона має відстоятись декілька днів. Після цього ми її вже пакуємо та продаємо.

Кавовий бізнес в Україні

Чи постійно ви шукаєте нові сорти кави, проводите експерименти?

Звісно. Це важливо робити. По-перше, з кожного врожаю навіть один і той самий сорт може змінитись на смак. Наприклад, якщо цього року ми брали сорт Columbia Supreme, то наступного сезону ця сама кава з тієї ж плантації може бути іншою. Ми обов’язково знову підбираємо та тестуємо нові зразки.

Крім того, наш ринок дуже динамічний. Дуже багато компаній обсмажують каву. Це своєрідні перегони — першими будуть ті, хто кращий і хто запропонує щось нове. Тому ми теж постійно шукаємо якісь нові смаки. В нас є своя лабораторія, працює харчовий технолог. Він постійно займається капінгами, тобто дегустацією кави для визначення її смакових та ароматичних властивостей. За зразками ми разом вирішуємо, що обрати. Також капінги для обсмажчиків проводять трейдери зеленого зерна. Ми відвідуємо такі дегустації, щоб бути в курсі новинок та їх пропонувати.

У вас на сайті вказано, що ви знайшли ідеальний ступінь обсмаження. Як довго його шукали?

Насправді недовго. Мій свекор займався кавовим бізнесом ще за 10 років до відкриття нашої компанії. Він був обсмажчиком, тому навчив прямо на старті виробництва. Я вважаю, що ми з першого дня обсмажували зерна дуже якісно. До того ж ми постійно розвиваємося, проходимо навчання у дійсних чемпіонів України з обсмажування, щоб підтримувати високий рівень. 

Якими були ваші перші виготовлені партії і що змінилося зараз?

В нас значно змінились обсяги. Здається, в перший місяць ми обсмажили десь 200 кг кавових зерен, зараз це майже 18 тонн. 

«Щоб знайти перших клієнтів, ми ходили по кав’ярнях та пропонували наш продукт»

Пам’ятаєте з чого починали продажі та як знайшли перших клієнтів?

Так як наші родичі мали досвід підприємництва в цій ніші, в нас були їх деякі напрацювання. Ми вважали, що зараз зателефонуємо по клієнтській базі і швидко знайдемо покупців. Але ні, так не буває. Якщо у людини вже є постачальники, то вона просто так не перейде до вас. При пошуку перших клієнтів, ми ходили по кав’ярнях та пропонували наш продукт. Моніторили на Work.ua заклади, які шукали працівників, і розповідали їм про нашу каву. Тобто перші продажі були дуже складними.

Чи змінилось щось з відкриттям інтернет-магазину та які загалом канали продажів використовуєте?

На сьогодні більшість наших продажів — роздрібні. Інтернет-магазин в цьому відіграє велике значення, тому що майже весь трафік, навіть з Instagram-сторінки, ми направляємо на сайт і це добре працює. На сайті ми все дуже зручно налаштували для покупців і їм легко орієнтуватися.

Основні наші канали продажів — сайт та Instagram. Крім кави, в нас також є обладнання для кав’ярень — в цій категорії теж маємо клієнтів, які в нас купують. Ще один наш напрям — обсмаження кави для бізнесу під їх логотипом, тобто надаємо послугу Private label. Його ми особливо не розвивали, займаємося цим більше на особистих стосунках, за рахунок нашої репутації.

У вас доволі розвинена сторінка в Instagram. Як багато часу приділяєте створенню контенту?

Веденням сторінки в Інстаграмі я займаюсь самостійно. Мені хотілося б робити ще більше, але не завжди на це вистачає часу, бо є багато іншої роботи. Взагалі Instagram на сьогодні — гарний канал продажів. Там можна працювати не лише тими, хто шукає схожі товари, а й залучати холодну аудиторію, яка взагалі не знає, що може у вас купити. І насправді він дешевший, ніж Google реклама.

Просування бренду кави в Instagram

Ви запускаєте платну рекламу?

Так. Товарну рекламу, тобто Google Shopping, — постійно. Пошукову рекламу також запускаємо, але не на каву, тому що ціна конверсії на цей продукт дуже висока і не виправдана, її налаштовуємо на послуги, B2B-напрям. Також запускаємо таргетовану рекламу. В Хорошоп гарно організований збір інформації. Ми збираємо клієнтів з сайту і можемо таргетуватися на них в Інстаграмі. 

Як обирали платформу для інтернет-магазину та чому зупинили свій вибір на Хорошопі?

До інтернет-магазину на Хорошопі в нас був самописний сайт. Будь-яку зміну потрібно було вносити через технічного спеціаліста, який не завжди був на зв’язку. Це було дуже незручно. Тому ми вирішили перейти на уніфіковану платформу, з якою простіше працювати. Здається, що інші платформи я й не розглядала — відразу сподобався Хорошоп і обрала вас. Ми користуємося вашими послугами вже більше п’яти років. Пам’ятаю, що ще на початку, при перших налаштуваннях інтернет-магазину, я навіть їздила до вас в офіс. Ваша служба підтримки допомогла мені розібратися з усім, що не вийшло відразу. Це був дуже персоналізований підхід.

Ми провели seo-оптимізацію сайту. Все робили самостійно, для цього попередньо проходили курси. В нас дуже хороший органічний трафік. Інтернет-магазин повністю адаптований для того, щоб гарно представляти нас в інтернеті.

Cайт на Хорошоп компанії Doppio Ua

Чи були якісь маркетингові канали для вас неефективними?

Так, це маркетплейси, зокрема Prom та Rozetka. Щоб гарно працювала реклама та вас помічали, цим майданчикам треба сплачувати достатньо високий відсоток з продажу. І виникла ситуація, що нам або буде невигідно працювати з поточними цінами, або на своєму сайті потрібно підвищувати вартість товарів, так як в нас маржа менша. Ми вирішили пропонувати клієнтам гарну ціну, вкладати кошти у свій розвиток та відмовитись від роботи з маркетплейсами.

«Кавова культура в Україні дуже розвинена»

Наскільки конкурентна кавова ніша?

В нас дуже конкурентна ніша. Ми називаємо її «Червоним океаном». В Україні багато обсмажчиків. Це пов’язано з тим, що в нас дуже розвинена кавова культура. Підприємці, які мають 5-7 кав’ярень, часто починають займатися обсмаженням кавових зерен, залучають додаткових клієнтів. В Україні є велика міжнародна спільнота, проводяться різні чемпіонати, тематичні заходи. Також представлено різноманіття брендів — від дешевих до дуже дорогих. Працювати в цій ніші не дуже легко, але в нас настільки багато кав’ярень, що така конкуренція є виправданою. 

Які в вас плани на майбутнє?

Сьогодні складно щось планувати. Те, що ми не стоїмо на місці і продовжуємо зростати — вже для нас великий успіх. В нас є мрія — побудувати власне виробництво. Ми працюємо в орендованому приміщенні та з нього «виросли», нам затісно. Тому наступним нашим етапом напевно буде вже будівництво, до цього будемо йти.

Дайте пораду підприємцям, які планують відкривати бізнес в Україні

Всім, хто планує запускати власне виробництво чи займатись бізнесом в складній ніші, яка потребує достатньо великих фінансових вкладень, я раджу створювати MVP, — мінімально життєздатний продукт, і працювати за моделлю аутсорсингу. Наприклад, як вже казала, ми обсмажуємо для інших брендів. В нас є клієнти, які до нас звернулись, на аутсорсі обсмажили, спробували та отримали результат. Інколи це дешевше, ніж утримувати своє виробництво. Так ви зрозумієте, чи це ваше, чи подобається, чи зможете налагодити збут. В Україні зараз є багато компаній, які надають послуги аутсорсингу молодим підприємцям. Я думаю, що це буде класний досвід. Якщо це продажі, то також не обов'язково купувати відразу великі партії та потім не знати як все продати — розпочати можна, наприклад, з моделі дропшипінгу. 

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів