Хорошоп поговорив із підприємцями, які переїхали на нашу платформу з Opencart, щоб дізнатися про причини їх рішення. За результатами опитування, ми виділили п'ять основних причин для міграції. Детальніше у нашому матеріалі.
До нас в Хорошоп регулярно звертаються підприємці, які хочуть перенести свій інтернет-магазин з Opencart. Нам стало цікаво дізнатися мотивацію такого рішення, тому ми опитали мерчантів про причини переїзду. Виходячи з їхнього досвіду, ми визначили п’ять основних причин для міграції з Opencart.
Залежність від програмістів
Opencart працює за модульним принципом, коли сайт складається з готових модулів і шаблонів. Для їх встановлення та коректної роботи потрібні навички програмування, адже часто модулі несумісні між собою чи розраховані на різні версії CRM. Звичайні мерчанти таких знань не мають, тому вони повинні звертатися до розробників для техобслуговування сайту, оновлень чи додавання нових функцій. Для більшості опитаних саме залежність від програмістів була головною проблемою під час використання Opencart.
Деякі опитані намагалися створити сайт на Opencart власними силами, без залучення програмістів, і у них це вдавалося. Але скористатися наповну можливостями CMS без професійних розробників складно, тому підприємці не були задоволені результатом. В підсумку вони все одно зверталися за допомогою до програмістів, частіш за все, — фрілансерів. Інтернет-магазин ставав залежним від однієї людини, тому що зміна розробника мала негативні наслідки. В інтерв’ю для Хорошоп, підприємець Сергій Синогуб, який раніше мав сайт на Opencart, розповів, що нові розробники переписували код своїх попередників.
Схожий досвід мали інші продавці. За словами власниці магазину Світ Інструментів, кожен програміст заново розбирався в тому, як влаштований сайт і це створювало додаткові незручності. Мерчанти розповіли, що подібний підхід дуже тормозив розвиток бізнесу. Реальним виходом з ситуації є найм програміста у штат компанії, але дозволити собі це можуть одиниці — витрати на зарплату будуть надто великими.
Вартість обслуговування сайту
Opencart умовно вважається безкоштовною CMS. Але для підключення різноманітних інтеграцій та функцій, необхідних для нормальної роботи інтернет-магазину, потрібні платні модулі. Окрім покупки модулів, їх слід встановити та налаштувати — цим займається найманий розробник. Після чого він має підтримувати їхню роботу, щоб модуль не вийшов з ладу та не спричинив «ефект доміно» для інших елементів сайту. На все це йдуть чималі гроші, що є однією з причин невдоволення підприємців.
За оцінками мерчантів, які пропрацювали на Opencart тривалий час, лише на підтримку роботи сайту вони витрачали в середньому від 5 тисяч грн на рік. Власник магазину Добрий Доктор розповів Хорошопу, що він платив 9 тисяч грн на рік лише за те, щоб сайт хоча б працював. Проте на модифікацію інтернет-магазину навіть такої суми не вистачало. Інколи трати були незапланованими через неочікувані проблеми з модулями, тому це додаткова проблема для підприємців, які люблять точно розраховувати свій бюджет.
Складність оновлень
Одна з найпоширеніших скарг підприємців стосувалася оновлення та покращення сайту на Opencart. Багато в чому це пов'язано з необхідністю постійно залучати розробників для виконання майже будь-якої технічної маніпуляції з сайтом. Додатково ситуацію ускладнює модульний принцип платформи, адже модулі створюють різні люди та їх поєднання є нетривіальною задачею. Через це зміни в одному модулі можуть призвести до нестабільної роботи всього сайту. Від цього не застрахуватися навіть якщо мати програміста, який постійно слідкує за інтернет-магазином. Розробники модулів можуть внести неочікувані зміни в свій продукт і щось перестане працювати.
Назар Смачило, підприємець, який три роки тримав інтернет-магазин на Opencart, розповів про свої спроби покращити сайт. Він найняв розробника, який шукав, встановлював та налаштовував потрібні модулі. Втім це не дало результату, тому що, через особливість CMS, постійно не працювали різні елементи сайту та доводилося все перероблювати. Назар назвав цей процес безперервним колообігом проблем.
Відсутність технічної підтримки
Для мерчантів дуже важливо концентруватися на веденні бізнесу, а не вирішенні технічних проблем. Для цього їм потрібна своєчасна технічна підтримка, яка буде швидко допомагати у вирішенні питань пов’язаних з сайтом. Саме цього часто не вистачало підприємцям, які відмовилися від Opencart. Платформа не задовольняє цю потребу, адже розрахована на те, що клієнти будуть вирішувати свої проблеми самостійно, за допомогою великої спільноти клієнтів, або найнявши розробників. Певна централізована підтримка у Opencart все ж є, але її вартість надмірна. Наприклад, за один баг-фікс на сайті вони просять від $100.
Тривалість розробки
Частина опитаних підприємців жалілася на повільне впровадження змін на сайті. Вони не могли вплинути на цей фактор, тому що вирішення питань залежало від розробників. За словами однієї продавчині, навіть елементарні речі, на кшталт заміни контактних даних, вимагали тиждень роботи. Якщо ж підприємці намагалися працювати над сайтом самостійно, то у них уходило ще більше часу та це відволікало їхню увагу від продажів. Наприклад, Назар Смачило, який переїхав з Opencart на Хорошоп, був приємно вражений, що весь процес міграції зайняв лише один місяць. За його словами, на Opencart він витратив декілька років, але так і не отримав бажаного результату — розробка тривала постійно. Детальніше про його історію переїзду читайте в нашому матеріалі.
Висновок
Opencart дуже популярна CMS для створення інтернет-магазинів, але, як показує досвід мерчантів, — їм доводиться терпіти багато незручностей під час використання платформи. Якщо ви маєте схожі проблеми, як у підприємців з нашої статті, то міграція допоможе їх вирішити. Залишайте заявку на нашому сайті та ми вам допоможемо.