Інструменти Опубліковано: 15.05.2024

Яку CMS вибрати для інтернет-магазину: рейтинг движків

Яку CMS вибрати для інтернет-магазину: рейтинг движків - Horoshop

Створити сайт можна кількома способами. Один з найбільш популярних — використання системи управління контентом або CMS. Сьогодні на ринку представлені десятки різних CMS і пошук тієї, яка б повністю задовільняла потреби бізнесу, може стати складним завданням. В цій статті розбираємося, які характеристики повинен мати двигун сайту та оглядаємо топ-6 популярних CMS для інтернет магазину.

Зміст статті
  1. Характеристики CMS для інтернет-магазину, які важливо враховувати
  2. Огляд популярних CMS для інтернет-магазину
  3. Альтернативи безкоштовним CMS
  4. Висновок

CMS — Content Management System або двигун сайту — це програмне забезпечення для створення сайту та керування його вмістом. В CMS є набір інструментів для оновлення веб-сторінок, додавання нових блоків та розділів, роботи з зображеннями та іншою графікою. Усі налаштування здійснюються через вбудовану панель керування. Розширювати функції сайту на CMS можна за допомогою плагінів та модулів — наприклад інтегрувати інтернет-магазин з платіжними системами, службами доставки, онлайн-чатами тощо.

Основна мета CMS — надати можливість власнику веб-ресурсу самостійно ним керувати, без допомоги програмістів. Однак, все ж для підтримання безперебійної роботи сайту, оновлення, удосконалення та розширення функцій інтернет-магазину потрібні технічні знання, рівень яких залежить від конкретного двигуна. 

Сучасні системи управління контентом сайту дозволяють:

  • самостійно створити сам сайт за допомогою готового шаблону;

  • редагувати шаблон, тобто кастомізувати сайт — за умови відкритого для внесення змін коду;

  • створювати категорії та картки товарів з описами, фото, відео;

  • додавати потрібні блоки та розділи, наприклад створити блог інтернет-магазину та наповнювати його статтями для підвищення позицій веб-сторінок у пошуковій видачі;

  • змінювати будь-який контент на сайті;

  • підключати системи оплати, доставки, інтегрувати з додатковими сервісами та програмами — за допомогою модулів та розширень;

  • збирати та керувати відгуками покупців;

  • оптимізувати сайт для SEO-просування.

Характеристики CMS для інтернет-магазину, які важливо враховувати

Інколи підприємці відразу запускають демоверсії різних CMS та починають їх наоспіх вивчати. Подібний підхід прийнятний, однак навіть самостійне тестування системи слід проводити комплексно та поетапно, взявши до уваги низку характеристик при її оцінці.

Ціна використання та обслуговування

CMS бувають двох типів — з платною ліцензією та відкритим кодом, тобто open-source системи. 

CMS з платною ліцензією — це коли двигун сайту розробляється конкретною компанією та продається як комерційний продукт. Його використання можливе тільки після покупки ліцензії, а вихідний код закритий для редагування. Платні CMS, як правило, більш нішеві. В них можуть бути ексклюзивні налаштування, а також є можливість користуватися розширеною технічною підтримкою розробників. Ліцензійні CMS зазвичай передбачають високу швидкість роботи, безкоштовні оновлення та низьку вразливість з точку зори безпеки сайту. Основний мінус — мінімум гнучкості. Користувач не зможе підключити потрібний плагін, якщо це не передбачено компанією-розробником. Ціна платних CMS з ліцензією залежить від конкретного програмного забезпечення та зазвичай стартує від $1000. 

Сьогодні ліцензійні CMS непоширені, тому що є більш сучасний варіант — хмарні платформи, які дещо схожі на коробкові платні рішення. Вони мають закритий код та працюють за форматом абонплати. Наприклад, хмарний принцип роботи — у Хорошоп. Користувач оформляє підписку і отримує повноцінний сайт та набір інструментів для його налаштування під свої потреби, а також комплексне обслуговування від спеціалістів компанії.

Створюйте інтернет-магазин на платформі Хорошоп та тестуйте всі можливості і функції безкоштовно 7 днів
Залишити заявку
image

Open-source CMS безкоштовні для встановлення та розміщення сайту на хостингу. На відміну від ліцензійних платних движків, у них відкритий вихідний код, доступний для вивчення та редагування. Розвитком open-source CMS зазвичай займається спільнота технічних спеціалістів. Серед них — компанія-розробник, партнерські організації та звичайні захоплені програмісти, які створюють різні модулі, плагіни, шаблони. Більшість розширень для удосконалення сайту — платні. Тому, щоб отримати сучасний інтернет-магазин з усіма необхідними інтеграціями, в нього все одно потрібно вкладати кошти.

Для коректного підключення розширень потрібні навички програмування або допомога технічних спеціалістів, що також варто закладати у статті витрат. Зазвичай власники сайтів наймають фриланс-фахівців, які працюють за погодинною ставкою. Її розмір залежить від знань та досвіду фрилансера та варьюється в межах від $5 до $30 за годину. Середня вартість послуг професійної веб-студії — $20-25 за годину. Ціна плагінів та модулів також дуже різна — можна купити доповнення за $5, а можна і за $100.

Популярність та вік CMS

CMS, представлені на ринку щонайменше кілька років, вже пройшли багато тестувань та оновлень, що знижує кількість можливих багів при користуванні. Крім того, у таких систем чимало відгуків, рецензій користувачів, інструкцій. Чим популярніша CMS, тим більше модулів та шаблонів для неї пропонується. 

Також це визначає наскільки швидко можна знайти фахівця для кастомізації та обслуговування сайту, виправлення помилок. Якщо двигун непоширений, то і потреба в спеціалістах нижча. Відповідно найняти людину, яка допоможе вирішити проблеми із сайтом — складніше. 

Функціональність

Не кожна CMS однаково добре підтримує різні типи сайтів. Наприклад, популярна CMS WordPress з її базовими налаштуваннями не підходить для онлайн-торгівлі. Створення інтернет-магазину можливе тільки після підключення плагіну WooCommerce. Крім галузевого спрямування CMS, важлива її функціональність. Слід звертати увагу на структуру системи, розмежування прав доступу для різних співробітників, підтримку імпорту та експорту даних, блоки керування товарами, редагування контенту, ціноутворення. Ще один фактор — технологічність CMS. Деякі двигуни не розраховані на серйозне навантаження і встановлення великої кількості модулів чи плагінів призведе до повільної роботи сайту. 

Адаптованість до українського ринку

Більшість популярних CMS — міжнародні. Вони не мають офіційної української локалізації, наприклад інтеграцій з українськими платіжними сервісами від компанії-власника системи. Такі розширення можна буде встановити лише від сторонніх розробників. Також не у кожній CMS для e-commerce в базових налаштуваннях можна підключити україномовний інтерфейс. Наявність української версії адмін-панелі спрощує налаштування сайту та роботу з ним в подальшому для власника магазину та співробітників, тому цей критерій дуже важливий. Найкраща CMS — та, яка має достатньо інтеграцій з вітчизняними сервісами, документацію та інтерфейс українською, а в ідеалі — українську спільноту користувачів системи.

Доступність розширень

В платному програмному забезпеченні з ліцензією оцінюється кількість необхідних функцій в базовій версії. В open-source-системах ставка зроблена на модульність — користувач отримує «шаблонний» сайт з мінімальним набором функцій і розширює їх за допомогою доповнень. Доповнень має бути достатньо для закриття потреб при запуску магазину та із його масштабуванням в майбутньому.

Потрібно зважати як на вибір модулів для вирішення різних завдань, так і на кількість розширень з однаковими функціями. Не всі плагіни коректно взаємодіють між собою, що часто призводить до збоїв в роботі сайту. Оптимально, якщо доступно декілька схожих модулів та можна вибрати той, який за параметрами буде сумісним з іншими розширеннями та версією використовуваної CMS.

Простота управління сайтом 

Чим простіше та зручніше працювати з CMS — тим краще. Адже в перспективі користуватися адмін-панеллю буде не лише власник сайту, а й співробітники — вони мають швидко адаптуватись до роботи в системі. User-friendly інтерфейс та дизайн в робочих панелях — один з основних критеріїв при підборі CMS. Накраще, якщо людина без технічних знань зможе легко справлятися з усіма робочими завданнями, а навчання займатиме не більше одного дня. 

Оформлення та дизайн

Незалежно від того, платна CMS для інтернет-магазину або безкоштовна — всі двигуни мають різні види шаблонів дизайну. Їх кількість залежить від конкретної системи. Шаблони визначають розташування та розміри блоків на сайті, стилі текстів та зображень, відображення каталогу та карток товарів.

Впровадження якісного шаблону дуже важливе — він повинен бути адаптивним до різних пристроїв, враховувати нішу інтернет-магазину та візуальні тренди. Саме за зовнішнім оформленням багато користувачів першочергово оцінюють інтернет-магазин. За статистикою, майже 40% відвідувачів покинуть веб-сайт з непривабливим, незрозумілим та застарілим дизайном. 

На офіційних сайтах CMS можна знайти різноманіття шаблонів — платних та безкоштовних. Безкоштовні дизайни, як правило, дуже прості та зі стандартними візуальними елементами. Ними може скористатись кожен охочий без жодних доплат, тому виокремитись складно. Платні шаблони мають більш цікаві дизайнерські рішення, часто надається підтримка веб-студії, яка пропонує оформлення. Вартість різна — від двадцяти до кількох сотень доларів. 

У CMS з відкритим кодом можна вносити будь-які зміни у дизайн та зробити його повністю ексклюзивним, але для цього знадобляться спеціальні навички. Вартість розробки індивідуального дизайну для сайтів на open-source CMS стартує від $1000 і може зайняти кілька місяців.

Безпека та техпідтримка

Всі сучасні системи зазвичай мають власні вбудовані механізми захисту. Однак, більшість CMS з відкритим кодом доволі вразливі до DDoS-атак, вірусів та можуть блокуватись через небезпеку. Знизити ризики можна наступним чином:

  • переглянути методи шифрування даних у CMS, частоту оновлень безпеки, наявність контролю доступа;

  • регулярно проводити діагностику сайту на приховані загрози;

  • перевіряти розширення, плагіни, шаблони на наявність вразливого коду перед їх встановленням на сайт;

  • вивчити, як часто випускаються апдейти, та оновлювати CMS — останні версії двигунів сайту більш захищені за попередні.

Доцільно найняти спеціаліста на фрилансі, який слідкуватиме за працездатністю та допомагатиме у випадку збоїв в роботі сайту, адже у безкоштовних CMS практично відсутня технічна підтримка спеціалістів. Всі проблеми потрібно вирішувати самостійно. З частиною питань можуть допомогти безпосередньо користувачі обраного двигуна. На тематичних форумах можна почитати про досвід інших та задати питання. Активні спільноти мають всі популярні системи управління сайтом.

Можливості для SEO-просування

Крім створення якісного контенту, власники магазинів, які хочуть зайняти перші позиції в пошукових системах, також мають приділяти увагу технічній оптимізації сайту. Для цього у CMS повинен бути відповідний інструментарій для всіх основних SEO-налаштувань. Наприклад, автоматична генерація та оновлення sitemap.xml при будь-яких змінах структури, створення SEF URL — тобто веб-адрес, зрозумілих для сприйняття. Також корисні можливості управління метаданими та редиректами 301. 

В популярних двигунах з відкритим кодом зазвичай є базові SEO-інструменти. Але для повноцінного пошукового просування їх недостатньо і потрібно встановлювати додаткові SEO-модулі. Якісно розроблені розширення з великим набором функцій переважно платні. Проаналізувати CMS на SEO-дружність можна самостійно або звернутись за консультацією до SEO-фахівця. Досвідчені спеціалісти орієнтуються, які системи управління контентом добре адаптовані для пошукової оптимізації сайту. 

Частота оновлень CMS

Випуск регулярних оновень — свідчення того, що система покращується і розвивається, а користувач з кожним новим апдейтом вдосконалює свій сайт. В оновленнях виправляються помилки, підвищується рівень захисту сайту, додаються нові інструменти. Якщо вони не випускались останній рік-два, то навряд чи система буде достатньо безпечною та відповідати останнім технологічним трендам. 

Сучасні та популярні CMS пропонують хоча б мінімальні апдейти кожні 3-6 місяців. При використанні «модульного» двигуна сайту, потрібно враховувати не лише оновлення самої системи, а й плагінів до неї. Версія двигуна впливає на працездатність розширень — вони можуть некоректно взаємодіяти з ядром або й зовсім не підтримуватись. Розробники плагіна зазвичай вказують дату його останнього оновлення, історію змін та сумісність з різними версіями CMS.

Огляд популярних CMS для інтернет-магазину

Вибір двигунів сайту величезний, але є безперечні лідери, які найчастіше використовуються для створення сайтів. Ми склали рейтинг найпопулярніших CMS для інтернет-магазину та пропонуємо їх коротко оглянути. В нашій добірці — двигуни з відкритим кодом, адже саме вони зберігають першість на ринку. 

ТОП безкоштовних CMS інтернет магазину:

  1. OpenCart.

  2. WordPress.

  3. PrestaShop.

  4. Joomla!.

  5. Magento.

  6. Drupal.

популярні кмс інтернет магазину

OpenCart

OpenCart посідає перше місце за популярністю серед українських підприємців. За статистикою на ній створено понад 17 500 інтернет-магазинів. CMS OpenCart має відкритий код і працює за модульним принципом. Вона відразу розроблялась для ecommerce-бізнесу та має необхідний інструментарій у базовій версії. Наприклад, кошик, можливість налаштовувати доставку та оплату, створювати програму лояльності тощо. Незважаючи на вільний доступ до програмної частини, OpenCart вважається доволі захищеною системою. Також цей двигун вирізняється високою продуктивністю навіть при значних навантаженнях на сайт.

Щоб отримати повноцінний інтернет-магазин на OpenCart, потрібно встановлювати розширення. З пошуком потрібних доповнень проблем не буде — в офіційному магазині OpenCart Extension Store тисячі різних пропозицій, щоправда більшість безпечних якісних модулів платні. Слід враховувати, що OpenCart досить складна в користуванні. Для правильного налаштування інтернет-магазину потрібні технічні знання. 

Переваги:

  • орієнтованість на інтернет-магазини, базові інструменти для онлайн-торгівлі в початковій безкоштовній версії системи;

  • більше 13 000 розширень та 1500 шаблонів дизайну для інтернет-магазину;

  • висока продуктивність — за правильних налаштувань сайт швидко працюватиме, навіть якщо в каталозі буде 10 тисяч товарів;

  • можливість керування кількома магазинами в одній адмінці, що зручно для тих, хто працює в кількох нішах або хоче відокремити роздрібну та гуртову торгівлю;

  • гарні системи захисту від злому сайту;

  • розвинена спільнота, легко знайти спеціаліста для доопрацювань сайту.

Недоліки:

  • тривале впровадження — підбір оптимальної конфігурації може зайняти багато часу, потрібно шукати та налаштовувати модулі, які не конфліктуватимуть між собою і водночас будуть закривати всі потреби;

  • CMS OpenCart доволі складна для опанування без технічних знань — сайт можна створити самостійно, але для його налаштування, підтримки та розвитку потрібен розробник;

  • більшість якісних модулів платні, необхідно ретельно підбирати розширення, сумісні між собою;

  • слабка технічна підтримка — можна надіслати питання на електронну пошту служби OpenCart, але розраховувати на оперативну допомогу офіційних представників не варто;

  • можлива некоректна робота розширень після оновлень, для усунення помилок потрібно наймати технічних спеціалістів.

цмс OpenCart

WordPress

WordPress вважається основним конкурентом OpenCart. Для запуску інтернет-магазину на CMS WordPress необхідно встановити безкоштовне розширення WooCommerce, адже інструментарій «з коробки» не розрахований на сайти для онлайн-торгівлі. 

Плагін WooCommerce дає змогу створити каталог товарів та систему фільтрів, кошик замовлень, особистий кабінет покупця, сторінки доставки та оплати. Він підтримує багато шаблонів дизайну, а у вільному доступі для користувачів тисячі різних розширень. Технічну підтримку компанія-розробник не надає, але на офіційному сайті є активний форум користувачів, які діляться досвідом та допомагають із вирішенням проблем іншим. Більшість тем обговорюється англійською.

Одна з причин популярності WordPress — її універсальність. Підходить цей движок для інтернет магазину, простих landing page, корпоративних порталів. У початковий код можна вносити будь-які зміни та повністю кастомізувати сайт. Багато IT-фахівців мають навички роботи з CMS WordPress, знайти спеціаліста доволі легко. Однак, технологічні можливості WordPress, в порівнянні із OpenCart, — нижчі. Велика кількість плагінів та веб-сторінок уповільнює роботу сайту, тому для великих інтернет-магазинів зі значним асортиментом ця CMS не підійде. Також WordPress більш вразлива до хакерських атак. Більше про відмінності між OpenCart та WordPress читайте в нашій статті.

Переваги:

  • безкоштовний движок для онлайн магазину — WooCommerce;

  • інтуїтивно зрозуміла адмін-панель, в якій можна швидко розібратися навіть без технічного бекграунду;

  • понад 10 000 варіацій дизайну та 50 000 плагінів;

  • велика кількість фахівців з різними цінами для доопрацювання та адміністрування сайтів на CMS WordPress;

  • постійна модернізація системи та регулярні оновлення;

  • розвинуте ком’юніті, широка база знань.

Недоліки:

  • тривале впровадження — плагіни потрібно перевіряти на сумісність та налаштовувати для коректної роботи сайту;

  • відсутність професійної підтримки зі сторони компанії-розробника;

  • низький рівень безпеки системи — необхідно постійно слідкувати за працездатністю, регулярно впроваджувати оновлення та ретельно підбирати плагіни;

  • більшість гарно захищених розширень — платні;

  • часті збої в роботі та помилки після оновлень, для їх виправлення потрібні технічні знання або допомога розробників;

  • повільна робота при високому навантаженні — інтернет-магазини на CMS WooCommerce з асортиментом понад 1000 товарів можуть гальмувати, також роботу сайту уповільнює багато плагінів.

CMS WordPress

PrestaShop

Ця CMS розроблена спеціально для інтернет-магазинів, найкраще підійде для малого бізнесу. В початковій версії без додаткових модулів доволі широкі можливості — SEO-інструменти, панель аналітики, масовий імпорт та експорт товарів, налаштування рекомендацій, бестселерів, знижок тощо. Разом з тим, движок доволі легкий та зрозумілий для новачків. 

Хоч стартовий набір інструментів відносно великий, для повноцінної роботи інтернет-магазину все одно потрібно встановлювати додаткові модулі. Для PrestaShop майже всі вони платні, крім того оновлюються рідше, ніж для інших популярних CMS, таких як OpenCart чи WordPress. Це впливає на вартість відкриття інтернет-магазину та створює складнощі при його масштабуванні.

Переваги:

  • спрямована виключно для онлайн-магазинів;

  • багато вбудованих інструментів у стартовій версії;

  • проста панель керування, гнучкий інтерфейс;

  • більше 4000 розширень в офіційному магазині компанії-розробника;

  • форум для спілкування та обміну досвідом; 

  • низька вразливість до зломів.

Недоліки:

  • майже всі додаткові розширення платні та порівняно дорогі — середня вартість $70-150;

  • комунікація в спільноті користувачів переважно англійською мовою;

  • низька популярність в Україні, тому профільних фахівців знайти складно;

  • нечасті оновлення модулів;

  • за відгуками розробників, движок досить примхливий, є складнощі з внесенням змін у відкритий код.

CMS PrestaShop

Joomla!

Ще один універсальний движок, на якому можна створити інтернет-магазин за допомогою модуля. На відміну від WordPress, користувачам Joomla! пропонується мінімум десяток модулів на вибір. Найпопулярніші — VirtueMart, Eshop, J2Store. Весь потрібний функціонал також впроваджується через встановлення доповнень.

Запустити та базово налаштувати інтернет-магазин на Joomla! можна самостійно. Движок має досить заплутану панель управління та щоб розбиратись в ній знадобиться час, але для цього достатньо мінімальних технічних знань. Як й інші популярні системи управління контентом сайту, Joomla! має багато безкоштовних та платних розширень, активну спільноту, різноманіття інструкцій. Двигун підійде для невеликих інтернет-магазинів, адже значні навантаження негативно впливають на роботу сайтів на цій CMS.

Переваги:

  • багато модулів, призначених для створення інтернет-магазину, залежно від потреб та побажань користувача;

  • понад 5500 розширень для впровадження додаткових функцій;

  • порівняно просте управління сайтом;

  • гарна адаптованість під невеликі e-commerce-проєкти;

  • багато доступної навчальної інформації в інтернеті, можливість отримати підтримку від досвідчених користувачів Joomla!;

  • мультимовність у версії з коробки;

  • система звітів про помилки та збої у роботі сайту;

  • велика кількість програмістів на фрилансі та веб-студій з різним прайсом, які спеціалізуються на Joomla!.

Недоліки:

  • заплутана панель керування, потрібен час та вивчення спеціалізованих довідників для її опанування;

  • відсутність офіційної технічної підтримки;

  • складніший процес SEO-оптимізації, порівняно з сайтами на інших популярних CMS, навіть при встановленні спеціалізованих модулів;

  • в ядрі CMS є зайві фрагменти коду, які сповільнюють роботу сайту;

  • низький рівень безпеки та вразливість до зламів, слід постійно моніторити працездатність сайту та ретельно підбирати модулі від авторитетних розробників;

  • можливі проблеми із сумісністю модулів між собою та безпосередньо з системою, необхідні технічні знання або допомога розробників для їх виправлення;

  • поступове зниження популярності Joomla! на міжнародному та українському ринку.

CMS Joomla

Magento

Система управління сайтом від Adobe, дуже поширена на західних ринках. В Україні вона також використовується, але поки що менш популярна через невелику кількість інтеграцій з вітчизняними сервісами. Двигун представлено у двох версіях — безкоштовній Magento Open Source та платній Adobe (Magento) Commerce. Обидві орієнтовані на інтернет-магазини, мають в ядрі один вихідний код, проте різні можливості.

Безкоштовна версія передбачає самостійне налаштування інтернет-магазину. Стартовий інструментарій досить широкий — адміністрування каталогу товарів, обробка замовлень, налаштування доставки та оплати, бонусної системи, акцій, системи оцінок та відгуків, панель аналітики та інші корисні можливості. Додатково можна підключити розширення від сторонніх розробників. Слід зважати на те, що CMS Magento складна для встановлення та впровадження всіх функцій, тому знадобляться навички програмування або допомога розробників.

Версія з платною ліцензією орієнтована на великі та середні магазини з потенціалом масштабування. Вона має більше вбудованих інструментів, оптимізована для значних навантажень, дозволяє адаптувати сайт для B2B-клієнтів. Також користувачам надається оперативна професійна техпідтримка та навіть персональна допомога в установці та реалізації всіх потрібних можливостей. Ціна використання визначається в індивідуальному порядку при спілкуванні з представником Adobe та залежить від доходу компанії, але зазвичай це не менше $1500 на місяць.

Переваги:

  • розроблена для інтернет-магазинів;

  • два варіанти користування, залежно від потреб та масштабів бізнесу;

  • велика база знань — Adobe пропонує багато інструкцій та документацій, спільноту експертів на Github, які викладають мануали та огляди, є неофіційні форуми;

  • відносно багато налаштувань та інструментів у безкоштовній базовій версії;

  • високий рівень захисту за замовчуванням, однак користувачам Magento Open Source потрібно самостійно відстежувати та застосовувати виправлення безпеки та оновлення;

  • гнучкі та адаптивні налаштування, можливість максимальної кастомізації.

Недоліки:

  • складне встановлення та налаштування, вже на старті впровадження CMS необхідні навички програмування;

  • слабка адаптованість до українського ринку;

  • висока ціна версії з платною ліцензією;

  • відсутність професійної підтримки для безкоштовної версії;

  • складність пошуку компетентних спеціалістів, вища вартість їх послуг порівняно з доопрацюваннями сайтів на більш популярних CMS.

CMS Magento

Drupal 

Drupal працює за модульним принципом та має відкритий код, але це не зовсім стандартна коробкова CMS. Вона представляє собою ядро системи та масу тематичних збірок, тобто середовище керування може бути повністю налаштоване. Для створення інтернет-магазину знадобиться розширення Drupal Commerce. Доповнюється та удосконалюється сайт також за допомогою модулів. Всього представлено понад 3000 розширень для інтернет-магазинів — від модулів додаткового захисту сайту до інструментів для просування. Також компанія-розробник пропонує регулярні оновлення та модернізацію внутрішньої архітектури. Порівняно з іншими CMS, сайти на Drupal мають високу продуктивність та гарну захищенність.

За своєю специфікою Drupal ближче до самописних систем. Вже на етапі встановлення двигуна сайту та модуля Commerce знадобляться навички програмування. Технічна підтримка від представників IT-продукту слабка, тому краще відразу звертатися до розробників. Зважаючи на складність впровадження та реалізації сайтів на CMS Drupal, її не дуже доцільно розглядати для запуску невеликих проєктів. Як і Magento, Drupal більш популярна за кордоном. Українські магазини цей двигун рідко використовують.

Переваги:

  • безкоштовний модуль для інтернет-магазинів — Drupal Commerce;

  • гнучкі налаштування всіх елементів та структури сайту;

  • більше 3000 розширень;

  • хороша працездатність сайту при високих навантаженнях;

  • відносно низька вразливість до шкідливих програм та атаки ботів;

  • вбудована система кешування;

  • розвинуте ком’юніті.

Недоліки:

  • складна панель управління, для запуску інтернет-магазину на CMS Drupal Commerce необхідно наймати програміста;

  • відсутність якісної технічної підтримки, переважно англомовні інструкції;

  • після оновлення движка деякі модулі можуть некоректно працювати;

  • невелика кількість українських IT-фахівців, які працюють з Drupal, порівняно висока вартість їх послуг;

  • слабка адаптованість до вітчизняного ринку.

CMS Drupal

Пропонуємо резюмувати наш огляд CMS для інтернет-магазину порівняльною таблицею.

  CMS

Складність встановлення та налаштування

Потреба у залученні додаткових фахівців

Основні проблеми

Призначення

 OpenCart Встановити CMS легко, але для налаштування необхідних функцій та встановлення плагінів потрібні технічні знання Так. Для налаштування інтернет-магазину, перевірки сумісності модулів та моніторингу працездатності сайту — Сбої у роботі сайту після оновлень системи та модулей;
— складнощі із самостійним опануванням панелі управління
Підходить для інтернет-магазинів будь-якого розміру
 WordPress Легко Так. Для моніторингу працездатності сайту, виправлення помилок після оновлень ядра та плагінів — Сбої у роботі сайту після оновлень системи та плагінів;
— високі ризики злому сайту;
— уповільнення роботи сайту при розміщенні великої кількості товарів
Підходить для невеликих інтернет-магазинів
 PrestaShop Легко Так. Для доопрацювань коду, моніторингу працездатності сайту, виправлення помилок після оновлень розширень — Дуже мало безкоштовних модулів;
— висока ціна платних розширень;
— оновлення модулів випускаються відносно рідко;
— складнощі з внесенням змін у вихідний код
Підходить для невеликих інтернет-магазинів
 Joomla! Легко Так. Для доопрацювань коду, моніторингу працездатності сайту, виправлення помилок після оновлень розширень — Зустрічаються помилки в коді, які уповільнюють сайт;
— збої у роботі після оновлень розширень;
— висока вразливість до зламів;
— труднощі з SEO-оптимізацією та просуванням
Підходить для невеликих інтернет-магазинів
 Magento Складно Так. Для запуску та налаштування інтернет-магазину, моніторингу роботи сайту, пошуку та впровадження оновлень — Складнощі із створенням та налаштуванням сайту, так як потрібні навички програмування;
— слабка адаптованість до українського ринку;
— мало українських профільних фахівців;
— висока вартість платної версії
Безкоштовна Magento Open Source оптимальна для невеликих інтернет-магазинів; Magento Commerce із платною ліцензією підійде для масштабних проєктів
 Drupal Складно Так. Для запуску та налаштування інтернет-магазину, перевірки сумісності модулів після оновлень, моніторингу роботи сайту — Складнощі із створенням та налаштуванням сайту, так як потрібні навички програмування;
— збої в роботі після оновлень;
— слабка адаптованість до українського ринку
Підходить для інтернет-магазинів будь-якого розміру, але доцільно використовувати для середнього та великого бізнесу

Альтернативи безкоштовним CMS

Використання CMS — не єдиний спосіб, за допомогою якого можна відкрити свій інтернет магазин. До прикладу, зараз все більшої популярності набувають хмарні платформи. Вони працюють за принципом SaaS — програмне забезпечення як сервіс. Користувач отримує готове рішення, налаштовує сайт під себе та користується, сплачуючи абонплату. Підключати купу модулів для збільшення можливостей, слідкувати за працездатністю, обслуговуванням хостингу, захистом та коректними оновленнями не потрібно. Про це турбується команда спеціалістів компанії-розробника. Замість магазину розширень, для користувачів передбачені готові інтеграції. Наприклад, Хорошоп пропонує інтеграції із вітчизняними та міжнародними сервісами оплати та доставки, CRM, маркетплейсами, інструментами для аналітики та просування, іншими системами. Користувач обирає потрібні та впроваджує їх на свій сайт за кілька хвилин. Крім інструкцій, хмарна платформа забезпечує клієнтів професійною підтримкою. У Хорошоп це консультації в режимі живого чату, де клієнт спілкується зі спеціалістом платформи та отримує відповіді на свої питання. 

Подібний принцип оптимальний для тих, хто не має знань у програмуванні та хоче займатися бізнесом, а не вирішенням технічних проблем. Варто враховувати, що SaaS-платформи платні, вартість залежить від масштабів бізнесу. Це завжди фіксована сума, тому власник магазину може розрахувати витрати на сайт на кілька місяців чи навіть рік вперед. При роботі з CMS з відкритим кодом сформувати чіткий бюджет не вийде. Навіть якщо із сайтом допомагає один постійний спеціаліст, складно передбачити скільки часу займатимуть ті чи інші доопрацювання. Часто інтернет-магазини на хмарній платформі у підсумку виходять вигіднішими. Наприклад, у веб-студії одна година доопрацювань сайту на CMS може коштувати як 2-3 місяці користування Хорошоп.

Слід пам’ятати, що сайти на хмарній платформі мають закритий код. Будь-які зміни може вносити тільки компанія-розробник. Якщо вона щось додає чи прибирає — це стосується всіх клієнтських сайтів. Відповідно, впровадження власних кастомних рішень неможливе.

Висновок

Ми розібрали основні критерії підбору движка для онлайн-магазину та розглянули найпопулярніші системи. 

ТОП CMS для інтернет магазину виглядає так: 

  • OpenCart;

  • WordPress;

  • PrestaShop;

  • Joomla!;

  • Magento;

  • Drupal.

Кожна з представлених CMS є безкоштовною та має відкритий вихідний код. Однак, додаткові витрати все одно знадобляться, незалежно від того, який open-source двигун буде використовуватись. Щоб створити повноцінний інтернет-магазин, потрібно встановлювати низку розширень, частина з яких платні. А для якісного обслуговування та підтримки безперебійної роботи сайту не обійтись без технічного спеціаліста. Разом з тим, сайти на базі CMS можна постійно допрацьовувати на власний розсуд та повністю кастомізувати їх під бізнес-потреби. 

Якщо не хочеться приділяти багато часу технічній частині, можна розглянути альтернативу CMS — хмарні платформи з фіксованою абонплатою. Вони не передбачають редагування коду для індивідуальних розробок, але надають готове рішення з мінімальною потребою в самостійних налаштуваннях. Дізнатись, як працює хмарна платформа Хорошоп, можна безкоштовно — залишайте заявку та отримайте 7 днів тестового періоду. 

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів