Дайджест Опубліковано: 04.03.2025

E-commerce дайджест за лютий 2025

E-commerce дайджест за лютий 2025

Скільки українці витрачають на онлайн-покупки, як вплинули на бізнес три роки повномасштабної війни та інші цікаві новини у e-commerce дайджесті за лютий. 

Зміст статті
  1. Скільки українці витрачають на онлайн-покупки: аналітика Meest
  2. Дослідження українського ринку eCommerce за друге півріччя 2024 — Promodo
  3. Польща стала лідером експорту товарів з України у січні 2025 року
  4. Українці оплатили картками ПриватБанку покупок на понад 1 трлн грн — підсумки 2024
  5. Як вплинули на малий та середній бізнес 3 роки повномасштабної війни
  6. Понад 1,7 тисяч українських виробників долучились до «Національного кешбеку»
  7. Майже 80% компаній продовжать працювати в Україні незалежно від тривалості війни
  8. Youtube зменшить кількість реклами під час перегляду відео
  9. «Податок на Google»: 12,6 млрд грн у 2024 році сплатили в Україні великі міжнародні компанії 
  10. Кандидати надіслали рекордні 1,5 млн відгуків на вакансії з початку кризи кадрів — Work.ua

Читайте про головні новини зі світу бізнесу та e-commerce у нашому дайджесті за лютий.

Скільки українці витрачають на онлайн-покупки: аналітика Meest

Все більше українців змушені заощаджувати, зокрема на покупках в українських інтернет-магазинах. Водночас кількість замовлень залишається стабільною, а серед ключових критеріїв вибору інтернет-магазинів на перший план виходять асортимент і якість товарів. Про це йдеться у дослідженні, проведеному на замовлення сервісу Meest Shopping.

У 2024 році кожен третій українець здійснював покупки в інтернеті, а майже половина поєднувала онлайн та офлайн-шопінг. Водночас близько 20% все ще віддають перевагу виключно традиційним магазинам.

Частота онлайн-покупок лишається відносно стабільною порівняно з минулим роком. Кожен третій українець робить замовлення кілька разів на півроку, а половина — від одного до трьох разів на місяць. У середньому один покупець здійснює 1,5 онлайн-покупки за цей період.

Серед найпопулярніших категорій товарів залишаються одяг, товари для дому, косметика, взуття та електроніка. Однак, порівняно з 2023 роком, українці рідше замовляли дорогі продукти харчування, натомість частіше купували техніку, електроніку та косметику.

Понад половина українців розраховуються за онлайн-покупки електронними платіжними системами. Ще третина обирає готівку, а 13% — банківський переказ. Вартість кожного третього онлайн-замовлення не перевищує 1000 грн. Водночас частка покупок у діапазоні 1000–3000 грн зросла: у 2024 році вони становили 40% від загальної кількості придбань (проти 36% у 2023 році). 

Змінилися й критерії вибору інтернет-магазинів. У 2024 році покупці частіше звертали увагу на наявність товару та його якість. Натомість ціна та термін доставки дещо втратили свою значущість, хоча все одно залишаються важливими факторами вибору.

Дослідження українського ринку eCommerce за друге півріччя 2024 — Promodo

Агенція Promodo представила звіт про роботу українського ринку e-commerce за друге півріччя 2024 року. У звіті представлена динаміка у 7-ми нішах на основі середньозважених показників у кожній з категорій. Вибірка — гравці із різним рівнем обертів. 

У 2024 році доля еCommerce у ритейлі склала 10%, що вдвічі менше, ніж у Польщі. Водночас кількість онлайн-покупців та частота покупок за минулий рік зросли. Наразі в Україні близько 11 млн інтернет-покупців, які усереднено на рік здійснюють 17 покупок онлайн на суму 1 300 гривень. Загалом протягом 2024 року українці придбали в інтернеті товарів та послуг на загальну суму 239 млрд гривень. Цифра більша на 25%, ніж у 2023-му

Цікава інформація з дослідження:

  • патерни поведінки українців змінюються, загальна втома та роздратованість впливає на те, як населення себе поводить та як купує. Через інфляцію та загальну невизначеність ситуації українці доволі обережно ставляться до своїх витрат. Якщо раніше серед інших пропозицій людина вибирала улюблений бренд, то зараз вона найімовірніше подивиться на ціну;

  • ніша Аптек стала повноцінно розвиненою eCommerce-категорією з великою часткою покупок онлайн. У розрізі доходу ніша приросла у гривнях на 12%, а у доларах — на 3%. Зростання дохідної частини відбувалося поступово й максимальне перевищення показників 2023 сталося у грудні.

  • дохід у категорії Продукти та алкоголь зріс на 53% у гривнях, а трафік збільшився лише на 25%.

  • онлайн-бізнесам варто ще більше фокусуватися на утриманні наявних клієнтів, бо залучити нових покупців — буде дорожче. У 2025 році вже не вийде зростати так само ефективно, як раніше, лише за рахунок збільшення бюджетів у платну рекламу. Ритейлерам варто переглядати свою стратегію роботи з усіма каналами. 

Польща стала лідером експорту товарів з України у січні 2025 року

Україна експортувала товарів на $3,2 млрд, імпортувала на $5,5 млрд. При цьому оподаткований імпорт склав $4,1 млрд. Найбільше в Україну імпортували товари з Китаю, Польщі і Туреччини. Натомість експортували українських товарів найбільше до Польщі, Італії та Іспанії.

До найбільш експортованих з України товарів увійшли: 

  • продовольчі товари — $1,8 млрд;

  • метали та вироби з них — $325 млн;

  • машини, устаткування та транспорт — $282 млн.

Українці оплатили картками ПриватБанку покупок на понад 1 трлн грн — підсумки 2024

Через систему еквайрингу ПриватБанку українці оплатили картками покупок на 1,06 трлн грн — це на 24% більше у порівнянні з 2023 роком. 

Основні показники 2024 року:

  • на 33% українці частіше платили безготівкою і за покупки в інтернеті;

  • кількість активних терміналів у ПриватБанку зросла до 288 тис. (+7,5%);

  • обсяг товарів та послуг, сплачених українцями через сервіс інтернет-еквайрингу Liqpay становить 77 млрд грн.

За даними НБУ, у 2024 році українці найчастіше розраховувалися карткою у торговельних та сервісних мережах — 73,6% та 46,2% відповідно. 

Як вплинули на малий та середній бізнес 3 роки повномасштабної війни

763 759 нових фопів відкрилось в Україні від початку повномасштабної війни. Водночас 684 995 підприємців вирішили закритись за останні 3 роки. Таку інформацію опублікував сервіс Opendatabot у трендах української фопономіки.

Загалом найчастіше підприємці, які відкривалися вже після початку повномасштабного вторгнення, обирали роздрібну торгівлю як основну сферу діяльності — це 28.1% або 214,2 тисячі підприємців. До трійки також потрапили IT — 9.1% (69,5 тисяч) та оптова торгівля — 7.2% (54,6 тисячі). Варто зауважити, що до повномасштабного вторгнення нових айті-фопів на місяць реєструвалось майже вдвічі більше. У порівнянні з періодом до початку повномасштабної в 3 рази побільшало нових справ у сфері пошти та кур’єрської діяльності. У 2,6 раза зросла кількість нових фопів пов’язаних з освітою, та у 2,5 раза — у сфері фінансів.

Понад 1,7 тисяч українських виробників долучились до «Національного кешбеку»

Вже понад 1,7 тис. українських виробників доєднались до «Національного кешбеку».

Найпопулярніші товари у програмі:

  • продукти та напої;
  • одяг та взуття;
  • косметичні вироби;
  • побутова хімія;
  • будівельні матеріали. 

Київ, Дніпропетровщина та Харківщина — лідери серед регіонів за кількістю підприємств, які доєднались до програми. Попри складні умови, Харківщина посідає третє місце за кількістю зареєстрованих у програмі виробників, що демонструє стійкість і прагнення місцевого бізнесу працювати та підтримувати економіку.

Кешбек доступний на 365 тис. споживчих товарів українського виробництва: від продуктів харчування до електроприладів та кераміки.

Майже 80% компаній продовжать працювати в Україні незалежно від тривалості війни

Серед членських компаній Європейської Бізнес Асоціації 77% бізнесів продовжать працювати в Україні — незалежно від того, чи завершаться цього року бойові дії. Про це йдеться в результатах нової хвилі опитування «Бізнес під час війни», проведеного ЕВА. 

З початку 2025 року 75% компаній-членів працюють в повному обсязі. 24% працюють з обмеженнями, і 1% — не працює взагалі. У попередній хвилі опитування, пів року тому, повноцінно працювали 64% компаній, а 36% працювали з обмеженнями.

Найбільш поширені обмеження для компаній:

  • нестача кваліфікованих працівників/мобілізація — 75%;

  • обмеження географії діяльності — 55%;

  • призупинення роботи на час повітряних тривог — 41%. 

За останні пів року також зросла кількість керівників, що позитивно оцінюють стан справ у їхньому бізнесі. З 27% в попередньому опитуванні ця цифра зросла до поточних 40%. Водночас 46% оцінюють стан справ задовільно, і 14% — негативно.

Щодо прогнозів бізнес-динаміки на наступні пів року, то вони стали більш оптимістичними, зазначають у ЕВА. Наразі 29% респондентів очікують погіршення стану справ у їхнього бізнесу протягом 2025 року. У попередній хвилі погіршення чекали 56%. Кількість тих, хто вважає, що стан справ у їхньому бізнесі покращиться, зросла вдвічі за пів року – з 16% до поточних 32%. Водночас 39% не очікують суттєвих змін.

Youtube зменшить кількість реклами під час перегляду відео

Від 12 травня 2025 року, Youtube не показуватиме рекламу в середині відео, де це може перервати речення чи послідовність дій. 

Натомість, Youtube вставлятиме рекламу в інші місця, де це суттєво не заважатиме перегляду відео. Рекламодавці Youtube можуть самостійно вирішити чи використовувати автоматичний вибір рекламних слотів замість ручного, або ж комбінувати обидва варіанти. Ті, хто віддає перевагу ручному вибору, можуть перевірити, чи обрані ними слоти в середині ролика є переривчастими, використовуючи інструмент зворотного зв'язку Youtube Studio, який зараз запускає компанія.

В Youtube кажуть, що під час експерименту було виявлено, що відео з автоматичним і ручним розміщенням рекламних слотів приносили в середньому на 5% більше доходу, ніж відео з рекламними слотами, розміщеними вручну.

«Податок на Google»: 12,6 млрд грн у 2024 році сплатили в Україні великі міжнародні компанії 

У 2024 році міжнародні компанії-нерезиденти, які надають електронні послуги фізичним особам на митній території України, задекларували понад 12,6 млрд грн податкових зобов’язань. Це еквівалентно 130,6 млн євро або 151,2 млн доларів США.

Відповідні звіти подали 125 платників, що є учасниками системи сплати так званого «податку на Google».

За даними податкової, є значна динаміка зростання порівняно з 2023 роком:

  • кількість зареєстрованих платників збільшилася на 28 осіб;

  • сума податкових зобов’язань зросла майже на 5 млрд грн.

Для порівняння: за аналогічний період 2023 року звітність подали 97 платників, задекларувавши 8 млрд грн податкових зобов’язань (105,8 млн євро та 118,9 млн доларів США). Серед компаній, які сплатили найбільші суми податку, — власники популярних інтернет-ресурсів: Upwork, Netflix, Google, Etsy тощо. 

Кандидати надіслали рекордні 1,5 млн відгуків на вакансії з початку кризи кадрів — Work.ua

У лютому портал Work.ua представив інформацію про перший місяць 2025 року. Роботодавці розмістили 94 985 вакансій. Це на 7% пропозицій роботи більше, ніж було в грудні. Ця цифра практично не відрізняється від кількості роботи в січні 2022 року — останньому місяці до повномасштабного вторгнення. Тоді на ринку праці було 97 349 вакансій.

Запит шукачів на дистанційну роботу став ще помітнішим: у січні показник конкуренції за дистанційні вакансії зріс майже вполовину. Чи не вперше вакансіями, на які шукачі надсилають найбільше відгуків, стали не IT-професії (верстальник і Front-end Developer), а direct-менеджер і спеціаліст чата. Важлива новина для всіх роботодавців: у січні на ринку праці була чи не найбільша кількість кандидатів від початку 2023 року, коли розпочався період дефіциту кадрів. Як наслідок — портал Work.ua зафіксував майже 1,5 мільйона відгуків на вакансії в січні. Це на 39% більше, ніж було в грудні.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів