Хочете розуміти, звідки до вас приходить трафік і які рекламні компанії приносять найбільше клієнтів? Використовуйте UTM-мітки. Читайте про них у нашій статті.
Коли ви активно просуваєте інтернет-магазин через рекламні канали, важливо розуміти їхню ефективність, щоб даремно не витрачати ресурси. Google Analytics та інші сервіси аналітики надають деякі дані про трафік, але з ними не завжди можна об’єктивно оцінити користь від каналів просування. UTM-мітки покликані з цим допомогти.
У цій статті ми розповімо, що таке UTM-мітки, для чого вони потрібні та як їх застосовувати.
Urchin Tracking Module
UTM-мітка — це параметр, який вставляється в URL сайту, щоб відстежувати інформацію про переходи за посиланням. Таку адресу можна розміщувати на будь-яких зовнішніх майданчиках, де реклама веде на сайт інтернет-магазину, наприклад в поштовій розсилці. UTM-мітки розкажуть, що користувач потрапив до вас завдяки email-маркетингу, та покажуть, через який саме лист він це зробив.
Різновиди UTM-міток
Усього існує п’ять універсальних UTM-міток, які розуміють більшість зовнішніх майданчиків:
-
utm_source — визначає джерело, через яке був зроблений перехід на сайт;
-
utm_medium — визначає тип трафіку, наприклад перехід після кліку на банер;
-
utm_campaign — визначає назву рекламної кампанії;
-
utm_term — визначає ключові слова, які призвели до показу реклами;
-
utm_content — додатковий ідентифікатор, який допомагає визначити джерело трафіку, якщо інші параметри співпадають.
Приклад URL з UTM-мітками: https://horoshop.ua/?utm_source=youtube&utm_medium=post&utm_campaign=vebinar_14march>
Ви можете задавати значення параметрів довільно, але краще використовувати загальноприйняті назви, щоб сторонні люди могли розібратися у звітах вашої рекламної кампанії. Особливо це стосується utm_source та utm_medium. Наприклад, utm_source=youtube означає, що на сайт перейшли з однойменної платформи, а utm_medium=cpc використовується для позначення контекстної реклами, щоб визначити cost-per-click — вартість за клік.
Динамічні UTM-мітки
Крім простих значень, UTM-міткам можна задавати динамічні змінні. Після цього система буде автоматично підставляти потрібні значення при переході за посиланням. Завдяки цьому, можна зібрати ще більше важливої інформації, наприклад дізнатися з якого девайсу був зроблений перехід.
Динамічні змінні не уніфіковані — на кожному майданчику вони називаються по-різному та виконують особливі функції. Тому перед їх застосуванням краще ознайомитися з інструкцією по використанню на конкретній платформі, наприклад від Facebook.
Де застосовуються UTM-мітки
В ідеалі, будь-яке посилання на сайт інтернет-магазину, розташоване вами на зовнішньому ресурсі, потребує UTM-міток. Це дозволить збирати повну інформацію про трафік. Але особливо важливо використовувати UTM-мітки під час проведення рекламних кампаній.
-
Контекстна реклама. За допомогою UTM-міток ви зрозумієте, за якими запитам приходять на ваш сайт, що у подальшому дозволить скоротити витрати на нерелевантні запити. Ви зможете оцінити конверсію та зрозуміти, наскільки цей канал просування ефективний. А головне у вас не буде плутаниці у веб-аналітиці.
-
Реклама у соцмережах. Розташовуйте в оголошеннях посилання з UTM-мітками, з’ясовуйте, яке з них працює краще за все, а також збирайте додаткову інформацію щодо цільової аудиторії. Про важливість міток для аналізу рекламної кампанії ми розповідали в статті про продажі за каталогом Facebook.
-
Email-розсилка. Надсилайте різні за формою та змістом листи, а URL з мітками розповість, який з них приніс найбільше переходів. Так ви зможете змінювати кнопку із закликом до дії, текст та тему листа на ефективніші.
-
Банерна реклама. UTM-мітки допоможуть зрозуміти, чи окупаються витрати на розташування банеру, скільки трафіку вони приносять та який з банерів найпривабливіший.
Відображення UTM-міток у Хорошоп
В адмін-панелі Хорошоп тепер є можливість контролювати найбільш ефективні канали. У загальній таблиці замовлень можна побачити UTM-мітки, що дозволяють визначати джерело замовлення. Для детального аналізу інформації можна експортувати дані до Excel-таблиці.
Також у грудні 2022 року ми розширили можливості передачі даних по API і додали можливість в інформації про замовлення передавати UTM-мітки та client_ID.
Як створювати UTM-мітки
Для спрощення роботи з UTM-мітками існують безкоштовні компонувальники посилань, які самостійно збирають потрібний URL — вам усього лиш необхідно задати значення параметрів. Один з таких сервісів Campaign URL Builder від Google Analytics Demos & Tools.
Обов’язкові для заповнення поля позначені зірочкою, серед них адреса сайту та три параметри. Також є два не обов’язкових параметри, які ви зможете заповнити за необхідністю.
Для більшої зручності, на сторінці розташовані підказки та опис кожного з параметрів. При заповненні полів, під формою відразу ж формується URL, готовий до використання.
Обробка зібраних даних
Дані, які збирають мітки, потрапляють до сервісів аналітики. Щоб вивчити джерела трафіку на сайт, скористайтесь Google Analytics. Для цього в меню оберіть «Джерела трафіку» > «Увесь трафік» > «Джерело/канал». Там ви знайдете інформацію, зібрану за параметрами utm_source та utm_medium.
Для отримання інформації по іншим параметрам потрібно перейти в «Джерела трафіку» > «Кампанії» > «Всі кампанії». Ви знайдете потрібну кампанію за ідентифікатором, що прописаний в параметрі utm_content.
Висновки
-
За допомогою UTM-міток можна зібрати інформацію про джерело трафіку, ключові слова, які привели до показу оголошення, та інші показники.
-
Динамічні мітки дозволяють збирати поглиблену інформацію, наприклад про девайси, з яких здійснено перехід на сайт.
-
При проведенні рекламних кампаній, UTM-мітки мають бути прописані у всіх посиланнях, які розміщуються на зовнішніх майданчиках.
-
Для створення UTM-міток користуйтеся компонувальником URL.
-
Аналізуйте зібрані дані з використанням Google Analytics.