Інтерв'ю Опубліковано: 10.03.2025

Як працювали українські інтернет-магазини в 2024 році – дослідження Хорошоп

Як працювали українські інтернет-магазини в 2024 році – дослідження Хорошоп

Продажі зростають, середній чек збільшується, проблеми пов’язані з війною залишаються – так можна коротко описати 2024 рік для більшості українських інтернет-магазинів. Читайте нашу статтю і дізнавайтесь результати щорічного дослідження роботи українського e-commerce від Хорошоп.

Зміст статті
  1. Загальні враження від роботи у 2024 році
  2. Як змінилися продажі та середній чек
  3. Маркетинг та просування — як це було у 2024 році
  4. На які зміни наважилися підприємці у 2024 році 
  5. З якими труднощами у веденні бізнесу зіткнулися у цьому році?
  6. Про плани на 2025 рік 
  7. Висновок

Хорошоп провів щорічне опитування своїх клієнтів, щоб дізнатися яким був минувший рік для їхнього бізнесу. Забігаючи наперед, можемо сказати, що, попри всі труднощі, український e-commerce зберігає позитивні тенденції та адаптується до існуючих умов. Детальніше про це читайте в нашому дослідженні, участь в якому взяли більше 300 інтернет-магазинів.

Загальні враження від роботи у 2024 році

Перед тим як вивчати конкретні факти та статистику, ми захотіли дізнатися загальні враження підприємців від роботи в 2024 року. Ми запропонували їм оцінити за десятибальною шкалою рівень їх задоволеності від отриманих результатів. Невдалим рік виявився лише для 16% опитаних, які поставили оцінку до 4 балів. Більшість же підприємців оцінили рік позитивно – 60% дали оцінку від 5 до 8 балів. А для 24% рік виявився максимально успішним – вони оцінили його на 8-10 балів.

Як змінилися продажі та середній чек

Хорошоп протягом року відслідковує загальну кількість замовлень, які генерують інтернет-магазини платформи. В 2024 році всі наші клієнти в середньому генерували 35 000 замовлень на день. З січня і до середини осені продажі зберігалися на стабільному рівні, але під кінець року вони стрімко зросли. Пік замовлень прийшовся на Чорну П’ятницю – в цей день магазини обробили 53 774 замовлення. Загалом за 2024 рік інтернет-магазини на Хорошопі обробили більше 13 мільйонів замовлень.

Для порівняння, у 2023 році в середньому на день було 25 тисяч замовлень, а на піку 26 грудня – близько 48000 замовлень.

Ми запитали власників магазинів як змінилися їхні продажі за рік. Три чверті опитаних побачили зростання та лише 25% не відчули позитивних змін у кількості замовлень. А для майже 18% замовлення зросли на третину.

Додатково підприємці розповіли нам про зміни в розмірі середнього чеку. Для 45% чек зріс, у 17% – зменшився, а 38% бізнесів – не зафіксували суттєвих змін.

Також ми поцікавились в яких нішах працюють інтернет-магазини, які приймали участь у опитуванні. Найпопулярніші категорій – це товари для дому та одяг/взуття. Далі йдуть обладнання та інструменти та краса/здоров’я. Варто відмітити, що жодна з ніш не має критичної переваги над іншими, що вчергове доводить – успішно продавати можна майже будь-які товари.

Маркетинг та просування — як це було у 2024 році

Google Shopping вже кілька років поспіль залишається найефективнішим і найпопулярнішим каналом просування для інтернет-магазинів. З невеликим відставанням від Google Shopping, на другому місці – органічний трафік, який приносить 46,5% продажів. Третій за популярністю канал продажів – це маркетплейси, на них продають 29,6% опитаних магазинів. З цікавих трендів відмічаємо зростання ролі SMM та інфлюенс-маркетингу – сумарно майже 23% підприємців користуються цими інструментами для продажів.

А от роль акцій продовжує залишатися незначною. Лише 53,5% опитаних влаштовували сезонні розпродажі або приймали участь у Black Friday.

На які зміни наважилися підприємці у 2024 році 

2024 рік став роком розширення асортименту – 67% опитаних прийняли це рішення. Також більше половини підприємців збільшили рекламні бюджети. Серед інших змін:

  • використання нових каналів просування;

  • масштабування бізнесу, зокрема розширення команди та відкриття нових інтернет-магазинів;

  • оптимізація робочих процесів;

  • інтегрування CRM-системи;

  • скорочення витрат на просування.

Примітно, що українські інтернет-магазини досі обережно ставляться до продажів за кордоном – лише 4% бізнесів почали працювати на експорт. Такий же показник був у минулому році.  

З якими труднощами у веденні бізнесу зіткнулися у цьому році?

Попри активний розвиток ринку, підприємці зіткнулися з серйозними викликами, які впливали на продажі, операційну діяльність і маркетинг. Головною проблемою року залишалася війна та її наслідки – 62% опитаних заявили про це. Регулярні відключення електроенергії, обстріли, проблеми з логістикою та мобілізація працівників змушували бізнес шукати альтернативні рішення.

Другим за значимістю викликом стало падіння попиту, яке відзначили 53% підприємців. Це напряму пов’язано зі змінами у поведінці покупців, які стали більш обережними у витратах.  Не менш суттєвою проблемою стало зростання закупівельних цін, що відмітили 51%, та посилення конкуренції – на це поскаржилися 32% опитаних. Інші проблеми 2024 року:

  • блокування Google Shopping;

  • кадровий дефіцит;

  • демпінг від конкурентів;

  • проблеми з рекламою у Facebook та блокування рекламних кабінетів Meta;

  • загальна криза та втома.

Про плани на 2025 рік 

Попри виклики, з якими зіткнувся український e-commerce у 2024 році, більшість підприємців налаштовані на розвиток. Бажання розширити бізнес висловили 67% власників інтернет-магазинів. Серед потенційних напрямків розширення вони назвали вихід на закордонні ринки та відкриття офлайн-магазину.

Бажання припинити діяльність мають близько 3% та стільки ж людей задумуються над кардинальними змінами в бізнесі. Вони хочуть змінити нішу та асортимент, що може бути пов’язано зі зміною попиту. Ще 28% підприємців зізналися, що працюватимуть без чіткого плану, реагуючи на ринкові зміни в режимі реального часу.  

Висновок

2024 рік в українському e-commerce був позитивно-стриманим. Інтернет-магазини показали розвиток, зокрема збільшили продажі та середній чек. Втім рік також супроводжувався складними викликами, частина з яких вже стали в деякому сенсі хронічними. Головне, що попри все підприємці продовжують рух вперед і Хорошоп, як завжди, вам буде в цьому допомагати.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Коментарі 1
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів