Посилання Nofollow — це гіперпосилання з HTML-тегом rel=”nofollow”. Атрибут додається до посилання, щоб заборонити пошуковому роботу переходити за ним. Це дозволяє не впливати на ранжування сторінки до якої веде посилання. Візуально посилання nofollow нічим не відрізняються від інших, але перевірити наявність тегу досить легко. Для цього достатньо відкрити код сторінки та подивитися чи є атрибут в посиланнях. Типовий формат такого посилання: <a href="адреса сторінки" rel="nofollow"> анкорний текст</a>. Інколи тег додають в header сторінки, щоб застосувати nofollow до всіх наявних посилань.
Тег nofollow зазвичай використовується для посилань на зовнішні джерела та дуже рідко для внутрішніх перелінкувань. Подібні посилання виконують декілька важливих функцій:
-
захист від спаму — від початку Google запровадив цей тег, щоб позбавити спамерів можливості залишати посилання у коментарях на сайті та отримувати користь при ранжуванні. Поява nofollow позбавила такі дії будь-якої вигоди;
-
розподілення пріоритетів сканування — якщо на сторінці є посилання, які не несуть особливої користі та є не пріоритетними для індексації пошуковим роботом, то до них можна додати nofollow;
-
використання рекламних та партнерських посилань — Google радить вказувати на платні посилання за допомогою тегів «sponsored» та «nofollow», щоб не вводити в оману пошуковий робот. Також це захистить вас від невиправданих скарг, що ви продаєте посилання;
-
збереження довіри — якщо ви розміщуєте на сайті посилання на ресурс, з яким ви не хочете асоціюватися або він не викликає довіри у Google, то його краще закрити тегом nofollow;
-
різноманіття профілю посилань — на сайті не можуть бути присутні лише dofollow посилання, тому що це може викликати недовіру Google. Наявність nofollow робить загальну картину посилань більш натуральною;
-
отримання dofollow посилань — nofollow посилання на свій сайт можна розмістити на зовнішніх ресурсах, після чого якась людина перейде на сторінку та вирішить поділитися цікавим для неї контентом вже у вигляді dofollow.
Зловживати nofollow не варто та не обов’язково ставити цей тег для кожного зовнішнього посилання. Так само цей тег має бути відсутній під час придбання посилань на сайтах-донорах, інакше ваш сайт не отримає з цього користі. Потрібно також перевіряти, щоб nofollow не було на внутрішніх посиланнях, які ведуть на важливі сторінки.