Заклик до дії (англ. Call-to-Action або CTA) — це елемент, який підштовхує користувачів до виконання певних дій. CTA найчастіше виражається у вигляді кнопки та складається з тексту та/або графіки. Типовим прикладом заклику до дії є кнопка «Купити» в інтернет-магазині. Вона закликає клієнта до оформлення замовлення і розповідає, що буде після її натискання. Це класичний формат CTA, який активно використовується у маркетингу.
CTA — це один із ключових елементів для різних видів просування. Наприклад, в email-маркетингу, контекстній та банерній рекламі. Від того, наскільки цікавим та чітким буде заклик до дії, залежить ефективність просування. Якщо навіть розсилка буде якісно складена, але в ній відсутня CTA — вона не дасть результату. Користувач просто не зрозуміє, що йому потрібно перейти за посиланням, щоб отримати знижку, зареєструватися тощо. CTA є ключем до конверсії реклами в дію та отримання компанією бажаного результату.
Незважаючи на візуально малі розміри CTA, для його створення потрібно докласти чимало зусиль. Розглянемо створення CTA на прикладі форми підписки на розсилку компанії.
- Визначити мету CTA. У нашому випадку завдання CTA полягає у заклику користувачів підписатися на розсилку. Потрібно зробити так, щоб аудиторія мала бажання отримувати листи компанії.
- Визначити місцезнаходження. CTA буде розміщуватися у спливаючому вікні на сайті компанії.
- Скласти текст. Від тексту багато в чому залежить, чи натисне користувач на кнопку. Якщо йдеться про розсилку, то не обов'язково використовувати фразу на кшталт «Підписатися», як заклик до дії. У pop-up можна розповісти, що ви пропонуєте підписатися розсилку з корисною інформацією, а натомість користувач отримає купон зі знижкою. Таким чином, CTA може звучати як «Отримати знижку».
- Вибрати форму, розмір та колір кнопки. CTA має бути помітним та зручним. Кнопка повинна виділятися на фони решти елементів, щоб користувачі могли легко її натиснути. Важливо переконатися, що кнопка коректно працює як на робочому столі, так і на мобільній версії.
Для оцінки успішності CTA можна використовувати показник CTR, тобто який відсоток користувачів натискає на кнопку. Також можна порівнювати кількість цільових дій до та після зміни CTA. Наприклад, скільки людей підписалося за місяць на розсилку з колишнім закликом до дії та новим. Для підвищення ефективності CTA:
- прозоро розповідайте, що отримає користувач у відповідь на виконану дію;
- проводьте A/B-тестування з метою вибрати найкращий варіант CTA;
- робіть заклик лаконічним;
- використовуйте дієслова, адже йдеться про дію;
- стежте, щоб кнопка виділялася на фоні інших елементів;
- створіть аргументацію чому користувачеві потрібно натиснути на кнопку.