Ідентичність бренду (англ. brand identity) — це сукупність характеристик компанії, що відрізняють її від інших. Ідентичність бренду складається з візуальних та емоційних компонентів, за допомогою яких у клієнтів формується уявлення про компанію. Створення власної ідентичності є вкрай важливим для бізнесу, тому що від цього багато в чому залежить впізнаваність на ринку та лояльність аудиторії.
При знайомстві з брендом, перше, на що звертають увагу клієнти, — це візуальні компоненти, які називають айдентикою. Ці елементи відразу впадають у вічі клієнтам і надалі постійно будуть перебувати в їхньому полі зору. Роботу зі створення ідентичності бренду варто починати саме з розробки візуальних елементів. Для цього потрібно вибрати:
- назва — контакт клієнта з брендом починається з вивчення назви, тому вона має бути легкою і запам'ятовуватися після першого прочитання. Це важливо, тому що ім'я бренду використовується у всіх маркетингових активностях і аудиторія повинна при першому погляді на назву розуміти про кого йдеться;
- логотип — з розвитком бізнесу, логотип може стати трейдмаркою компанії і розповідати про неї більше, ніж десятки слів. Клієнтам буде достатньо побачити лише один логотип, щоб зрозуміти про кого йдеться;
- фірмові кольори — у кожного сталого бренду є набір кольорів, які вони постійно використовують у своїй роботі. На сайті, в розсилках та просто рекламі можна зустріти ці кольори і вони стійко асоціюватимуться з брендом;
- шрифт — для ідентичності бренду важлива кожна деталь, тому навіть шрифт потрібно підібрати відповідно до інших елементів.
Крім візуальних елементів, для створення ідентичності бренду важливий емоційний зв'язок із клієнтами. Для цього компанія повинна познайомити аудиторію зі своїми цінностями і зробити так, щоб клієнти ними перейнялися. Для цього компанії потрібно визначити:
- цінність — опишіть позицію компанії та її погляди, наприклад, ваше ставлення до екологічності виробництва;
- тональність — вирішите в якому стилі ви будете комунікувати з аудиторією, наприклад, будете дотримувати офіційно-ділового або неформального тону;
- унікальна торгова пропозиція — зрозумійте, що особливого ви пропонуєте своїм клієнтам з того, чого не дають інші, і трансформуйте це на УТП.
Визначивши всі компоненти ідентичності бренду, ви можете зібрати їх у брендбуку. У брендбуку буде описано вашу концепцію ідентичності та буде інструкції щодо застосування всіх елементів.