Повернутися до списку

Бенчмаркінг

Бенчмаркінг — це метод аналізу конкурентів з метою пошуку найкращих рішень та впровадження їх у власній компанії. Під час проведення бенчмаркінгу, компанія порівнює свою роботу з лідерами ринку та вирішує які аспекти діяльності потребують покращення. За результатами бенчмаркінгу, компанія має прийняти рішення щодо впровадження змін задля підвищення власної ефективності. Об’єктами такого дослідження можуть бути:

В великих компаніях, бенчмаркінг є систематичних процесом, який постійно працює. Він допомагає зрозуміти в чому успішність інших компаніях та яким чином вони досягли успіху. Порівнявши себе з ними, можна отримати відповідь — чого вам не вистачає та як наздогнати або навіть перегнати конкурентів. Бенчмаркінг проводять для того, щоб знайти нові шляхи розвитку, покращити роботу організації та спланувати подальші дії. Це дозволяє не пропускати нові рішення конкурентів, за допомогою яких ті можуть отримати перевагу над вами. Компанія завжди розуміє тренди ринку та вчасно реагує на зміни.

Об’єктом дослідження можуть бути різні процеси. Наприклад, не обов’язково вивчати досвід конкурентів — бенчмаркінг може проводитися всередині компанії для поліпшення взаємодії між підрозділами. Через це бенчмаркінг має декілька різновидів.

  1. Зовнішній бенчмаркінг. Найбільш розповсюджений вид бенчмаркінгу, який має на меті вивчення практик інших компанії. В залежності від власний амбіцій та задач, об’єкт дослідження може змінюватися. Компанія може аналізувати своїх безпосередніх конкурентів з якими вона змагається у своїй ніші. Іншим джерелом інформації можуть стати лідери ринку. В цьому випадку, компанія, яка проводить бенчмаркінг, може не конкурувати з ними, але прагнути вийти на новий рівень. 

  2. Внутрішній бенчмаркінг. Проводиться для порівняння роботи різних відділів. Об’єктом порівняння можуть бути показники ефективності підрозділів, а також обмін досвідом та рішеннями, які допомагають в роботі. Наприклад, один відділ почав використовувати систему спринтів та це підвищило його ефективність, тому цю методику вирішили запровадити в інших відділах. Також можна порівнювати поточні показники всієї компанії загалом з показниками за минулі роки.

  3. Функціональний бенчмаркінг. Застосовується під час впроваджень нових функцій та ідей, з метою дізнатися як ці процеси реалізовані в інших компаніях. Для функціонального бенчмаркінгу не потрібно вивчати конкурентів — аналізувати можна будь-які компанії, де вдало реалізоване рішення, яке вас цікавить.

Запустити свій інтернет-магазин
img

Потрібно більше інформації?

Відповімо на будь-які питання

Безкоштовний тест 7 днів