Рекламна мережа — це посередник між рекламодавцем та майданчиками, які хочуть розміщувати у себе рекламу. Рекламна мережа підбирає оголошення, які відповідають умовам розміщення від майданчика. Найвідомішим прикладом рекламної мережі є Google. Компанія дозволяє користувачам розміщувати рекламу на більшості своїх платформ, а також на сайтах-партнерах, які співпрацюють з Google. Рекламодавець обирає тип майданчиків, на яких би він хотів рекламуватися, а потім Google самостійно підбирає сайти для публікації оголошень. Загалом розглядають три види рекламних мереж.
-
Вертикальна рекламна мережа. Дозволяє рекламодавцю мати повний контроль щодо того, де буде розміщуватися оголошення. Наприклад, користувач може обрати тематику сайтів на яких він не хоче рекламуватися. Завдяки цьому мережа дає якісний трафік та особливо цінується серед рекламодавців.
-
Сліпа рекламна мережа. Рекламодавець надає мережі своє оголошення, але не має жодного контролю за розміщенням. Платформа сама вирішує де публікувати оголошення та користувач ніяк не може на це вплинути. Майданчиком для розміщення може стати будь-який сайт, який входить в рекламну мережу. Через це вартість оголошень в таких мережах є нижчою, ніж у інших. Але існують ризики щодо показу реклами на сайтах, з якими би рекламодавець не хотів себе асоціювати.
-
Таргетована рекламна мережа. Ці майданчики фокусуються не на місці розміщення реклами, а на аудиторії, яка буде переглядати оголошення. Рекламна мережа аналізує поведінку та характеристики відвідувачів сайту, що надають місце для реклами. Це дозволяє підібрати найбільш відповідну рекламу, яка здатна зацікавити людей.
З розвитком мобільного інтернету та збільшення кількості користувачів смартфонів, з’явилися окремі мобільні рекламні мережі. Вони виступають посередником між рекламодавцями та розробниками додатків. Завдяки ним рекламодавці можуть показувати свої оголошення в мобільних додатках, а розробники — монетизувати свій продукт. Ці мережі адаптують формат оголошень під екран мобільного пристрою та вони мають ряд переваг:
-
дозволяють вийти на велику аудиторію людей, адже більшість користувачів сидять в інтернеті через мобільні пристрої;
-
зменшують банерну сліпоту, тому що через розмір екрану та спеціалізоване розміщення користувачам важко проігнорувати банер;
-
реклама рідше блокується користувачами — блокувальники реклами на телефонах не так поширені, як на десктопних браузерах, та часто додатки влаштовані так, що люди мають подивитися рекламу, щоб ними користуватися.