Покинута корзина — це випадок, коли клієнт інтернет-магазину додав товар до корзини, але не оформив замовлення. Покинуті корзини є частим явищем в e-commerce. За даними різних досліджень, майже 70% користувачів не закінчують оформлення замовлення та залишають товар у корзинах. Причинами кинутої корзини можуть бути:
- додаткові витрати, що з‘являються у момент оформлення замовлення;
- необхідність реєстрації для покупки;
- надто розтягнутий процес оформлення замовлення;
- відсутність суми замовлення через що покупці бояться заплатити більше за очікуване;
- невпевненість у безпеці платежу;
- помилки у роботі сайту;
- незадовільні умови повернення чи гарантії;
- відсутність необхідних способів оплати, наприклад немає післяплати.
Якщо в інтернет-магазині немає проблем із перерахованого списку, то корзину все одно кидатимуть. Користувачі можуть це робити навіть ненавмисно, просто випадково додавши товар у корзину. Власнику магазину потрібно розуміти, що повністю позбутися покинутих корзин неможливо і це звичайна частина інтернет-торгівлі. Для того, щоб переконатися, що з боку сайту немає проблем, можна пройти шлях клієнта та подивитися очима покупців на процес оформлення замовлення. Можливо, власник інтернет-магазину помітить щось, що може заважати клієнтам зробити покупку.
Для роботи з покинутими корзинами власники інтернет-магазинів найчастіше використовують email-розсилки. Якщо користувач зареєстрований на сайті і додав товар до корзини, то магазин може надіслати йому листа з нагадуванням про це. За даними сервісів розсилок, приблизно 20% користувачів переходять за посиланням з листа і половина з них закінчують покупку. Але навіть якщо цього не трапилося, то не варто сприймати покинуту корзину як маркер неефективної роботи інтернет-магазину. Це лише один із показників, який потрібно розглядати в комплексі з іншими.