Інтернет-магазин Опубліковано: 17.05.2024

Flash-sale — що це та як проводити

Flash-sale — що це та як проводити

Flash-sales чи швидкі розпродажі зустрічаються рідше, ніж звичайні акції. Але це дуже цікавий і дієвий інструмент, про який повинен знати кожен власник інтернет-магазину. Розповідаємо у статті все найголовніше про flash-sale.

Зміст статті
  1. Що таке flash-sale
  2. Для чого потрібно проводити flash-sale
  3. Приклади flash-sale
  4. Переваги та недоліки flash-sale
  5. Як підготувати магазин до флеш-розпродажу
  6. Висновок

Flash-sale (укр. швидкий розпродаж) — це короткостроковий розпродаж товарів з великими знижками. Під час flash-sale вони можуть сягати до 70-80%, а сама акція триває від кількох годин до доби. Такий підхід дозволяє розпродати значну кількість товару за короткий період.

У цій статті ми розкажемо, що означає flash-sale, як він працює, які переваги та недоліки має, і як підготувати інтернет-магазин до розпродажу.

Що таке flash-sale

Кожен розпродаж має дві головні характеристики — розмір знижок і час проведення. Звичайні розпродажі можуть тривати тиждень-два чи навіть більше. А знижки в цей період варіюються від 20% до 40%. Такі знижки не дивують покупців, тому що вони регулярно зустрічаються у магазинах. Людина може не поспішати з покупкою та гарно її обдумати.

Flash-розпродажі значно скорочують час на прийняття рішення про покупку, адже акція триває дуже мало. Для стимуляції покупців їм пропонуються нетипово великі знижки. Приваблива ціна стає головним аргументом для замовлення, а клієнт розуміє, що якщо він буде хоча б трохи затягувати, то втратить вигідну пропозицію. Тому цей вид розпродажу називають швидким.

Ще одна відмінність між звичайним та швидким розпродажем — це ширина асортименту до якого застосовуються знижки. Інтернет-магазини, які вирішили запустити звичайну акцію, можуть скинути ціну на майже весь свій товар. Флеш сейл, у свою чергу, зазвичай покриває обмежений асортимент. Наприклад, дитячий інтернет-магазин має десятки категорій товарів, однак зробив великі знижки лише на дитяче харчування — вони триватимуть день.

флеш розпродажі

Для чого потрібно проводити flash-sale

Flash-sale допомагає вирішити задачі, які звичайні розпродажі не здатні досягти. Цілі flash-sale спрямовані не тільки на отримання заробітку — швидкий розпродаж виконує низку допоміжних функцій.

  1. Продаж товарів, у яких закінчився сезон. Якщо інтернет-магазин продає товари, що мають виражену сезонність, то вони можуть лежати мертвим грузом після закінчення сезону. Для запобігання цього можна зробити великі знижки та розпродати залишки.

  2. Оновлення асортименту. Магазин може хотіти докорінно змінити свій асортимент і щоб не втрачати гроші, які були витрачені на закупку старих товарів, — їх можна швидко продати за допомогою flash-sale.

  3. Підігрів інтересу до нових товарів чи бренду. Коли на ринок потрапляє новий товар, то деякі продавці використовують прийом з великими знижками для того, щоб зацікавити покупців у продукті. Люди познайомляться з товаром і, якщо він їм сподобається, то будуть потім його купувати по звичайній ціні.

  4. Активізація аудиторії. Розсилка чи сповіщення про майбутній flash-sale може сколихнути пасивну аудиторію та змусити її повернутися до інтернет-магазину, в якому давно нічого не купувала.

  5. Залучення нових клієнтів. Яскрава флеш акція з великими знижками спонукає клієнтів магазину поділитися нею зі своїми знайомими. Також великі знижки це чудовий аргумент під час рекламних кампаній, що приверне увагу нових клієнтів.

  6. Збільшення трафіку. Якщо flash-sale проводиться в магазині не часто, то це досить значна подія, яка спричинить прирост трафіку на сайт.

Створюйте інтернет-магазин на платформі Хорошоп та тестуйте всі можливості і функції безкоштовно 7 днів
Залишити заявку
image

Приклади flash-sale

Одним з піонерів flash-sales в Україні є маркетплейс Kasta. Компанія краще за інших використала швидкі розпродажі та певний час вони були не просто їх візитівкою, а в якомусь сенсі бізнес-моделлю. Цими розпродажами вони завоювали популярність та лояльність серед аудиторії. Майданчик досі їх застосовує. Головна сторінка сайту всіяна банерами з акціями, де вказані основні умови — розмір знижки та термін проведення. Маркетплейс дещо відхилився від класичних правил і деякі акції можуть тривати 2-3 доби. Втім, як ми вже казали раніше, флеш розпродаж не є загальними, а застосовується на окремі товарні ніші. Наприклад у випадку Kasta, це бренди або певні категорії одягу на кшталт вишиванок.

flash-sales каста

Flash-sales також активно використовує інший великий український інтернет-магазин — Eva. На сайті компанії щоденно проводяться десятки акцій, частина з яких триває не більше доби. Розмір знижок варіюється від 20% до 70% З цікавих рішень, на сайті інтернет-магазину є розділ «Товари дня» — туди потрапляє невелика кількість позиції з різних товарних категорій, які продаються по значній знижці. Це також своєрідна флеш акція. Її перевага в тому, що ця рубрика постійна та користувачі будуть регулярно заходити на сайт, щоб подивитися які товари потрапили туди сьогодні.

flash-sales ева

Переваги та недоліки flash-sale

Переваги flash-sale:

  • збільшує кількість продажів;

  • звільняє місце на складі та допомагає реалізувати залишки товарів, що мають низький попит;

  • залучає нових клієнтів;

  • заохочує лояльних клієнтів;

  • клієнти купують навіть ті товари, які їм «непотрібні».

Недоліки flash-sale:

  • сильно навантажує сайт інтернет-магазину та його менеджерів;

  • залучає клієнтів, які шукають лише знижки та не повернуться за повторними покупками;

  • може давати обмежений прибуток;

  • підвищує ризик повернення товарів, адже клієнти роблять замовлення дуже швидко та майже не обдумують покупку.

Як підготувати магазин до флеш-розпродажу

Виберіть товари для акції

Для флеш-розпродажу потрібно зробити великі знижки, але при цьому важливо не продавати товар собі у збиток. Тому виберіть ті товари, у яких маржиналість дозволяє робити знижки та заробляти або хоча б окупити їхню закупівельну вартість. Поширювати акцію на весь асортимент варто лише у виключних випадках. Краще зробити акцент на окремих категоріях товарів. Наприклад, на тих, які у звичайній ситуації продаються погано.

Впевніться, що магазин та співробітники готові

Флеш розпродаж — це серйозне навантаження на сайт та співробітників. Ви маєте бути впевненими, що сайт буде коректно працювати навіть під великим напливом відвідувачів. У короткий період часу магазин отримає значну кількість замовлень і жодне з них не має бути втрачено. Наприклад, буде прикро виявити під час акції, що на сайті некоректно працює інтеграція з платіжною системою і частина клієнтів просто не може до кінця оформити замовлення. Менеджери магазину також мають бути готовими до швидкого розпродажу, навіть фізично. Адже їм доведеться обробити та сформувати багато замовлень, а також, можливо, консультувати більше клієнтів, ніж зазвичай.

Забезпечте достатній запас товарів

Для того, щоб акція пройшла успішно, у вас мають бути достатні запаси на складі. Якщо запустити розпродаж на широкий, але не глибокий, асортимент, то покупці просто швидко виберуть товари і решта клієнтів залишиться незадоволеною. Тому глибина асортименту має бути достатньою, щоб витримати попит протягом всього часу акції. Не менш важливо, щоб залишки коректно та вчасно оновлювалися на сайті. Це потрібно для запобігання ситуацій, коли клієнти будуть замовляти товар, якого насправді вже немає у наявності.

Оберіть час проведення

Просто вигідної пропозиції недостатньо для того, щоб клієнти прийшли в магазин і зробили замовлення. Флеш розпродаж триває дуже мало, тому має проводитися у вдалий день. Наприклад, майже ніхто не купує в інтернет-магазині у святковий день або рано вранці. Перегляньте історію замовлень в магазині та зрозумійте в які періоди ваші клієнти найбільш активні. Саме цей час та день тижня найкраще підійде для flash-sale.

Підготуйте віжуали

Якщо подивитися як проводяться флеш-акції в інтернет-магазинах, то можна побачити, що вони супроводжуються яскравою візуальною складовою. Перш за все, мова про банери. На головній сторінці сайту варто розмістити банери, які б досить голосно повідомляли про флеш акцію та спонукали взяти у ній участь. Важливо, щоб ці банери давали головну інформацію про розпродаж — розмір знижок, дата і тривалість проведення, товари, на які діє акція.

Анонсуйте акцію

Дехто вважає, що flash-sales мають бути раптовими. Але неочікуване проведення акції тільки нашкодить її результативності. Аудиторія має бути готовою до розпродажу, інакше просто не встигне нічого купити. Розкажіть про акцію заздалегідь, наприклад, за тиждень до її проведення. Для цього зробіть розсилку, розмістіть відповідні банери на сайті тощо. Детально опишіть в анонсі умови проведення, щоб покупці розуміли, що ви для них підготували.

Починайте розпродаж і аналізуйте його результати

Флеш розпродажі є експериментальними для багатьох інтернет-магазинів, тому варто дізнатися наскільки акція була вигідною та як вона взагалі спрацювала. Проаналізуйте результати акції — скільки продажів вона принесли, скільки трафіку, як покупці взаємодіяли з асортиментом тощо. Ці висновки дозволять зрозуміти доцільність швидкого розпродажу для вашого магазину та чи будете ви його повторювати у майбутньому.

Висновок

Flash-sale — це цікавий інструмент в продажах, який здатний виконувати низку важливих цілей для інтернет-магазину. Насамперед, це швидкий розпродаж залишків товару і залучення великої кількості покупців. Перед запуском акції, обдумайте чи потрібна вам вона. Після чого підготуйте інтернет-магазин до її проведення. Бажаємо успішних продажів!

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів