Післяплата активно використовується покупцями при оформленні замовлень і хороший продавець повинен надати таку послугу у своєму інтернет-магазині. Читайте нашу статтю, щоб дізнатися все про накладений платіж. Розповіли для вас, як скористатися післяплатою, які у неї особливості, як використовувати її разом з РРО та багато іншого.
Післяплата або накладений платіж — це модель оплати, коли продавець отримує гроші за товар лише після того, як його отримав покупець. Таким чином поштовий оператор виступає в ролі посередника між покупцем і продавцем, забезпечуючи доставлення товару та переказ коштів. Післяплата дуже поширена в інтернет-торгівлі та є одним з базових методів відправлення товарів.
В цій статті ми розкажемо як працює післяплата, яка вартість цієї послуги та які переваги чи недоліки вона має.
Як працює післяплата
Для того, щоб скористатися післяплатою продавцю потрібно створити накладну з відповідним методом відправлення або прийти у поштове відділення, де працівники пошти все зроблять самостійно. В накладній потрібно зазначити ім’я одержувача, адресу отримання та інші необхідні контактні дані. Вкрай важливо вказати вартість посилки, яка точно відповідає сумі замовлення. Від цього залежить кількість грошей, яку отримає відправник.
Коли посилка приходить за адресою отримання, наприклад у поштове відділення, то отримувач спочатку перевіряє товар. Він може вивчити його, не сплачуючи ані гривні, та прийняти рішення — забирати посилку чи ні. Якщо отримувача все влаштовує, то він платить за замовлення та послуги перевізника. Якщо ж, за якоюсь причиною товар не підійшов, то отримувач просто від нього відмовляється та йому нічого потрібно платити. Тоді відправник платить за доставлення вантажу в обидві сторони.
Як отримати гроші за післяплату
Отримання грошей відправником за післяплату відбувається у двох форматах: готівкою та на поточний рахунок, тобто звичайну банківську картку. Для отримання готівки, відправнику потрібно вказати зворотню доставку коштів до відділення поштового оператора. В залежності від перевізника, це не обов’язково має бути відділення, з якого було відправлення. Інколи можна вказати будь-яку точку. Зазвичай гроші стають доступні через добу після того, як посилку забрали.
Для отримання грошей на поточний рахунок відправнику потрібно укласти договір з поштовою службою. На банківську картку гроші будуть надходити значно швидше, ніж у вигляді готівки. Але можуть існувати обмеження щодо суми післяплати. Наприклад, Нова Пошта дозволяє отримати на картку не більше 29 999 грн за одну операцію. Якщо сума більше дозволеної, то продавець може завжди отримати готівку в поштовому відділенні.
Вартість післяплати
Вартість післяплати складається з комісії за послугу та стандартної плати за доставлення. Комісія за післяплату — це відсоток від суми переказу та певна фіксована сума, наприклад, 2%+10 грн. Уявімо, що з такою комісією покупець замовив товар вартістю 5000 грн. Тоді за послугу післяплати він має заплатити 110 грн, крім звичайної вартості доставлення. Відправник за післяплату не сплачує, хіба що за своїм бажанням або коли отримувач відмовився від посилки — тоді відправник платить лише за доставку, без комісії. У нормальній ситуації всі розходи лягають на отримувача.
Вартість послуги відрізняється в залежності від поштового оператора. Ми дізналися скільки коштує післяплата у найпопулярніших перевізників України:
-
Нова Пошта — 2%+20 грн;
-
Укрпошта — 2%+10 грн при отриманні коштів готівкою та 1%+10 при зарахуванні коштів на банківський рахунок;
-
Meest — 2%+20 грн;
-
Justin — 2%+15 грн.
Післяплата та РРО
Більшість продавців мають використовувати РРО для інтернет-магазину. За законом, магазин має видавати фіскальний чек покупцю в момент розрахунку з ним, тобто після отримання коштів за товар. Але при післяплаті інтернет-магазин відправляє товар ще до розрахунку з клієнтом. В цьому випадку товар оплачується в момент його отримання на пошті, а значить розрахунок відбувається з поштовим операторам і фіскальний чек видає саме він. Це означає, що використовувати РРО при післяплаті продавцю не потрібно. Інтернет-магазин має лише вкласти у посилку відповідні документи на товар, наприклад, накладну, гарантійний талон тощо.
Проте існують виключення, коли для післяплати РРО все ж таки знадобиться. Це залежить від того, яким чином продавець отримує кошти за замовлення від перевізника. Якщо відправник отримує гроші у вигляді готівки, то фіскальна служба вимагає видати після цього чек покупцю. Створити його можна у електронному вигляді за допомогою ПРРО та відправити на електронну пошту або месенджер. Якщо ж гроші надходять на поточний рахунок, згідно договору з поштовим оператором, то РРО не потрібне.
Переваги та недоліки післяплати
Для покупця
Головна перевага післяплати для покупця — можливість вживу побачити товар перед його придбанням. Це для декого компенсує один з основних недоліків інтернет-магазинів, коли товар бачиш лише на фото. Післяплата дає покупцю впевненість у тому, що він не втратить гроші, придбавши неякісний чи бракований товар. Наприклад, на пошті отримувач може включити замовлений телефон, побачити чи все гаразд з екраном та дінамиками, тощо. Без післяплати, у разі виявлення якихось проблем з товаром вже вдома, покупцю б довелося проходити складну процедуру повернення. Післяплата дозволяє уникнути цього та покупець може повернути товар одразу без додаткових витрат.
Єдиний недолік післяплати для покупця — це велика вартість послуги, у порівнянні зі звичайним методом доставлення. Все через комісію, яка може виявитися значною, якщо сума замовлення велика. Це відштовхує деяких покупців, тому вони замовляють товар звичайним шляхом, якщо впевнені у його якості.
Для продавця
Головна перевага післяплати для продавця — це демонстрація впевненості в якості своїх товарів. Інтернет-магазин показує клієнтам, що він їм довіряє та може відправити товар навіть без отримання коштів. До того ж, наявність післяплати додає варіативності для методів оплати та доставлення, а покупці це дуже полюбляють.
Вагомий недолік післяплати для продавця — це ризик зіштовхнутися з інтернет-шахрайством, коли людина замовляє товар та навмисно його не забирає. Інтернет-магазин витрачає кошти на доставлення в обидві сторони, не отримуючи нічого. Для запобігання таким випадкам, деякі продавці просять передплату, яка, у разі чого, покриє витрати на доставлення. Але подібний прийом може відштовхнути покупців, тому продавцю доведеться змиритися з ризиком використання післяплати.
Висновок
Післяплата — це популярний метод оплати за товари, який активно використовується покупцями. Інтернет-магазини повинні надавати можливість післяплати своїм клієнтам, якщо хочуть завоювати їхню прихильність. Водночас потрібно враховувати всі особливості та ризики післяплати, щоб розуміти чого очікувати.