Інтернет-магазин Опубліковано: 14.08.2025

Що таке адаптивність сайту

Що таке адаптивність сайту

Більше половини інтернет-користувачів відвідують веб-ресурси з мобільних пристроїв. Якщо сторінки довго завантажуються, шрифт надто дрібний, навігація незручна — це створює для потенційних клієнтів бар’єри в здійсненні покупок. Адаптивний дизайн допомагає забезпечити комфортний перегляд і роботу сайту на будь-якому пристрої. У статті розглядаємо, що таке адаптивність, чому вона важлива для e-commerce-бізнесу, як впливає на поведінку користувачів, просування та результати продажів.

Зміст статті
  1. Мобільний трафік: основні тенденції
  2. Як адаптивність впливає на UX і конверсії
  3. Чому адаптивність сайту важлива для якісного просування
  4. Адаптивність інтернет-магазинів на Хорошопі
  5. Висновок

Адаптивний сайт — це сайт з таким дизайном, який однаково добре виглядає на всіх пристроях: комп’ютерах, ноутбуках, планшетах, смартфонах, незалежно від розміру екрану. Коректність відображення забезпечує адаптивна верстка. 

На відміну від створення окремої мобільної версії, адаптивність передбачає одну версію сайту, яка масштабується під різні роздільні здатності. Це означає єдину базу файлів і контенту, менші витрати на підтримку та оновлення. Хоч в такому підході менше можливостей налаштувати мобільний інтерфейс окремо від десктопного, для більшості бізнесів переваги очевидні — адаптивний сайт легше реалізувати й дешевше обслуговувати, ніж підтримувати дві версії. 

Мобільний трафік: основні тенденції

Статистика в світі

Мобільні пристрої домінують в інтернет-трафіку та онлайн-шопінгу. За статистикою, у 2025 році понад 60% всього світового веб-трафіку припадає на смартфони. В e-commerce ця частка ще більша. Станом на січень 2025 року більше 70% онлайн-покупок у світі відбулися з мобільних пристроїв,  що підкреслює важливість адаптивності для інтернет-магазинів.

Статистика в Україні

В Україні рівень проникнення мобільної комерції схожий зі світовим із тенденцією до зростання. Зокрема, за даними, у 2024 році 60% онлайн-покупок було здійснено зі смартфону. Найпопулярнішою категорією товарів, замовленою через мобільні девайси, була електроніка. На неї припало понад 23% продажів, друге місце посіла ніша одягу та взуття, а третє — продукція для краси та здоров’я. 

Основні дані про мобільний шопінг

  1. У 2024 році обсяг онлайн-продажів в Україні побив довоєнні рекорди — кількість покупців перевищила 11 млн. Більшість замовлень було оформлено зі смартфонів.

  2. За статистикою, 72% користувачів вважають, що зручність використання сайту із мобільних пристроїв є вирішальною для здійснення покупки. 

  3. Мобільні користувачі — не лише молодь. Найактивніша група — 20–34 роки, але на глобальному e-commerce-ринку і старше покоління поступово надає перевагу мобільним покупкам. Наприклад, згідно з даними, у США, 49% користувачів 30–49 років щотижня купують зі смартфона, а серед аудиторії віком від 50 років цей показник перевищує 20%.

  4. Середній показник покинутих кошиків на смартфонах вищий і складає 80,2%, тоді як при використані десктопної версії він становить 70%. Одна з ймовірних причин — проблеми з мобільною адаптивністю сайтів.

Як адаптивність впливає на UX і конверсії

Адаптивний дизайн напряму визначає, наскільки просто користувач може виконати потрібну дію на сайті — від перегляду каталогу до оформлення замовлення. Якісний мобільний дизайн скорочує кількість дій до покупки, робить навігацію інтуїтивною та забезпечує швидке завантаження сторінок. Коли ці умови виконані, користувачі рідше залишають сайт і частіше завершують покупку.

Однак проблеми можуть виникати навіть на адаптованих сайтах, коли мобільна версія формально є, але її сценарії не продумані. Наприклад, кнопки можуть бути занадто дрібними або розташованими дуже близько одна до одної, через що на них складно натискати на сенсорному екрані. Ще одна поширена ситуація — складні випадаючі меню, які перекривають весь екран, або приховані за банерами важливі елементи на кшталт кошика чи кнопки «Купити». Ці та інші нюанси змушують користувача витрачати більше часу й зусиль, що знижує ймовірність оформлення замовлення. Щоб мобільний досвід покращував UX сайту та сприяв підвищенню конверсії, важливо спрощувати шлях користувача:

  • пріоритетна видимість основних дій — кнопки «Купити» чи «В кошик» повинні з’являтися на першому екрані та залишатися доступними під час прокрутки, щоб користувач міг оформити замовлення у будь-який момент;

  • оптимізація зображень — застосування WebP форматів і адаптивних зображень дозволяє пришвидшити завантаження картинки, без втрати її якості, що особливо важливо для мобільних користувачів;

  • спрощення форми замовлення — оптимально, якщо покупку можна здійснити без реєстрації, а форма для замовлення містить мінімум полів та підтримує автозаповнення;

  • додавання пошуку з підказками — це допоможе користувачам знаходити потрібні товари за кілька секунд;

  • швидкий доступ до кошика  — для зручності користувачів, іконка з відображенням кількості товарів, доданих до замовлення, має бути завжди в полі зору на різних сторінках сайту;

  • mobile-first як стратегія — підхід, коли дизайн спочатку створюють для смартфонів, допомагає уникнути більшості помилок, адже контент і елементи інтерфейсу одразу розташовуються так, щоб поміститися на невеликому екрані, лише після цього макет масштабують для десктопної версії.

Чому адаптивність сайту важлива для якісного просування

SEO

Адаптивний дизайн давно став фактором, який напряму впливає на позиції сайту у пошуку. Ще з 2015 року Google використовує mobile-friendly як один із критеріїв ранжування, а після запровадження mobile-first індексації мобільна версія стала основною для оцінки якості сторінок. Це означає, що сайт може втрачати органічний трафік тому що його мобільна версія незручна або працює повільно, навіть якщо інші технічні вимоги пошуковиків враховано. Більше про фактори ранжування читайте в нашій статті.

Однією з головних переваг адаптивного дизайну для SEO є використання одного й того ж URL та HTML-коду для всіх пристроїв. Це спрощує індексацію, зменшує ризик дублювання контенту й дозволяє спрямовувати всі зовнішні посилання на одну адресу. У результаті сайт отримує більше авторитету для пошукових алгоритмів. Google офіційно рекомендує responsive-підхід як найзручніший і найбільш ефективний варіант мобільної оптимізації.

Крім того, якісний адаптивний дизайн забезпечує швидке завантаження сторінок. Дослідження показують, що 47% інтернет-користувачів очікують завантаження сторінки за 2 секунди чи менше. Відповідно, сайти із швидшим «відгуком» на дії відвідувачів мають вищий коефіцієнт конверсії. Google також оцінює швидкість завантаження як один з ключових технічних параметрів, від якого залежить рейтинг сторінок у видачі. Сайти з високою продуктивністю для забезпечення якісного користувацького досвіду з точки зору пошукових роботів мають завантажуватись не довше, ніж 2,5 секунди. Адаптивні сайти містять оптимізований код, полегшені елементи та контент та дозволяють отримати кращі показники LCP та INP, що позитивно впливає на ранжування.

Рекламні кампанії

При проведенні рекламних кампаній адаптивність важлива, тому що від неї залежить, чи отримає ваша цільова аудиторія позитивний перший досвід взаємодії з брендом. Коли користувач переходить на сайт з оголошення, він очікує побачити сторінку, що добре працює на його пристрої. Якщо вона відображається некоректно або завантажується надто довго, зростає кількість відмов, а вартість залучення клієнта підвищується. 

Адаптивний дизайн також забезпечує узгодженість візуального та інформаційного контенту в усіх каналах. Коли потенційний клієнт бачить цікавий рекламний креатив у Facebook, а після кліку потрапляє на сторінку, яка виглядає і працює добре, він отримує цілісне позитивне враження. Це підвищує довіру до бізнесу і зменшує ризик, що людина відмовиться від покупки так як сайт, на який був здійснений перехід з привабливої реклами, не співпав з очікуваннями.

Ще один аспектом є поведінкові сигнали. Пошукові системи та рекламні платформи аналізують глибину перегляду, час на сайті та цільові дії користувачів. При якісному адаптивному дизайні ці метрики зростають. У Google Ads це призводить до кращого рейтингу оголошень і зниження ставки за клік, а у Meta Ads — до більш вигідного розподілу показів у межах бюджету.

Адаптивність інтернет-магазинів на Хорошопі

Всі інтернет-магазини на Хорошопі мають готову мобільну версію, адаптовану до пристроїв з різною роздільною здатністю. Вона передбачає наступне.

  1. Полегшений дизайн для швидкого завантаження. Усі шаблони дизайну, доступні в нашій галереї, за замовчуванням адаптивні. Кожен макет автоматично підлаштовується під будь-який розмір екрана, а зображення оптимізуються для швидкого завантаження.

  2. Автоматичне визначення пристрою користувача. Сайт сам визначає, з якого пристрою на нього заходить користувач, і відкриває відповідну версію.

  3. Адаптований інтерфейс. Ключові елементи — доступ до каталогу і розділів сайту, кошик, пошук, кнопки швидкого зв’язку — залишаються доступними на будь-якому етапі перегляду.

  4. Керування контентом в єдиній панелі — оновлення товарів, цін або акцій автоматично відбувається і в десктопній, і в мобільній версії одночасно. Це зменшує витрати часу і виключає ризик невідповідності інформації на сайті, залежно від того, на якому типі девайсу його відкрито.

  5. Мінімум самостійних налаштувань — ви отримуєте адаптивний сайт інтернет-магазину за замовчуванням, технічні втручання не потрібні. Вам слід лише налаштувати дизайн мобільної версії інтернет-магазину у вбудованому редакторі в адмінпанелі, окремо від десктопної версії.

Висновок

Мобільний трафік переважає десктопний і ця тенденція посилюється щороку. Тому оптимізація сайту під пристрої з різним розміром екрану є базовим стандартом, що визначає конкурентоспроможність бізнесу в інтернеті. Якісний адаптивний дизайн забезпечує користувачам зручний та безперешкодний шлях до здійснення покупки, покращує видимість у пошуку, підвищує конверсію та дозволяє ефективніше використовувати рекламні бюджети. Хорошоп пропонує готове адаптивне рішення, яке працює з першого дня запуску і не потребує жодних технічних налаштувань. Це дозволяє підприємцям зосередитися на розвитку бізнесу з впевненістю в тому, що сайт якісно працює у потенційних клієнтів з будь-якого пристрою.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів