Реклама інтернет-магазину в Facebook, YouTube та інших соцмережах дуже популярна, але для отримання результату вона потребує вмілого налаштування, що не завжди вдається. Реклама у блогерів — це більш простий спосіб просування магазину через соцмережі, який, за умовою ретельного вибору підрядника, може бути ефективним.
Реклама інтернет-магазину в Facebook, YouTube та інших соцмережах дуже популярна, але для отримання результату вона потребує вмілого налаштування, що не завжди вдається. Реклама у блогерів — це більш простий спосіб просування магазину через соцмережі, який, за умовою ретельного вибору підрядника, може бути ефективним.
В цій статті ми розповімо про те як рекламувати свій інтернет-магазин у блогерів.
Рекламні майданчики
-
Instagram. Незважаючи на те, що Instagram поступаєтсья Facebook за кількістю користувачів — це майданчик №1 для реклами у блогерів. Цьому сприяє зручний інтерфейс та формат соцмережі, де максимум візуального контенту.
-
TikTok. Швидкозростаюча соцмережа, яка, як й Instagram, приваблює легким візуальним контентом. Блогери з TikTok стають справжніми зірками та збирають великі аудиторії.
-
YouTube. Друга за популярністю соцмережа світу після Facebook. Ютуб-блогери не втрачають популярність та постійно займаються рекламою.
Який з цих рекламних майданчиків використовувати вирішувати вам. в цій статті зроблений акцент на Instagram, але поради розповсюджуються й на інші майданчики.
Переваги та недоліки реклами у блогерів
Просування інтернет-магазину за допомогою блогерів має власну специфіку, яка відрізняє його від інших маркетингових каналів. Перед тем як починати просування, важливо розуміти переваги та недоліки такого підходу.
Переваги
-
Лідери думок. Блогери виступають в ролі авторитетів для багатьох людей, через що їхній думці довіряють. Якщо блогери рекомендують ваш магазин, то це схоже на реферальний маркетинг — адже вони підкріплюють рекламу своєю репутацією серед аудиторії.
-
Охоплення. Аудиторія блогерів — це тисячі та навіть мільйони людей зі спільними інтересами. Подібну концентрацію потенційних клієнтів не знайдеш в інших каналах просування.
-
Легкість запуску. Якщо для класичної маркетингової кампанії, наприклад запуску контекстної реклами, потрібно розбиратися з багатьма налаштування та залучати спеціалістів зі сторони, то з рекламою у блогерів все просто. Достатньо поставити ТЗ та проконтролювати його виконання.
-
Великий вибір. Блогерів багато та стає ще більше. Вони відрізняються тематикою блогу, подачею матеріалу, кількістю підписників, платформою тощо. Це дозволяє створити перелік вимог до кандидата та обрати варіант, що підходить.
Недоліки
-
Відсутність таргетингу. Замовляючи рекламу ви не налаштовуєте таргетинг — вік, стать, місцезнаходження тощо. Блогер рекламує вас одразу всім підписникам. Єдиний умовний таргетинг — це інтереси аудиторії, у вигляді тематики блогу.
-
Ціноутворення. На ринку послуг блогерів немає правил формування цін на рекламу. Ціна на одну і ту ж послугу, у одного і того ж блогера, може відрізнятися, тому що часто вона формується в процесі переговорів.
-
Непередбачуваний результат. Передбачити результат просування завжди складно, але реклама у блогерів тільки підсилює цю непередбачуваність. Соцмережі працюють таким чином, що безглузде відео може стати вірусним, а якісний контент бути нікому не цікавим. Знайти золоту середину допоможе грамотний вибір кандидата.
Як запустити рекламу у блогера
Пошук блогера
Знайти виконавця реклами допоможуть біржі блогерів. Це маркетплейси послуг, де зібрані пропозиції співпраці. Бірж велика кількість та вони легко гугляться, але лише деякі з них розраховані на український ринок, тому перед вибором біржі впевніться, що на ній українські блогери.
Зручність біржі в тому, що на ній є фільтри пошуку — можно вказати тематику, кількість підписників, коефіцієнт залученості та навіть вартість.
В профілі блогера на біржі відображається статистика по аудиторії.
Недолік пошуку через біржу — наявність посередника між вами і блогером — власне біржі. Хоч при замовленні ви спілкуєтеся безпосередньо з блогером, біржа все одно впливає на співпрацю. Наприклад, на ціну реклами, адже за свої послуги посередник бере відсоток. Через це в профілі блогера на біржі ви не знайдете посилання на блог, тому що посередник не хоче, щоб ви спілкувалися з виконавцем безпосередньо.
Неможливість самостійно вивчити профіль блогера ставить під сумнів чесність статистики по аккаунту. Потрібен спосіб при якому можна вільно домовлятися з виконавцем. Один з варіантів — спільноти блогерів в Instagram. Це сторінки, де блогери розповідають про себе та пропонують співпрацю з ними.
Перевага такого підходу в тому, що ви отримуєте статистику у вигляді скрінів з профілю і можете самостійно вивчити аккаунт. При цьому нічого не заважає обговорити деталі співпраці з блогером.
Під постами є відгуки людей про їхній досвід роботи з блогером. Вони допоможуть визначитися з вибором виконавця.
Розгляд кандидатів
Виберіть кілька кандидатів для реклами та вивчіть їхні профілі. У соцмережах завжди є ризик накрутки підписників або лайків. Замовляти рекламу у блогера з мертвою аудиторією — це марна трата грошей. Для аналізу профілів є платні сервіси по типу hypeauditor, які за допомогою штучного інтелекту оцінюють аудиторію блогу. Щоб не витрачатися на дорогі сервіси, вивчіть аккаунт самостійно.
Порахуйте коефіцієнт залучення — відсоток людей, які залишають лайки і коментарі під постами, від загальної кількості підписників. Для блогерів у яких від 100 тисяч передплатників адекватним буде коефіцієнт на рівні 5%. Якщо підписників менше, то коефіцієнт залучення повинен бути вище.
Використовуйте сервіси, які допоможуть проаналізувати динаміку підписників, лайків та коментарів у відомих блогерів. Подивіться яка динаміка у ваших кандидатів і якщо ви помітите аномальне зростання, наприклад десять тисяч підписників за день, то такий аккаунт викликає підозри.
Формування ТЗ
Перед тим як почати спілкування з блогером — зрозумійте для себе якою має бути реклама. Повноцінний рекламний ролик буде коштувати дорого, тому, можливо, вам підійде пост, Сторіс або нативна згадка. Подивіться на приклади реклами, вивчивши профіль блогера. На сервісі для аналізу динаміки аккаунту є вкладка «Реклама» — там зібрані всі рекламні пости.
Продумайте меседжі, які блогер повинен передати своїй аудиторії і в якому тоні ви хотіли б бачити рекламу. Наприклад, зробити її серйозною чи веселою. Сформувавши чітке бачення реклами у вигляді ТЗ, можна приступати до предметного спілкування з блогером.
Умови співпраці
Поставте блогеру ТЗ і дізнайтеся скільки буде коштувати реклама. Ви можете зробити бартер — рекламу в обмін на товари або знижку в магазині. Можливо, вам запропонують зробити подарунок, який потім буде розіграний серед підписників.
Аналіз результатів
Реклама в соціальних мережах, особливо таких як Instagram і TikTok, працює на короткій дистанції. Це обумовлено механікою їх роботи і поведінковим чинником користувачів. Якщо ви замовили рекламу в форматі Сторіс, то вона буде триматися 24 години, якщо ж це звичайний пост — люди рідко дивляться пости, яким більше тижня.
Чекайте на зростання трафіку і покупок найближчим часом після виходу реклами. Відстежуйте зміну показників в Google Analytics і зрозумійте для себе наскільки ефективною була реклама.
Висновок
Реклама інтернет-магазину через блогерів — це незвичайний спосіб просування, з низкою плюсів і мінусів. Ефективність такого просування непередбачувана і вплинути на неї можна тільки ретельним вивченням ринку послуг і продуманим вибором виконавця. Якщо вам вдасться це зробити, то ви досягнете хорошого результату.