Інтерв'ю Опубліковано: 11.12.2023

Після запуску інтернет-магазину на Хорошопі, дохід від каналу дропшипінгу зріс у 5 разів,— інтерв’ю з Brizoll

Після запуску інтернет-магазину на Хорошопі, дохід від каналу дропшипінгу зріс у 5 разів,— інтерв’ю з Brizoll

Ми взяли інтерв’ю у засновника компанії Brizoll та дізналися про те, як виготовляють чавунний посуд, куди поставляють продукцію та як вдалося запустити нове виробництво у 2022 році

Зміст статті
  1. «Ми займаємося виготовленням посуду 7 років»
  2. «Переїзд на Хорошоп дуже допоміг розвивати канал дропшипінгу»
  3. «Для утримання покупця ми намагаємось завжди вести діалог»
  4. «60% ринку займає алюмінієвий посуд»
  5. «У 2021 році ми випускали приблизно 65000-67000 одиниць продукції на місяць»
  6. «Поставляємо продукцію у майже всі країни Європи, а також в Південну Корею»
  7. «Український продукт користується популярністю і якщо все правильно зробити — успіх буде»

Brizoll — один з найбільших виробників чавунного та алюмінієвого посуду в Україні. Компанія має сайт на Хорошопі та ми вирішили поспілкуватися з її представниками, щоб дізнатися більше про виробництво і продажі. Дякуємо за розмову засновнику Brizoll Олексію Никуліку і спеціалісту з маркетингу та роздрібної торгівлі Сергію Никуліку.

«Ми займаємося виготовленням посуду 7 років»

Можете розповісти про початок роботи і як прийшла ідея виробляти чавунний посуд?

Компанія існує з 2016 року. Ми колись в Києві займались продажем посуду та постійно шукали виробників в даній сфері. В той час ніша була достатньо вільна і ми подумали, а чого б нам не спробувати виробляти самостійно. Ідея була досить спонтанна. Знайшли приміщення та спеціалістів — це було не дуже легко, але нам вдалося. В компанії усього працює більше 120 людей. Якщо у відсотках, то 20% — це офісний персонал, а 80% — це виробничий персонал.

Наше виробництво знаходиться у Білій Церкві, Київська область. В Україні є багато зареєстрованих брендів, але їх продукція виготовляється у Турції або у Китаї. У нас самий широкий асортимент чавунного посуду в Україні. У 2022 році, після повномасштабного вторгнення, ми додатково почали займатися виробництвом алюмінієвого посуду.

Де купували обладнання для виробництва? 

Якщо говорити про початок роботи, десь 50% обладнання ми купили в Україні. В країні є чудові виробники плавильних апаратів, які зараз знаходяться, на жаль, на окупованій території, у Мелитополі. Першу плавильну піч ми купували там. Якщо казати про механічну обробку, то все обладнання з США — це токарні, фрезерні, станки, різні різаки.

З якими труднощами зіткнулися на початку виробництва?

Головна проблема — це кадрове питання. У нас не так багато технічних спеціалістів, а нам були потрібні всі: слюсарі, заливальники, плавильники металів та сплавів, оператори ЧПУ, головний бухгалтер тощо. Плюс були деякі проблеми з підключенням електроенергії, водопостачанням, орендою земельної ділянки. 

«Переїзд на Хорошоп дуже допоміг розвивати канал дропшипінгу»

В якому році створили інтернет-магазин?

Перший сайт ми створили десь у 2018 році. Але ми його не просували, він просто існував, був більш інформаційним, з каталогом товарів. Ми трішки займалися SEO, але це все. Тоді ми отримували десь 1-2 замовлення на день. Після 2020 року, коли почався Covid і карантин, люди більше зацікавились інтернет-продажами. Ми помітили зростання замовлень — вже було 5-7 замовлень на день. При цьому ми все ще не займалися просуванням повноцінно. До цього керівництво не розглядало відкриття повноцінного магазину, замовлення опрацьовували повільно. Коли кількість замовлень стала збільшуватися, то це вже стало більш цікаво.

У 2020 році почали працювати по дропшипінгу. Тоді було дуже важко починати, тому що не дуже розуміли, що таке вигрузка товарів, як її формувати. Через це просто надсилали папку з фото і артикулами позицій, а також окремий файл з характеристиками і цінами. Якщо порівнювати з тим, що є зараз — це велика різниця.

Інтернет-магазин на Хорошопі ми відкрили наприкінці 2021 року. Завдяки Хорошопу в нас за два кліка формується товарний фід. Це дуже допомогло розвивати канал дропшипінгу і надсилати актуальну інформацію. У нас скоротився термін отримання партнерських замовлень — тепер їх можна отримати вже наступного дня. Після запуску інтернет-магазина на Хорошопі дохід від каналу дропшипінгу виріс у п'ять разів. 

Які маркетингові канали використовуєте?

Після запуску повноцінного інтернет-магазину нарешті змогли спробувати Google Shopping. До переїзду на Хорошоп, технічні характеристики попереднього сайту не відповідали вимогам і ми могли запускати тільки контекстну рекламу. Після міграції ми відразу потрапили на акцію з підключення Google Shopping. На жаль, не встигли тоді на повну використати всі можливості, бо вже у лютому 2022 року сталося повномасштабне вторгнення росії. 

У нас сезонний товар, з грудня до кінця зими продажі падають. Ми говоримо про чавунний посуд, саме про ті товари, які приносять нам більший середній чек, наприклад, казани на 12 літрів. Сковорідку для млинців, можливо, беруть частіше, але вона коштує набагато дешевше.  З кінця березня 2022 року в нас почали падати замовлення з органічного пошуку — лише 5-6 замовлень в день. Тоді ж ми запускали самостійно рекламу, в тому числі Google Shopping і оголошення у Facebook. 

Були спроби email-маркетингу, але у нас відносно невелика база. Окремого спеціаліста для цього каналу просування наразі не маємо. Траплялисьісторії, коли розсилка потрапляла в спам. Тому поки що дуже активно цим не займаємось. 

Наскільки ефективна реклама в соцмережах? 

Приходять клієнти з соціальних мереж. Ми запускаємо кампанії під якісь акції, події та в сезон. Тоді попит збільшується і для нас Facebook працює добре. Взимку теж запускаємо рекламу, але робимо спеціальні пропозиції, наприклад, до казану даруємо сковорідку. В сезон реклама більше працює на постійній основі.

Чи пробували ви працювати на маркетплейсах?

Ми починали з Prom, отримували 1 замовлення в тиждень і дуже раділи. Rozetka гарні продажі давала. Але зараз призупинилу роботу з маркетплейсами. Причина в тому, що менеджери не встигають опрацювати усі замовлення. Їм треба перемикатися між системами, тому зараз шукаємо CRM, щоб все це об'єднати. Хочеться, щоб її можна було інтегрувати з нашою внутрішньої системою.

Але зараз, якщо брати той самий Prom, там вже дуже багато нашої продукції, яка представлена нашими партнерами. З Rozetka ми працюємо напряму. Поставляємо їм наші товари на склад. Це не означає, що не потрібно йти на Розетку з нашим товаром, але для нас, як для виробників, у цьому сенсу зараз немає.

«Для утримання покупця ми намагаємось завжди вести діалог»

Наскільки взагалі складний процес виготовлення? Скільки часу може пройти від початку виробництва партії? 

Якщо ми беремо сухий математичний розрахунок — це 10 змін. Після отримання сировини потрібно декілька етапів до отримання готової продукції.

  1. Прийомка.

  2. Переміщення у ливарний цех, де готується суміш і розливається по формам.

  3. Витягуємо з форм, обробляємо декілька разів.

  4. Товар потрапляє у відділ контролю якості.

  5. Складання та пакування продукції.

  6. Відправлення на склад готової продукції.

Ми займаємося виготовленням посуду 7 років, кожного дня, і, звісно, контролюємо усі процеси. Водночас намагаємося постійно оптимізувати і покращувати кожен етап. 

В нас є три печі з індукційною котушкою. Дві печі для того, щоб розливати саму продукцію і одна піч для того, щоб заливати форми — кокиля. Крім самого посуду, ми також виготовляємо оснащення для виливання посуду. У нього принцип, як у вафельниці. Робоча температура плавлення чавуна — 1400-1500 градусів. Чавун, як воду, заливають у форму, чекають 5-10 секунд. Далі відкривають форму і вже є заготовка.

Залежите від якихось комплектуючих?

Якщо нам не прийде чавун, то ми станемо. Інше не так принципово.

У чавунного посуду багато умов для використання?

Не всі знають як користуватися чавунним посудом, не всім зручно користуватися чавунним посудом, тому що є нюанси по догляду. Він також важкий. За ним потрібен догляд — це високовуглецевий метал, його не можна залишати вологим на довгий термін, бо він може поржавіти. Це не приговор для чавунного посуду, його можна відновити. Звісно, є нюанси використання, але, наприклад, смажену картоплю краще ніж у чавунній сковорідці ви не приготуєте. 

Чавунний посуд нам часто дістається від батьків, або навіть бабусь. Там було багато циклів приготувань і сам чавун, як пористий матеріал, втягує масло. Створюється природний додатковий антипригарний шар. Він не буде, звісно, порівнюватися з антипригарним покриттям, наприклад, тефлоном. Але він з'являється і краще стає захист від корозії, сковорідка майже не ржавіє. В такій старій сковорідці можна інколи і залишити їжу. 

Ми в наших інструкціях вказуємо, що після перших 5-7 приготувань треба добре висушити, змастити тонким шаром олії, але не всі завжди читають інструкції. Для утримання покупця ми намагаємось завжди вести діалог і розповідати правила експлуатації. Нюанси використання є у кожного продукта, не тільки у чавунних сковорідок. Наприклад, сковорідку з тефлоновим покриттям не можна шкрябати виделкою, тому що можна пошкодити покриття. 

«60% ринку займає алюмінієвий посуд»

Розкажіть трохи детальніше про нове виробництво товарів з алюмінію? 

У нас з’явилося нове приміщення на 3000 квадратних метрів з новим обладнанням. Ми запустили виробництво з повним замкнутим циклом: від прийому матеріалу до готової продукції. Знайти нових спеціалістів було вже трошки легше. Металургія не заточена суто під чавун або під алюміній, тому заступник майстра чавунного цеху може стати майстром алюмінієвого. Через це шукали більше чисто робочі спеціальності.

Чого вирішили відкрити новий напрямок виробництва? 

Виробництво має розвиватися. У будь-якому випадку ми рано чи пізно прийдемо до стелі у виготовленні чавунного посуду. Тому це наступний крок. До того ж чавунний посуд це більш нішева історія. На ринку посуду для приготування їжі присутні товари з алюмінію з антипригарним покриттям, нержавійка, чавун, емаль. Так ось чавун займає найменшу долю — 7-8%. Алюміній займає десь 60%. Це і є відповідь на питання про виробництво алюмінієвого посуду. 

Як нове виробництво вплинуло на ваш асортимент?

Ми представили нову лінійку з покриттям — це сковорідки у декількох розмірах, а також казани від 2 до 10 літрів. Виготовляється продукція з литого алюмінію. Якщо говорити про якість самого лиття — є сковорідки з антипригарним покриттям штамповані, їх вага десь 300 грам, а в нас литий алюміній з товстим дном. Він має гарну вагу і за рахунок цього більш надійна у використанні, тобто ви її легко не перевернете.

Якщо брати алюмінієві казани, то вони виготовляються методом тиснення. Заливають метал, зверху іншою частиною форми придавили і в нас з'явився готовий продукт. Принцип виготовлення схожий з чавунною продукцією, але за рахунок тиску сам метал гарно розподіляється по стінкам. В алюмінієвому посуду важливо, щоб поверхня була ідеальна гладка — від цього залежить як добре ляже антипригарне покриття. 

«У 2021 році ми випускали приблизно 65000-67000 одиниць продукції на місяць»

З чого почались перші продажі?

З першою сковорідкою ми їздили по великої кількості партнерів, показували товар і пропонували співробітництво. 

Як об'єм виробництва виріс за роки роботи?

В 2022 році ми впали десь на 50%, порівняно з 2021 роком. У 2021 році ми випускали приблизно 65000-67000 одиниць продукції на місяць. Але намагаємось балансувати за рахунок нового виробництва з алюмінія. У кожного вдома є сковорідка. Наша задача, щоб у всіх вдома була чавунна сковорідка. Зараз наша задача, щоб окрім чавунної була ще алюмінієва. 

Зараз вже вдається наблизитися до рівня 2021 року?

Думаю ще, напевно, роки 2 ми не зможемо. У нас війна, грошей у людей стає менше, платоспроможність стає менше, а собівартість і сам продукт стає дорожчим.

Хто ваші конкуренти? Хто ще виробляє чавунний та алюмінієвий посуд в Україні? 

Їх небагато. Один з найбільших брендів — це був Біол, наш конкурент, який зараз знаходиться в окупації. Їхня основна лінійка була алюмінієвий посуд, а другорядна — чугун. Вони з Мелітополя. Також серед конкурентів по чавуну: Наша майстерня, Сітон, китайські імпортери. Якщо порівнювати по масштабам виробництва — ми конкурували саме з Біолом. 

Чи змінився інтерес до вашої продукції після повномасштабного вторгнення? 

Ми стали шукати інші канали продажів. У нас працює багато людей, ми хотіли зберегти робочі місця, вчасно платити зарплатню, тому активно почали працювати над цим. Ми більше працювали на експорт, але зараз сильно розвиваємо український ринок. Підняли рекламні бюджети, почали активно шукати дропшиперів та B2B-партнерів. Вони також до нас почали приходити самостійно. По роздрібу і інтернет-замовленням ми виросли з довоєнного стану у 5-6 разів.

«Поставляємо продукцію у майже всі країни Європи, а також в Південну Корею»

Наскільки чавунний посуд популярний в світі?

В Америці є виробник Lodge, йому вже більше ста років. Там є своя культура користування чавунним посудом. Частіше всього сковорідки мають литу ручку. У нас є така лінійка, у неї два розміра. У Європі теж популярні чавунні вироби.

Повертаючись до США, можна зайти в Youtube і подивитися рекомендації по догляду за чавунним посудом. Там десятки мільйонів переглядів, тобто це цікавить людей. 

Ви поставляєте продукцію за кордон? 

Поставляємо продукцію у майже всі країни Європи, а також в Південну Корею. В нас немає дуже мощного маркетингу за кордоном, але попит на нашу продукцію є. Гарні продажі, наприклад, у Литві та Німеччині. Це оптові закупівлі, які потім поставляють у магазини, мережі або навіть на невеликі ринки.

У Німеччині був випадок, коли наші казани та решітки гриль продавали у телевізійному шоу «Магазин на дивані». Там це була дуже популярна тема. Реклама стала сезонною, тому що продукція актуальна для поїздок на природу і барбекю. 

«Український продукт користується популярністю і якщо все правильно зробити — успіх буде»

Взагалі будуєте стратегічні плани? Чи орієнтуйтесь на ситуацію?

Звісно, стратегія є, без неї немає розвитку. Без стратегічних планів не було б відкриття нового виробництва алюмінієвого посуду і нових SKU в чавуні. Але вона років на 5 — на більший проміжок часу поки не будуємо плани. 

Наскільки б зараз було важко відкривати виробництво чавунного посуду в Україні?

Навіть якщо прибрати війну і залишити просто існуючі компанії, які працюють і виробляють посуд в Україні — все одно б було дуже важко. Новій компанії довелось би працювати декілька років на здобуття репутації та клієнтів. Але якщо говорити не про чавунний посуд, та й не про посуд взагалі, — напрямків для відкриття нового виробництва дуже багато.

З чого варто почати майбутнім виробникам?

Можна брати базу імпорта України, фільтрувати по грошам чи по кількості, дивитись чого більше всього заходить на територію країни. Далі вивчаєте сировинну базу і вже від цього можна відштовхуватися. Український продукт користується популярністю і якщо все правильно зробити — успіх буде. 

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів