Інтернет-магазин Оновлено: 14.03.2025

Як назвати інтернет-магазин: способи і поради

Назва для інтернет-магазину: рекомендації та приклади

Вибрати хорошу назву для інтернет-магазину складно і цей процес може забрати багато часу. Написали статтю, яка спростить ваш вибір.

Зміст статті
  1. Критерії вдалої назви інтернет-магазину
  2. Способи створення назви магазину
  3. Помилки при виборі назви інтернет-магазину
  4. Як неймінг впливає на маркетинг
  5. Юридична сторона назви бізнесу
  6. Приклади вдалих назв інтернет-магазину
  7. Висновок

Кожен бізнес починається з ідеї та майже відразу після неї йде назва. Інколи вигадати назву вдається спонтанно, але найчастіше доводиться проводити дні чи навіть тижні в пошуках ідеального варіанту. Адже вибір назви – це вагомий крок запуску інтернет-магазину. Неймінг буде з вами весь час існування бізнесу, впливатиме на розвиток бренду, його просування та впізнаваність, тому до вибору потрібно підійти з усією серйозністю.

Ми написали статтю, яка допоможе вам назвати свій інтернет-магазин. Ви дізнаєтесь критерії вдалої назви, підходи до її створення, типові помилки у неймінгу та іншу цікаву інформацію.

Критерії вдалої назви інтернет-магазину

Rozetka, Comfy, Алло – такі прості, на перший погляд, назви стали зразковими і вже відбиті у пам’яті людей. За цими назвами стоять могутні бренди, але їх здатна запам'ятати та вимовити навіть дитина. Такого рівня реально досягти, якщо дотримуватися критеріїв вдалої назви.

Унікальність

Інтернет-магазинів лише в Україні тисячі, не кажучи вже про весь світ. Знайти унікальну назву, яка б не зустрічалася раніше, дійсно складно, але ви маєте докласти зусилля, щоб зробити це. Інакше назва втратить сенс і не врятує бізнес, який буде сприйматися у зв’язці з іншими.

Легкість відтворення

Уникайте складних слів і тих, які мають суперечливе звучання. Наприклад, коли незрозуміло де ставити наголос. Назва має бути такою, щоб її можна було один раз побачити і відразу правильно написати. Також враховуйте, що назва буде використовуватися шляхом транслітерації. Тому відсутність складної транслітерації і просте відтворення – запорука вдалої назви.

Лаконічність

Якщо подивитися на найбільш відомі бренди із вдалими назвами, то більшість з них будуть достатньо короткими. Спробуйте вмістити назву до 7-8 символів. Тоді ви отримаєте привабливий домен і зручну для клієнтів назву, а маркетологи, які будуть запускати рекламу з нею, подякують вам.

Асоціація з бізнесом

Це не обов’язкова умова, але найкраще, коли вона дотримана. Звісно, Розетка не продає лише розетки, а Цитрус – не магазин цитрусових. Втім коли між назвою і напрямком діяльності магазину є чіткий зв‘язок – це стає перевагою. Наприклад, клієнт Хорошопу виготовляє продукцію з перероблених залишків кави і назвав свій бренд Rekava.

Домен

Ми вже згадували про важливість вдалої транслітерації назви і це один з факторів, який впливає на якість домену. Інший фактор – доступність домену для обраної назви. Якщо назва унікальна, то проблем з цим не буде.

Способи створення назви магазину

Тепер ви знаєте критерії вдалої назви інтернет-магазину, але як їх застосувати? Потрібно скористатися одним з існуючих підходів до створення назви.

Довільний підхід

Дайте волю своїй фантазії та не намагайтесь раціоналізувати пошук назв. Просто зберігайте всі варіанти, які виникають у вас в голові, а вже потім сортуйте їх. За бажанням залучайте своїх рідних, близьких і друзів – чим більше пропозицій буде, тим краще.

Подібні найменування інтернет-магазинів зазвичай не мають відношення до товарів, які ви продаєте. Вони спрямовані на створення ідентичності бренду. Їх перевага у тому, що вони унікальні, пов'язані виключно з вами й не створюють проблем з вибором домену або назви бізнес-сторінок у соцмережах. Однак вигаданому імені потрібно більше часу, щоб запам'ятатися людям. Крім того, клієнтам з першого погляду не зрозуміло, чим займається бізнес.

Асоціативний підхід

Візьміть товари, які найкраще асоціюються з вашим інтернет-магазином і спробуйте вигадати назву навколо них. У цьому випадку назва збігається з основним ключовим словом для вашого бізнесу. Для дуже популярних ніш, наприклад, для інтернет-магазинів одягу – це недоцільно. Адже сайт загубиться в пошуку за сотнями інших, які вже обрали такий підхід. Однак для чогось більш нішевого його можна успішно застосовувати.

Асоціативний підхід дозволяє клієнтам однозначно трактувати вашу назву і створить прямий зв’язок з бізнесом. Також таке найменування сприятиме SEO інтернет-магазину. Фактично у вашій назві буде розміщено ключове слово за яким клієнти шукають магазин. Втім створити таке найменування складніше, тому що це масовий підхід і адекватні варіанти можуть бути зайняті.

Використання синонімів

Якщо ви бачите, що асоціативний підхід не працює або ж отриманий результат вас не задовільняє – шукайте синоніми. Тоді ваша назва буде опосередковано пов’язана з тематикою магазину і збереже оригінальність. Для полегшення задачі скористайтесь синонимайзером, ШІ чи просто словником.

Поєднання двох слів

Дуже поширений спосіб для створення найменування. У назві ключове слово бізнесу об'єднується з іншими словами або модифікується таким чином, щоб можна було ідентифікувати корінь. Цей спосіб дозволяє використовувати переваги SEO-орієнтованого імені, й одночасно з цим створити унікальне найменування. При вдалому підборі слів ви отримаєте оригінальний результат, де будуть вгадуватися знайомі слова.

Абревіатури

Це варіація минулого підходу з поєднанням декількох слів, тільки замість об’єднання їх в неологізм – вони утворюють абревіатуру. Наприклад, такий спосіб використовують, коли початкова назва складається з декількох довгих слів, прізвища та імені, або імен кількох співзасновників. Важливо, щоб абревіатура не була громіздка і складалася з кількох символів, а не була на кшталт УкрВШІП – Український Виробник Шкарпеток і Панчох.

Використання іноземних слів

Це один з досить простих та водночас цікавих способів як зробити банальну назву оригінальною. Візьміть звичайне українське слово, яке напряму описує ваш інтернет-магазин, та подивіться на його переклад іншими мовами. Дослідіть не тільки англомовний варіант, а, наприклад, італійську, португальську та навіть латинську. Така назва привертатиме увагу людей і вони навіть будуть гуглити, що та означає.

Використання власних імен

Класичний, та може навіть застарілий, прийом, але у певних випадках він досі актуальний. Перш за все, коли йдеться про виробництво товарів та розвиток власного бренду. Це стосується певних ніш, як одяг та аксесуари. Також власне ім’я у назві є сенс використовувати, коли у вас по-справжньому амбітні плани та великі інвестиції. Тому що з малим бізнесом така назва виглядатиме недоречно. 

Генератори назви

В інтернеті існує багато сервісів, які надають послуги зі створення назв. Працюють вони дуже просто. Вам потрібно задати параметри назви, яку ви хочете отримати, та сервіс надасть вам список з результатами. Надто оригінальних варіантів очікувати не варто, але принаймні вони можуть стати основою для подальшого пошуку ідей. В нашій статті ми розповідали про найкращі генератори назв магазину.

Помилки при виборі назви інтернет-магазину

Певно ви вже побачили, що вибір назви – це неабиякий виклик. Ба більше, під час вибору можна припуститися помилок, які зроблять найменування неякісним. Зібрали для вас основні з них.

Надмірна абстрактність

Коли вашу назву та бізнес взагалі нічого не об‘єднує, то це може ускладнити сприйняття інтернет-магазину клієнтами. Вам доведеться докласти більше зусиль на маркетинг, щоб утворити стійку асоціацію назви з магазином.

Надмірна простота

Ускладнювати назву погано, але й максимально спрощувати теж. Знайдіть баланс між двома цими критеріями. Навіть якщо ви хочете назвати магазин якимось простим словом, то спробуйте знайти для нього синоніми, які зроблять неймінг цікавішим.

Надто довга назва

Громіздка назва буде незручною для запам’ятовування, написання та відтворення. Скоріш за все, вона буде погано виглядати при транслітерації та у маркетингових активностях її буде складніше застосувати. Дотримуйтесь оптимальної довжини в 7-8 літер.

Використання цифр та символів

Спробуйте пригадати відомі вам успішні інтернет-магазини, в яких у назві є цифри та символи. Закладаємось, що буде дуже складно. Їх наявність робить неймінг в якомусь сенсі дешевим, немов коли ви створюєте поштову адресу і вам пропонують додаткові варіанти з числами, адже оригінал вже зайнятий.

Пародіювання відомих магазинів

Цим грішать деякі підприємці, намагаючись таким чином ​грати на настроях покупців. Однак насправді це обман клієнтів. Такий бізнес виглядає несерйозно, як підробка.

Викривлення слів. Одна справа вигадати неологізм шляхом поєднання слів, інша – взяти звичайне слово і змінити його, наприклад, шляхом навмисної помилки чи викривлення. Це неоригінально та нудно.

Використання особистого імені без потреби

Ми вже казали, що використання власного імені працює лише у дуже обмеженій кількості випадків. Якщо ж ви хочете зробити це тільки щоб підкреслити, що ви власник бізнесу – зробіть це іншим чином. Наприклад, розкажіть про це на відповідній сторінці сайту.

Як неймінг впливає на маркетинг

SEO

Назва напряму впливає на те, як ваш інтернет-магазин будуть знаходити клієнти в органічному пошуку. Тут, звісно, на руку грає унікальність. Якщо ваша назва унікальна, то при її пошуку людина буде знаходити саме вас – такі запити називають брендовими. Таким чином унікальність назви – це фактично запорука, що при брендових запитах аудиторія першою побачить ваш інтернет-магазин.

Інший фактор впливу на SEO – наявність в назві ключового слова, яке пов’язано з товарами магазину або нішею, в якій ви працюєте. Звісно, це не гарантує, що користувачі будуть бачити вас в топі, якщо ви додасте в назву таке слово, але позитивний вплив буде. Втім не робіть в назві ставку лише на це – пошукові системи не люблять, коли користувачі зловживають ключовими словами. Тому краще використайте підхід з поєднання двох слів, де одне з них буде пов’язано з вашими товарами.

Історія домену

Якщо ви обрали назву і бачите, що домен з нею вільний – це не означає, що він не був зайнятий раніше. Для органічного просування вкрай важливо, щоб домен не мав поганої репутації, наприклад, не був під санкціями від Google. Перевірте свій потенційний домен за допомогою спеціальних сервісів і впевніться, що з ним все добре. Також пошукайте сайти зі схожою назвою і дізнайтеся чи не мають вони негативної репутації, щоб раптом вона не була пов’язана з вами.

Брендинг та реклама

Обране вами ім’я буде використовуватися в майже усіх маркетингових активностях бізнесу – на банерах, в розсилках, колабораціях тощо. Дуже складна чи довга назва буде просто непридатною до цього. Натомість якісний неймінг завжди можна обіграти та якось ефективно застосувати, щоб під час реклами аудиторія зацікавилася вами та відразу запам’ятала.

Також назва впливає на те, як будуть клікати користувачі на ваші оголошення. Якщо вона дивна та підозріла, то люді будуть з недовірою сприймати таку рекламу. Наприклад, коли назва схожа на відомий бренд, але вочевидь ним ни є, містить якісь символи чи числа. Солідна назва дорівнює серйозному ставленню клієнтів до магазину.

Соціальні мережі

Назва вашого інтернет-магазину не стосується лише сайту, на якому продаються товари. Вона буде використовуватися на всіх платформах, де ви будете представлені, особливо у соцмережах. Через це важливо, щоб ваше найменування було доступно на інших майданчиках. Тоді ви зможете комплексно розвивати бренд і вас будуть легко знаходити на різних майданчиках. Таким чином ви підвищите свою впізнаваність.

Юридична сторона назви бізнесу

Зазвичай підприємці обирають назву і запускають бізнес, не задумуючись про юридичну сторону питання. Якщо ви з повною серйозністю ставитесь до вибору назви, то краще вивчити наступні юридичні моменти:

  • торговельна марка – дізнайтеся чи немає зареєстрованих ТМ зі схожою або навіть ідентичною назвою;

  • авторське право – воно не поширюється на слова, але стосується випадків, коли у назві використовуються, наприклад, відомі персонажі фільмів;

  • ім’я юридичної особи – більшість інтернет-магазинів працює як ФОП, де використовується у назві ім’я підприємця, але для ТОВ бажано, щоб назва співпадала з неймінгом магазину.

Приклади вдалих назв інтернет-магазину

Наприкінці хочемо навести кілька прикладів назв магазинів, щоб ви могли надихнутися ними та створити свою власну:

  • Bavka – магазин дитячих іграшок знайшов цікавий синонім для слова «забавка» та скористався ним;

  • Їдло – магазин туристичного харчування обрав для своєї назви дуже харизматичне та водночас просте українське слово, яке відразу запам’ятовується;

  • Bloomery – магазин продає прикраси виготовлені зі справжніх квітів і обрав для назви англомовний переклад слова «квітучий»;

  • CCBaits – приклад використання абревіатури, коли магазин наживок взяв англійські слова Classic Carp Baits;

  • Zasteli – дуже оригінальний приклад асоціативного підходу, коли магазин постільної білизни взяв пов’язане з темою слово;

  • Doppio – кавовий інтернет-магазин використав назву відомого всім напою, але взяв не щось поширене на кшталт капучино чи лате, а більш нішову річ;

  • У Фрейда – один з найвідоміших магазинів психологічної літератури взяв ім’я одного з найвідоміших психологів і створив свій бренд;

  • Livolo – незвична на перший погляд назва є абревіатурою, яка означає дивіз магазину Live on Love, тобто живи з коханням.

Висновок

Користуйтесь нашою статтею і створюйте назву інтернет-магазину, яка завоює прихильність аудиторії. Не поспішайте з вибором, візьміть час на розробку назви і тоді вона буде вдалою.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів