Дайджест Опубліковано: 05.06.2025

E-commerce дайджест за травень 2025

E-commerce дайджест за травень 2025

На які товари збільшився попит за три роки повномасштабної війни, що таке AI Overviews та  як зміняться умови переказу коштів з 1 червня  —  про все це читайте у нашому e-commerce дайджесті за травень.

Зміст статті
  1. На які товари збільшився попит за три роки повномасштабної війни: аналітика Rozetka
  2. Нова пошта запустила фулфілмент на 400 м² у Польщі
  3. Мультишеринг документів у Дії
  4. YouTube показуватиме рекламу одразу після найемоційніших моментів у відео
  5. На 44% більше ФОПів закриваються цьогоріч, ніж у 2024
  6. Розширення AI Overviews у Google Пошуку запрацювало в Україні
  7. Результати дослідження Dilovod: 47% українських компаній досі користуються російським ПЗ
  8. Послуга monoКЕП від monobank доступна ФОП та фізичним особам
  9. Бізнес відновив позитивні оцінки ділової активності – підсумки опитування НБУ
  10. Як зміняться перекази коштів з 1 червня 2025
  11. Укрпошта запустила новий сервіс для клієнтів

Зібрали найцікавіші новини та матеріали за травень у нашому дайджесті.

На які товари збільшився попит за три роки повномасштабної війни: аналітика Rozetka

Найбільший онлайн-ритейлер країни Rozetka оприлюднив статистику продажів у декількох категоріях за березень-квітень 2021-2025 років. Товари для дому, садове приладдя та декоративна косметика впали у продажах після 24 лютого 2022 року, проте станом на квітень 2025 року не просто наздогнали, а перевершили довоєнний рівень.

За даними Rozetka, товари для дачі, саду й городу на початку повномасштабного вторгнення були з показником мінус 72% у порівнянні з 2021 роком. Зростання почалося вже за рік і у 2024 році українці купили на 50% більше таких товарів, ніж у 2021-му.

«Щомісяця на Rozetka маємо понад 43 мільйони відвідувань. Ми можемо розповідати про настрої українців краще за опитування. Зараз ми бачимо, що люди пристосувалися до життя в реаліях великої війни. Вони турбуються про свій сад та землю. Що може ще краще свідчити про віру в майбутнє? У лідерах продажів також товари для дому, які купують на 25% більше, ніж у 2021 році. А рекордсменом серед категорій стала декоративна косметика: попит на неї зріс на 110%, у порівнянні з 2021. Свого часу червона помада стала символом стійкості жінок під час Другої світової. Сьогодні — те саме. І в цій українській життєствердності ми бачимо також дуже багато надії», — зазначив співзасновник Rozetka Владислав Чечоткін.

Нова пошта запустила фулфілмент на 400 м² у Польщі

Нова пошта повідомила про запуск власного фулфілмент-центру у Польщі. Фулфілмент-центр займає площу у 400 м². Він знаходиться у Варшаві і орієнтований на місцевий ecommerce-бізнес, якому Нова пошта пропонує вирішення складських та логістичних процесів завдяки своєму фулфілменту.

«Нова Пошта вже працює з першими e-commerce клієнтами та веде перемовини з іншими українськими та польськими компаніями. Ми інтегруємо сервіси з системами клієнтів для автоматизації процесів та прискорення доставки. Також невдовзі плануємо запровадити цілодобову роботу складу для обробки замовлень 24/7», — зазначив Сергій Карпутєв, СЕО Нової Пошти у Польщі.

Компанія також відкрила власний митний склад у Польщі. Українському бізнесу це дозволить зберігати товари без розмитнення до 90 днів на складі Нової Пошти у Варшаві. При цьому Нова Пошта пропонує митне оформлення, готує документи та організовує доставку до будь-якої країни, в якій працює компанія.

Мультишеринг документів у Дії

Нова можливість у Дії — мультишеринг документів. Вже з 1 червня клієнти матимуть змогу надіслати копії одразу кількох документів за одним запитом. Всього декілька кліків замість сканів, паперів та згаяного часу.

Мультишеринг вирішує поширену проблему бізнесу — довгі та незручні процеси збору копій документів від клієнтів. Раніше доводилося надсилати кілька запитів, чекати на скани або фото, перевіряти, чи всі документи на місці. Це забирало час, створювало ризик помилок і збільшувало витрати. З мультишерингом все простіше — бізнес отримує весь пакет цифрових документів одразу. А клієнтам не потрібно збирати всі необхідні папери, сканувати або надсилати кожну цифрову копію по черзі. 

YouTube показуватиме рекламу одразу після найемоційніших моментів у відео

Платформа YouTube представила новий рекламний формат Peak Points, який вставлятиме оголошення одразу після найзахопливіших або найемоційніших моментів відео. Визначатиме ці моменти ШІ від Google. Про запуск формату компанія оголосила на презентації YouTube Upfront 2025, що відбулася в Нью-Йорку. В основі — модель штучного інтелекту Gemini, яка аналізує структуру відео та обирає моменти з найбільшим емоційним залученням глядачів.

Новий формат дає змогу показувати рекламу не перед відео, не посередині, а саме після ключового моменту — наприклад, кульмінації влогів, несподіваних поворотів сюжету, моментів великого виграшу, зізнання в коханні тощо. Так YouTube сподівається максимально втримати увагу глядача — поки він ще емоційно захоплений побаченим.

У компанії стверджують, що цей формат вигідний і рекламодавцям, і авторам відео. Перші отримають краще запам’ятовування бренду, другі — потенційно вищу монетизацію контенту. Водночас користувачі можуть бути незадоволені, адже реклама з’являтиметься в найяскравіші моменти, коли глядач очікує продовження або емоційного завершення сцени.

На додачу YouTube анонсував ще один формат — інтерактивну стрічку продуктів, яку можна гортати й купувати товари просто під час перегляду реклами. Обидва формати спрямовані на посилення впливу реклами без збільшення її тривалості.

На 44% більше ФОПів закриваються цьогоріч, ніж у 2024

81 928 ФОПів відкрились в Україні від початку 2025 року. Це на 9% менше, ніж за той самий період торік. Водночас 119 895 підприємців припинили свою діяльність цьогоріч. Закриттів побільшало на 44% порівняно з тим самим періодом 2024 року. 

Цьогоріч жінки ініціюють бізнес активніше за чоловіків: 61% нових ФОПів були зареєстровані саме жінками. Частка чоловіків склала лише 39%.

Голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев зауважив, що сплеск припинення діяльності як ФОП на початку року радше повʼязаний із закриттям непрацюючих ФОПів, яким з 1 січня відновили обовʼязок сплати ЄСВ.

Розширення AI Overviews у Google Пошуку запрацювало в Україні

Розширення Огляд від ШІ (AI Overviews) у Google Пошуку стає доступним у понад 200 країнах та понад 40 мовами, зокрема українською. Про це Google повідомила під час конференції I/O 2025. Уже зараз користувачі в Україні можуть бачити під час пошуку відповіді, які з’являються з поміткою Огляд від ШІ.

«Це розширення є важливим кроком у прагненні Google зробити пошук простішим для кожного користувача. Протягом останніх 25 років Google Пошук постійно розвивався, щоб відповідати потребам користувачів. Google вдосконалив свої системи для надання найточніших результатів і створив потужну базу знань, яка миттєво надає достовірну інформацію. Тепер, завдяки генеративному штучному інтелекту, Пошук переходить на цілком новий рівень», — йдеться у заяві компанії.

Огляд від ШІ з'явився у Google рік тому з метою спростити формулювання нових типів запитань, пошук інформації та дослідження релевантних сайтів в інтернеті. Компанія зазначає, що з появою цього розширення, люди почали частіше користуватися пошуком та були більше задоволені результатами.

Результати дослідження Dilovod: 47% українських компаній досі користуються російським ПЗ

Український сервіс для онлайн-бухгалтерії Dilovod провів опитування серед бухгалтерів та власників малого і середнього бізнесу, щоб дізнатися, якими цифровими інструментами користуються компанії, на якому етапі автоматизації вони перебувають та з якими викликами стикаються.  Згідно з результатами опитування:

  • 85% компаній вже автоматизували бухгалтерський облік;
  • 43% досі частково зберігають документи на папері;
  • 51% не впроваджують нові рішення через брак часу та ресурсів.

Майже половина бухгалтерів (47%) продовжує працювати на російському софті 1С та його аналогу BAS. Попри те, що більшість користувачів BAS, 1С та електронних таблиць поки залишаються на звичних інструментах, 38% бухгалтерів і 43% власників бізнесу вже розглядають можливість переходу на інші рішення.

Послуга monoКЕП від monobank доступна ФОП та фізичним особам

Співзасновник monobank Олег Гороховський повідомив про офіційний запуск кваліфікованого електронного підпису monоКЕП. Тепер ця послуга поширюється й на фізичних осіб. Тестування monоКЕП (колишніх електронних цифрових підписів) почалося у квітні цього року, тоді послуга була доступна лише для ФОПів.

«Можете робити ключ за хвилину, а підписувати за секунди прямо в застосунку. Працює для бізнесів, ФОП і навіть фізичних осіб», — зазначив Гороховський. 

monоКЕП дозволяє відкривати й підписувати документи через застосунок monobank. Для цього користувачам потрібно у своєму профілі знайти кнопку послуги та придумати пароль.

Бізнес відновив позитивні оцінки ділової активності – підсумки опитування НБУ

У травні бізнес знову почав позитивніше оцінювати свої економічні результати. Вперше з травня 2024 року всі компанії, які беруть участь в опитуваннях НБУ, очікували на зростання. Про це свідчить Індекс очікувань ділової активності (ІОДА), який Нацбанк публікує щомісяця. У травні 2025 року індекс становив 50.8, цей показник значно краще, ніж торік. На настрої бізнесу позитивно вплинули активний споживчий попит, стабільна ситуація з енергетикою, надходження міжнародної фіндопомоги та сезонний фактор. Водночас залишалися і стримуючі фактори: активізація обстрілів критичної інфраструктури, побоювання щодо курсу, інфляції та нестача кваліфікованих працівників.

Найбільший оптимізм показали будівельні компанії — завдяки стабільному внутрішньому попиту та сезону. У сфері торгівлі позитивні настрої тримаються третій місяць поспіль. Проте очікування щодо зростання товарообороту стали менш впевненими, закупівлі товарів — менш активними, а запаси — мають тенденцію до зменшення. Також компанії продовжують чекати на зниження торговельної маржі.

Як зміняться перекази коштів з 1 червня 2025

З 1 червня українські банки запровадять нові обмеження на перекази з картки на картку, а також за реквізитами IBAN для клієнтів без підтверджених доходів. Це передбачено меморандумом, який 10 грудня 2024 року підписали ПриватБанк, Ощадбанк, Райффайзен Банк, ПУМБ, Універсал Банк, ОТП Банк та Правекс Банк.

Обмеження, що діяли з 1 лютого 2025 року, для клієнтів «середнього» і «низького» рівня ризику забороняли перекази коштів на суму понад 150 тисяч гривень на місяць. А з 1 червня можна буде переказувати до 100 тисяч гривень у місяць. Якщо документального підтвердження доходів немає, для клієнтів «високого» рівня ризику діє максимальний щомісячний ліміт на перекази — до 50 тисяч гривень. Ці обмеження не поширюються на клієнтів із підтвердженими доходами, зокрема зарплатних клієнтів, а також волонтерів. Також немає лімітів на перекази з картки на картку для клієнта всередині одного банку.

ФОПи 1 групи, зареєстровані менше ніж півроку тому, мають проходити поглиблену перевірку під час встановлення ділових відносин. Також діє посилений моніторинг операцій по рахунку відповідно до середньомісячного доходу для 1 групи оподаткування. Для ФОПів на загальній системі оподаткування або спрощеній системі 2-3 групи банки застосовують ризик-орієнтований підхід.

Укрпошта запустила новий сервіс для клієнтів

Укрпошта запустила новий сервіс оформлення швидкого повернення посилок, які не забрали адресати. Тепер клієнт може відправити посилку за одним тарифом, а отримати назад за іншим у разі потреби — повідомили у компанії. Зробити це можна в особистому кабінеті на сайті Укрпошти, у мобільному застосунку та у відділенні.

Для зворотних відправлень компанія пропонує два тарифи на вибір: Базовий та Пріоритетний. Посилки, оформлені за тарифом Пріоритетний, обробляються першочергово та доставляються в найкоротші терміни. Скористатися послугою необхідно під час створення відправлення. Якщо відправник не обрав тариф, система автоматично застосує Базовий.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів