- Як змінилися обсяги торгівлі завдяки введенню обовʼязку з використання РРО
- Куди найчастіше переїжджає український бізнес? Аналітика від Opendatabot
- Попит на товари та послуги українських брендів у 2023 році зріс на 5% – дослідження
- Google відкрив доступ до навчальної програми для малого бізнесу
- Дослідження «Делойт» про споживацькі настрої українців
- Як українські інтернет-магазини працювали у 2023 році
- Протягом 2 років в Україні запровадять Європейський цифровий гаманець
- 15 кращих: рейтинг найбільших ритейлерів в українському e-commerce
- Нова пошта почала доставляти замовлення з українського OLX у Польщу
Читайте в нашому e-commerce дайджесті за березень — рейтинг найбільших ритейлерів в українському e-commerce, результати досліджень Gradus Research, Хорошоп та Deloitte та інші цікаві та важливі матеріали.
Рейтинг найбільших ритейлерів в українському e-commerce, результати досліджень Gradus Research, Хорошоп та Deloitte та аналітика від Opendatabot про релокацію бізнесу у нашому e-commerce дайджесті за березень.
Як змінилися обсяги торгівлі завдяки введенню обовʼязку з використання РРО
В Україні збільшилися обсяги торгівлі у січні-лютому 2024 року по відношенню до січня-лютого 2023 року. Завдяки впровадженню обовʼязку з ведення РРО та штрафів за їх не використання бізнес активно виходить з тіні.
Голова комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев повідомляє, що обов’язок з ведення РРО позитивно вплинув також на надходження податків.
-
розрахункові операції (в гривні) — плюс 38,2%;
-
загальна кількість чеків — плюс 37,3%;
-
нарахування ПДВ — плюс 42,8%.
Куди найчастіше переїжджає український бізнес? Аналітика від Opendatabot
Майже 19 тисяч разів компанії змінили своє місце реєстрації від початку 2022 року. Найпопулярнішим напрямком для переїзду став маршрут з Києва до Київської області. 173 компанії, які переїхали, згодом знову повернулись у свій регіон.
Найчастіше переїжджають компанії у сфері оптової торгівлі — 39,4% від загальної кількості. Також до топу увійшли компанії у сфері будівництва та нерухомості — 6% та 4,4% відповідно.
Попит на товари та послуги українських брендів у 2023 році зріс на 5% – дослідження
Українські споживачі стають більш економними та прискіпливими до вибору брендів. Про це свідчать результати дослідження Gradus Research, проведеного у березні 2024 року.
-
54% надають перевагу знайомим брендам;
-
37% опитаних готові експериментувати та пробувати нові бренди;
-
62% звертають особливу увагу на бренд під час здійснення покупок;
-
65% надають перевагу більш дешевим брендам;
-
32% відмовилася від покупки улюблених брендів;
-
73% заздалегідь планують свої покупки, а не приймають спонтанні рішення;
-
74% купують українські бренди.
Google відкрив доступ до навчальної програми для малого бізнесу
Google у співпраці зі студією онлайн-освіти EdEra відкрили доступ до навчальної програми для представників малого бізнесу, які прагнуть збільшити прибуток.
Що відомо про програму:
-
триватиме вісім тижнів;
-
складається з восьми модулів на теми: стратегія, фінанси, продажі, маркетинг, аналіз, команда й інші;
-
містить онлайн-зустрічі та воркшопи з експертами;
-
100 бізнесів отримають змогу долучитися до менторської програми.
Перший модуль вже доступний до перегляду.
Дослідження «Делойт» про споживацькі настрої українців
2023 рік продовжив випробовувати українських споживачів на стійкість та здатність адаптувати власні звички і підходи до реалій сьогодення. «Делойт» в Україні дослідив, як змінилася споживацька поведінка українців у другий рік великої війни. Це вже четверте дослідження компанії, що дозволяє відстежити динаміку купівельної активності українців, зокрема порівняти її з періодом до повномасштабного вторгнення.
У 2023 році тенденція економити серед українських споживачів зберігається. Залежно від категорії товарів, економлять від 41% до 77% українців.
Онлайн-сегмент продовжує розвиватися: частота онлайн-замовлень збільшилась на 12%. Найчастіше в інтернеті українці купують електроніку та побутову техніку (26%), косметику та парфумерію (19%), а також одяг та взуття (17%).
Як українські інтернет-магазини працювали у 2023 році
Хорошоп провів дослідження на тему «Як українські інтернет-магазини працювали у 2023 році».
У минулому році українські інтернет-магазини зіткнулися з різними проблемами та мали багато викликів. Але e-commerce продовжує триматися, опановувати різні канали просування, забезпечувати українців необхідними для життя товарами та демонструвати цікаві результати:
-
середній чек збільшувався впродовж року у 44,4% інтернет-магазинів;
-
65,3% підприємців вказали, що оцінюють підсумки 2023 року від 5 до 8 балів, 15,2% — вище 8 балів за 10-бальною шкалою;
-
24,5% інтернет-магазинів, які приймали участь у нашому дослідженні, були відкриті у 2023 році;
-
найпопулярніші категорії серед інтернет-магазинів: товари для дому — 13%, електроніка — 10,5% та одяг/взуття — 9,7%;
-
найпопулярніший канал для просування інтернет-магазинів у 2023 році — це Google Shopping.
Протягом 2 років в Україні запровадять Європейський цифровий гаманець
Європарламент підтримав створення законодавчої бази та прототипу гаманця ЄС. Тепер держави-учасники консорціуму, серед яких Україна, зобов’язані випустити свої національні гаманці ЄС протягом 24 місяців.
Європейський цифровий гаманець дасть змогу отримувати доступ до державних та приватних послуг, незважаючи на кордони.
15 кращих: рейтинг найбільших ритейлерів в українському e-commerce
Події останніх років, починаючи від пандемії коронавірусу і закінчуючи повномасштабною війною, значно активізували розвиток онлайн-каналу продажів.
Окрім традиційних гравців українського e-commerce, активно інвестують в онлайн-торгівлю такі ритейлери як EVA, Varus, АТБ, Comfy та інші. Загалом, як свідчать дані компанії EVO, рекордне зростання електронна комерція показала в ковідному 2020 році, додавши одразу 38%, до $4 млрд. Наступного року темпи впали до 17,5%, а за два роки війни e-com зріс у валюті на 6,4%.
У першій п’ятірці лідерів рейтингу найбільших ритейлерів в українському e-commerce: Rozetka, Comfy, AliExpress, Епіцентр та Алло.
Нова пошта почала доставляти замовлення з українського OLX у Польщу
Відтепер українці у Польщі можуть замовляти речі із маркетплейса OLX Україна у будь-яке відділення Nova Post. При цьому вартість товару не повинна перевищувати 1800 грн. Зазначається, що послуга доступна всім користувачам сайту та додатків olx.ua з українським номером телефону та українською банківською карткою. Строк доставки у Польщу - від 3 днів, після підтвердження угоди продавцем.