Дайджест Опубліковано: 03.07.2025

E-commerce дайджест за червень 2025

E-commerce дайджест за червень 2025

Для чого українці найчастіше використовують ШІ-інструменти, як змінилась купівельна поведінка онлайн-користувачів, які можливості для бізнесу надасть новий маркетинговий майданчик Е-каталог та інші актуальні новини читайте в нашому e-commerce дайджесті за червень.

Зміст статті
  1. 800 млн грн коштуватиме відновлення втрачених активів «Нової Пошти» з початку повномасштабного вторгнення
  2. 2025 рік стартував з тенденцією до закриття бізнесів — аналітика від YC.Market
  3. Бізнес зареєстрував 20 тисяч нових касових апаратів за останні три місяці
  4. Майже 900 млн чеків — рекордні виторги з розрахунків через РРО
  5. Для чого українці використовують ШІ — результати опитування
  6. Українці полюють за знижками: 75% громадян зазвичай обирають акційні товари — дослідження
  7. Е-каталог — онлайн-платформа для просування бізнесу та пошуку партнерств
  8. Укрпошта планує протягом року запуск банку, аптеки та нового застосунку
  9. «Податок на OLX» в Україні можуть ввести вже у 2026 

Читайте головні бізнес-новини місяця в нашому e-commerce дайджесті за червень.

800 млн грн коштуватиме відновлення втрачених активів «Нової Пошти» з початку повномасштабного вторгнення

З лютого 2022 року «Нова пошта» втратила активи на суму понад 800 млн грн — зокрема відділення, депо та поштомати.

Станом на червень 2025 року компанія виплатила грошові компенсації своїм клієнтам на суму майже 134 млн грн. За час повномасштабної війни у депо, відділеннях і поштоматах росіяни знищили 138 тисяч посилок. З 2022 року «Нова пошта» вимушено закрила 19 відділень у прифронтових регіонах на Донеччині, Херсонщині і Харківщині.

2025 рік стартував з тенденцією до закриття бізнесів — аналітика від YC.Market

На початку 2025 року український малий бізнес зіткнувся з вимушеною перервою в роботі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Це зумовила масштабна зовнішня кібератака на державні реєстри. Як встановили аналітики YC.Market, така подія значно вплинула на динаміку відкриття та закриття ФОПів, створивши ефект відкладеного попиту на підприємництво в наступні місяці. 5 ключових виявлених трендів.

  1. Зростання закриття бізнесів. У I кварталі 2025 року закрилися понад 108 тисяч ФОПів, що майже на 50% перевищує показник IV кв. 2024, тоді припинили роботу 72 тисяч бізнесів.

  2. Збільшення нових реєстрацій — приріст близько 20%. Кількість новостворених ФОПів сягнула 56,8 тисяч у I кварталі 2025 проти 47,3 тисяч у IV кварталі 2024. 

  3. Незмінні галузеві лідери. За кількістю відкриття ФОПів лідирують роздрібна торгівля, інформаційні технології та сегмент «інших послуг». Ті ж самі сфери очолюють і «антирейтинг» за закриттям ФОПів, відображаючи високу частку цих галузей у структурі малого бізнесу.

  4. Найбільше відкриттів і закриттів ФОПів фіксується у Києві та найбільших областях — Дніпропетровській, Львівській, Київській, Одеській та Харківській. 

  5. У гендерному розрізі більшість як нових, так і закритих ФОПів припадає на жінок: близько 61–62% серед відкриттів, та 52% серед закриттів. Частка чоловіків відповідно складає 38–39% серед нових, та 48% серед закритих ФОПів.

Бізнес зареєстрував 20 тисяч нових касових апаратів за останні три місяці

За останніх три місяці платники податків додатково зареєстрували близько 20 тисяч активних РРО/ПРРО. Середньомісячний приріст втричі більший, ніж у попередніх періодах. Про це повідомив Генеральний прокурор України Руслан Кравченко у своєму телеграм-каналі

В Україні на сьогодні офіційно зареєстровано 981,8 тисячі реєстраторів. Активність бізнесу зросла завдяки роз’яснювальній роботі податкової служби. Крім того, детінізації сприяли зміни у формі та змісті фіскального чека.

Майже 900 млн чеків — рекордні виторги з розрахунків через РРО

У травні 2025 року в Україні зафіксували новий рекорд за прозорими розрахунками: загальна сума виторгу через касові апарати та програмні РРО склала 473,4 млрд грн, а кількість чеків — 896,2 мільйона. Це на третину більше, ніж у травні минулого року — зростання становить 113,6 млрд грн або 31,6%. Порівняно з квітнем 2025 року, виторг збільшився на 28,5 млрд грн. Щодня через касові апарати проходить у середньому 15,3 млрд грн.

Також зростає кількість фіскальних операцій: у травні видали 896,2 млн чеків — це більше на 48,1 млн, порівняно з квітнем, та на 81,4 млн, ніж торік. Середньодобова кількість фіскальних чеків перевищила 28,9 млн — це наразі найвищий показник за весь час легальних розрахунків.

Для чого українці використовують ШІ — результати опитування

За останні 6 місяців 43% опитаних українців користувалися ШІ-інструментами. Інформацією поділився директор із розвитку бізнесу Kantar Україна Кирило Єжов під час конференції ROMI, що відбулася у Києві у червні 2025 року. 

Які ШІ використовують українські користувачі:

  • генератори зображень або тексту — 77%;

  • чат-боти — 39%;

  • голосові асистенти — 34%;

  • рекомендаційні системи — 20%;

  • інші — 3%.

Причини користування ШІ-інструментами:

  • щоб отримати допомогу в складному питанні — 54%;

  • для роботи або навчання — 49%;

  • щоб дізнатися нову інформацію або навчитися чомусь — 42%;

  • щоб зекономити час — 41%;

  • для експериментів з новими технологіями — 29%;

  • в якості розваги — 27%;

  • для генерації ідей або натхнення — 25%.

Українці полюють за знижками: 75% громадян зазвичай обирають акційні товари — дослідження

На RAU Expo 2025 під час сесії «Аналітика» представили дослідження про розвиток ритейлу у 2024–2025 роках. Нижче — цікаві деталі дослідження.

  1. Упродовж останнього року зростання грошових продажів FMCG у Європі сповільнилося. Попри оптимістичні прогнози наприкінці 2024 року, ринок знову зіштовхнувся з посиленням інфляції та майже повною стагнацією обсягів.

  2. Україна є регіональним лідером Східної Європи за темпами зростання, однак ці показники зумовлені ефектом відновлення після падіння у 2022 році.

  3. Онлайн-торгівля зараз зростає найшвидше серед усіх форматів продажу — як в Україні, так і в Європі. Раніше інтернет-покупці здебільшого шукали окремі категорії товарів — наприклад, міцний алкоголь, каву, дитячі товари або великогабаритну продукцію. У 2025 році основні причини відвідування онлайн-платформ — це великі закупівлі на тиждень чи місяць і поповнення запасів. Така зміна поведінки покупців може призвести до зміщення попиту з традиційного ритейлу в e-commerce, так і до відкриття нових можливостей для онлайн-продавців.

  4. Українці найчастіше раціоналізують свій споживчий кошик, відмовляються від зайвого на користь базових найнеобхідніших продуктів. 75% покупців активно шукають знижки та навіть готові змінити звичний магазин на інший, якщо в ньому привабливіші акції. Фактично, близько половини усієї виручки генерується товарами зі зниженою ціною. 

Е-каталог — онлайн-платформа для просування бізнесу та пошуку партнерств

Центр розвитку інновацій презентував новий інструмент для мікро-, малого та середнього бізнесу — Е-каталог. Це маркетинговий майданчик, який дозволяє просувати товари та послуги, знаходити партнерів і клієнтів, виходити на нові ринки та формувати власний бренд.

Е-каталог спрямований допомогти бізнесу стати більш видимим, посилити присутність на ринку й ефективно комунікувати з потенційними партнерами. Платформа дає змогу створити публічний бізнес-профіль, презентувати свої товари чи послуги та знайти партнерів за галузевим або регіональним критерієм. Пілотний запуск Е-каталогу планують у чотирьох областях: Київській, Вінницькій, Харківській та Одеській. 

Укрпошта планує протягом року запуск банку, аптеки та нового застосунку

Генеральний директор АТ «Укрпошта» Ігор Смілянський визначив 10 завдань для компанії на найближчий рік. Серед пріоритетів — оновлений мобільний застосунок, особистий кабінет та повністю цифрові сервіси. Також планується запуск поштоматів, зон самообслуговування та агентської мережі відділень, що мають допомогти зменшити черги.

Також Смілянський обіцяє розпочати запуск пакетних пропозицій та програми лояльності для клієнтів. Окремо планується впровадження системи CRM, що дозволить користуватись послугами Укрпошти без необхідності надання документів, буде достатньо просто номеру телефону

«Податок на OLX» в Україні можуть ввести вже у 2026 

Кабінет Міністрів у бюджетній декларації на 2026–2028 роки анонсував новий податок на доходи від цифрових платформ — зокрема, OLX, Prom, Rozetka, Bolt, Uklon тощо. За умови ухвалення відповідного законопроєкту, податок почне діяти з 1 січня 2026 року. В законопроєкті йдеться:

  • продажі товарів і послуг через платформи будуть оподатковуватися: 5% ПДФО + 5% військовий збір;

  • платформи стануть податковими агентами — автоматично утримуватимуть податки з продавців;

  • доходи потрібно буде отримувати на спеціальні банківські рахунки, які контролюватиме ДПС.

Кошти планують спрямувати переважно на оборону та покриття дефіциту бюджету.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів