Дайджест Опубліковано: 04.08.2025

E-commerce дайджест за липень 2025

E-commerce дайджест за липень 2025

Штрафи за порушення вимог щодо ПРРО/РРО повертаються, Prom вводить комісію за замовлення, Дія презентує маркетплейс цифрових рішень — ці та інші новини у нашому дайджесті. 

Зміст статті
  1. У Дія.Бізнес з’явиться Маркетплейс цифрових рішень 
  2. Штрафи за порушення вимог щодо ПРРО/РРО: що зміниться для підприємців з 1 серпня
  3. Prom вводить комісію для сайтів з власним доменом 
  4. 6% нових компаній в Польщі належать українцям
  5. Майбутнє інтернет-покупок: до чого треба готуватися українському e-commerce
  6. Головні бар’єри для бізнесу на найближчі три роки – нестача кадрів, безпека та інфляція – опитування ІЕД
  7. Google Chrome показуватиме зведені відгуки про магазини за допомогою ШІ
  8. Temu може отримати мільйонний штраф від ЄС

Найцікавіші новини зі світу бізнесу та е-commerce в дайджесті за липень.

У Дія.Бізнес з’явиться Маркетплейс цифрових рішень 

На порталі Дія.Бізнес запускають новий сервіс — Маркетплейс цифрових рішень, що має стати платформою для малого та середнього бізнесу. Суть проєкту — об’єднати розробників технологічних сервісів із підприємцями, які шукають перевірені інструменти для розвитку бізнесу.

На маркетплейсі будуть доступні цифрові продукти в сферах маркетингу, фінансів, HR, e-commerce, кібербезпеки, логістики тощо. У Мінцифри зазначають, що ініціатива дозволить малому та середньому бізнесу легко знайти надійні та безпечні ІТ-рішення. 

Учасники отримають доступ до широкої аудиторії підприємців, можливість стати частиною державної цифрової екосистеми та представити свої рішення підприємцям, які шукають інструменти для розвитку бізнесу.

Штрафи за порушення вимог щодо ПРРО/РРО: що зміниться для підприємців з 1 серпня

З 1 серпня 2025 року закінчується перехідний період, коли штрафи за порушення правил використання РРО/ПРРО були зменшені.

У 2023 році держава тимчасово знизила їх до 25 % і 50 %, щоб дати бізнесу час звикнути до нових умов.  

Тепер пільги скасовуються, і штрафи знову діятимуть у повному розмірі:

  • 100 % вартості товарів/послуг — за перше порушення;

  • 150 % вартості — за кожне наступне.

Щоб уникнути санкцій, підприємцям потрібно:

  • користуватися лише зареєстрованими РРО, ПРРО або розрахунковими книжками;

  • проводити розрахунки на повну суму товарів чи послуг;

  • видавати покупцям чеки (паперові або електронні). 

Prom вводить комісію для сайтів з власним доменом 

Один з найпопулярніших маркетплейсів в Україні Prom.ua оновлює правила для частини продавців, які працюватимуть з новою комісією. З 21.07.2025 Prom бере комісію за замовлення з сайтів із власним доменом, створених на маркетплейсі.

Якщо продавець під’єднав до сайту власний домен, для нього діє єдина комісія — 10 грн (в т.ч. ПДВ) за кожне замовлення, оформлене на сайті через кошик. При цьому, комісія не списується за замовлення, оформлені з «Пром-оплатою». 

В компанії також вказують, що комісія фіксована і не залежить від суми та статусу замовлення, категорії товарів, кількості товарів в замовленні, типу продажу товарів та інших факторів. Також комісія не повертається, якщо замовлення клієнт в результаті скасував. 

6% нових компаній в Польщі належать українцям

Близько 30 тисяч компаній, відкритих українцями, зареєстровано у Польщі станом на початок липня 2025 року за даними польського реєстру юридичних осіб Krajowy Rejestr Sądowy (KRS). Майже половину з них було відкрито після початку повномасштабної війни. 

Загалом 208 251 компанію було відкрито за останні 3,5 роки у Польщі. 6% нових бізнесів за цей час припадає на українців. Найчастіше українці реєструють аналог українського ТОВ — spółka z ograniczoną odpowiedzialnością — такий вид діяльності оформили 27 656 або 95% усіх українських бізнесів у Польщі.

Майбутнє інтернет-покупок: до чого треба готуватися українському e-commerce

На RAU Expo 2025 Віталій Скрипченко, директор напряму «Онлайн-торгівля» Епіцентру К, поділився оцінкою готовності українського e-commerce до виходу на ринки Європи та окреслив ключові виклики у боротьбі за вибагливого споживача.

Основні тези: 

  • Вітчизняні ритейлери вже починають освоювати ринки в Європі, і цей процес набиратиме обертів, враховуючи скорочення населення в Україні. Тому питання конкуренції з іноземними гравцями лишається дуже актуальним.

  • Є вірогідність, що Amazon прийде колись в Україну, але результат цієї експансії може бути різним. Як свідчить європейський досвід, у Великобританії та Німеччині Amazon вдалося стати лідером на ринку, а ось у сусідній Польщі фактично монопольне становище на ринку електронної комерції займає національний гравець – маркетплейс Allegro.

  • Однією з сильних сторін України можна вважати щорічне зростання онлайн торгівлі на 30% проти 6% на європейському ринку. Ще одна перевага – велика частка органічного трафіку і, відповідно, менше треба витрачатися на платний трафік. Що обумовлено невеликою кількістю гравців на ринку. Наприклад, для європейців рівень органіки в 20-30% виявляється вже фантастикою. В Україні рівень 40-50%, чи навіть більше, є нормою в більшості ритейлерів.

  • Враховуючи високу вартість залучення клієнта та платного трафіку, частка рекламних витрат від обороту більша 10% вважається в ЕС нормальною. У нас це радше виняток аніж норма. Також важливою перевагою є висока адаптивність вітчизняних ритейлерів до будь-яких змін бізнес-середовища, особливо в регуляторній сфері.  

  • Враховуючи об’єми ринку Європи, розмір інвестицій в R&D, в штучний інтелект та інші інновації значно перевищують українські. Навіть невеликі компанії інвестують, але замість розробки власних продуктів купують готові професійні рішення. 

  • В Україні значно дорожчі фінансові інструменти. Наприклад, вартість еквайрингу для онлайн-сервісів починається з 1,2-1,3% за кожну транзакцію. В Європі це від 0,5%, тобто більш ніж удвічі дешевше. 

  • Велика конкуренція в Європі дозволяє покращувати сервіс та пропонувати більш вигідну ціну. Але конкурувати одразу з 28 країнами Європейського Союзу – це не тільки важко, але й менш вигідно. Через великі затрати на залучення клієнта, збитковість перших продажів та відносно низьку маржинальність роботи на європейському ринку там ніхто не рахує маржу з продажу. Всі працюють по моделі LTV (Life time value), тобто рахують, скільки клієнт за час співпраці з інтернет-магазином має принести грошей. Важливо також враховувати, що робота в ЄС вимагає дотримання суворих норм регулювання. 

  • Враховуючи всі плюси та мінуси українським ритейлерам варто готуватись до суттєвого зростання інвестицій у залучення й утримання покупців. А також готуватись до підсилення конкуренції й до зниження маржинальності бізнесу.  

Головні бар’єри для бізнесу на найближчі три роки – нестача кадрів, безпека та інфляція – опитування ІЕД

58% підприємців вважають, що у найближчі три роки найбільше на їхню роботу впливатиме безпекова ситуація в Україні — війна, обстріли та ризики для інфраструктури. Такі результати 38-го щомісячного опитування ІЕД у червні серед 473 промислових компаній.

Важливі тези з опитування:

  • головні бар’єри для бізнесу на найближчі три роки — нестача кадрів, безпека та інфляція;
  • 85,6% опитаних планують зберегти, а 12,1% — збільшити поточний рівень виробництва через два роки;
  • брак працівників залишається головною перешкодою — її назвали 58% бізнесів;
  • понад половину підприємців знову хвилює ризик небезпеки.

Google Chrome показуватиме зведені відгуки про магазини за допомогою ШІ

Google Chrome отримає нову функцію на базі штучного інтелекту, що генеруватиме зведені відгуки онлайн-магазинів. Таким чином компанія хоче зробити шопінг безпечнішим та ефективнішим. Для створення підсумків відгуків використовуватимуть дані з Google Shopping та інших популярних сайтів. Користувачі зможуть побачити загальну оцінку за п’ятибальною шкалою та дізнатися, що про магазини кажуть інші покупці.

Функція поки що працюватиме лише у США у вебверсії Chrome. Чи буде вона доступна на смартфонах або в інших регіонах, Google не уточнює. У тих, хто отримає оновлення, нова іконка з’явиться поруч з адресним рядком. В огляді користувачі знайдуть інформацію про обслуговування клієнтів, якість товарів, швидкість доставки, ціни та умови повернення. Це дозволить одразу зрозуміти, чого чекати від покупок.

Temu може отримати мільйонний штраф від ЄС

Єврокомісія виявила порушення Закону про цифрові послуги (DSA) з боку китайського гіганта електронної комерції Temu. Компанія не провела оцінку ризикованих і незаконних товарів на своїй онлайн-платформі.

Згідно з результатами «таємного тестування», проведеного ЄК в рамках нагляду за DSA, споживачі можуть зіткнутися з небезпечними товарами на Temu, включаючи іграшки та дрібну електроніку. Небезпечні товари є однією з частин поточного розслідування ЄК проти Temu. Однак є й інші занепокоєння, які вона ще вивчає, включаючи розслідування щодо дизайну, що викликає залежність, систем рекомендацій та зобов’язань щодо прозорості.

За словами представника ЄС, після оприлюднення попередніх висновків Temu було надано кілька тижнів для надання відповіді. Згідно з DSA, компанії можуть бути оштрафовані на суму до 6% від їхнього річного світового обігу. Хоча на сьогодні Temu не отримала штрафу від ЄС, в кінцевому підсумку, якщо ЄК підтвердить порушення, торговельна платформа може бути оштрафована.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів