- Оновлена версія законопроекту щодо доходів з цифрових платформ
- Rozetka оцінила збитки через війну в понад 100 млн грн
- Що змінилося в українському e-commerce у першій половині 2025 року – дослідження Promodo
- Kasta оголосила про ребрендинг
- Епіцентр запустив рекламний сервіс для користувачів свого маркетплейсу
- В Instagram з’явиться голосовий переклад на базі штучного інтелекту
- Понад 18 тисяч нових компаній у 2025 році
Kasta оголосила про ребрендінг, Rozetka оцінила збитки через війну в понад 100 млн грн, Promodo випустили дослідження про стан e-commerce у першому півріччі — ці та інші новини у дайджесті за серпень.
Останні новини та цікаві матеріали за серпень у нашому дайджесті.
Оновлена версія законопроекту щодо доходів з цифрових платформ
27 серпня Кабмін схвалив оновлену версію законопроєкту, який передбачає обмін інформацією про доходи з цифрових платформ: Prom, OLX, Rozetka, Glovo тощо.
Така інформація тепер автоматично надходитиме до ДПС – як від самих платформ, так і від іноземних податкових органів. У більшості випадків платникам не доведеться самостійно подавати декларації: роль податкового агента виконуватиме сама платформа.
Податок зі зниженим тарифом до 5% діятиме за умови:
-
є окремий банківський рахунок для надходжень з платформ і всі розрахунки йдуть через нього;
-
особа не є самозайнятою і не має найманих працівників;
-
річний дохід не перевищує ≈ 6,7 млн грн (834 мінімальні зарплати);
-
немає торгівлі підакцизними товарами.
У всіх інших випадках застосовується стандартна ставка 18%.
Пільги для дрібних продавців:
-
до 3 угод на рік на суму до €2000 можна проводити через свій звичайний рахунок;
-
якщо річний дохід не перевищує 36 336 грн (12 прожиткових мінімумів), податок взагалі не сплачується.
Наразі законопроєкт передано на розгляд Верховної Ради України.
Rozetka оцінила збитки через війну в понад 100 млн грн
Через повномасштабну війну збитки онлайн-ритейлера Rozetka перевищили 100 млн грн. Компанія зазнала 22 прямих влучання, магазини мережі постраждали щонайменше у 14 містах. У 2024-му пошкоджень зазнали також офіс і склад компанії.
Водночас компанія продовжує відкривати нові офлайн-точки. За час війни її мережа зросла удвічі, до 549 магазинів.
Питання фінансових втрат у компанії не коментують, однак мова йде про понад 100 млн грн збитків, пов’язаних з руйнуваннями інфраструктури та втратою товару. Rozetka оперативно відновлює роботу після ударів. У компанії діє внутрішній протокол, який дає змогу відкривати магазини за кілька годин після дозволу поліції.
Що змінилося в українському e-commerce у першій половині 2025 року – дослідження Promodo
Агенція Promodo представила дослідження українського ринку e-commerce за перше півріччя 2025 року.
Основні висновки:
-
У 2025 році український бізнес працює на спадному ринку: кількість людей зменшується, продовжується повільне послаблення гривні. Користувачі стають ще чутливішими до ціни, активно шукають вигідні пропозиції, акції та знижки. Вони купують частіше, але на менший чек або ж обирають дешевші товари.
-
Аудиторія покупців зменшується і не буде зростати ані в цьому році, ані в наступному. Хіба що відбудеться перетікання з офлайну в онлайн. Збільшення частки реклами буде лише зростати, як і її вартість — тож у фокусі має бути стратегія утримання клієнтів, яка охоплює поглиблення відносин та програми лояльності із персоналізованими пропозиціями.
-
Ефективність платної реклами зростає для всіх категорій, оскільки інші канали показують менший відсоток залучення.
-
Важливим емоційним тригером для покупки зараз є святкові моменти: дні народження, Різдво та інші родинні події. Напередодні таких дат збільшити дохідність допомагає гейміфікація.
-
Частка мобільного трафіку зростає, минулоріч 60% онлайн-покупок було здійснено з телефону. У великих ритейлерів кожне четверте замовлення приносив застосунок.
-
Відмічено зростання трафіку з AI-агентів, яке за перше півріччя 2025 склало 450%. Але це все ще 0,1% від загального трафіка. Тож інвестиції в SEO та PR залишаються надважливими.
-
Найдинамічніше зростання продемонструвала категорія «Ювелірка»: +47% до кількості замовлень, +14% до середнього чека, +78% до загального доходу в доларах. Піки продажів припали переважно на міжсезоння. Гравці активно використовували персоналізовані кампанії, зростає частка повторних покупок.
-
Категорія «Fashion» просіла за всіма показниками: замовлень менше на 6%, середній чек зменшився на 3%, дохід упав на 9%. Найгірший сезон – березень. На ринку зростає частка брендів економсегменту. Покупці почали відкладати покупки – зокрема, сезонний попит зсунувся в часі порівняно з 2024 роком.
Kasta оголосила про ребрендинг
Kasta оголосила про ребрендинг і трансформацію з мультикатегорійного маркетплейсу в екосистему щоденної вигоди. Екосистема реалізована як багатофункціональний застосунок SuperApp, який об’єднує знайомий користувачам маркетплейс та власний банкінг, створений у співпраці з Банк Кредит Дніпро та Visa.Новим слоганом екосистеми щоденної вигоди Kasta став слоган «Завжди більше». Окрім ребрендингу і нового слогану, Kasta також оновлюється візуально. Ребрендинг і редизайн компанії створила креативна агенція Banda.
Епіцентр запустив рекламний сервіс для користувачів свого маркетплейсу
Епіцентр представив рекламний сервіс для клієнтів свого маркетплейсу. Внутрішній рекламний сервіс Epicentr Ads дозволяє партнерам компанії просувати свої товари безпосередньо в межах онлайн-платформи epicentrk.ua.
Сервіс дозволяє запускати рекламні кампанії без залучення додаткових агентств або спеціалістів, посилювати сезонні активації, підтримувати продажі або просувати на ринок новинки.
Користувачам доступні такі опції, як:
-
вибір товарів для просування;
-
вказання бюджету (загального або денного);
-
встановлення ставок (ручних або автоматичних);
-
гнучкий таргетинг за категоріями, брендами, ціною, знижками.
Після запуску система автоматично розміщує рекламу в ключових зонах сайту: головна сторінка, категорії, результати пошуку, картки товарів та в додатку. Це дозволяє досягати максимальної релевантності й охоплення саме тієї аудиторії, яка вже перебуває на етапі прийняття рішення про покупку.
В Instagram з’явиться голосовий переклад на базі штучного інтелекту
Компанія Meta повідомила про глобальний запуск нової функції голосового дубляжу для відео Reels. Технологія використовує генеративний ШІ для перекладу голосу користувача з додатковою синхронізацією руху губ.
Щоб скористатися цією функцією, користувач має вибрати опцію "Перекладати ваш голос за допомогою Meta AI" перед публікацією ролика. Далі інструмент створює аудіодоріжку перекладу, зберігаючи інтонацію оригінального голосу. Після цього є можливість активувати синхронізацію руху губ із перекладеним аудіо.
Перед публікацією автор має змогу переглянути результат і вирішити, чи додавати синхронізацію. У відео з перекладом з’являється відповідне повідомлення про використання ШІ. На старті функція перекладу доступна лише для англійської та іспанської мови, однак компанія планує розширити мовну підтримку в майбутньому.
Понад 18 тисяч нових компаній у 2025 році
18 277 нових компаній було зареєстровано в Україні за пів року 2025 року. Відкриття нового бізнесу стабілізувалися торік за той самий час відкрилось майже стільки ж нових бізнесів. Втім сягти показників напередодні повномасштабної все ще не вийшло: у 2021 за півроку зареєстрували в 1,6 раз більше юросіб.
Не все так стабільно із закриттями: за рік їх побільшало на 19%. Від початку року встигло закритись 6 653 бізнесів. Чистий приріст складає 11 624 компанії — це найнижчий показник за останні 5 років.
