Сніпет впливає на привабливість вашого сайту у пошуковій видачі та від нього залежить CTR сторінок. Приділивши сніпету належну увагу, власник інтернет-магазину приверне на свій сайт більше трафіку. Читайте нашу статтю, щоб дізнатися все про сніпети.
Сніпет — це короткий опис вмісту сторінки,який складається з текстових і графічних елементів, обраних пошуковою системою з метатегів і/або контенту сторінки.
У цій статті ми розкажемо, якими можуть бути сніпети, як вони допомагають збільшити CTR сторінок сайту і що потрібно для їх створення.
Навіщо потрібен сніпет
Пряме призначення сніпету — повідомити користувачам про те, чи містить цільова сторінка інформацію, яку вони шукають. Сніпет надзвичайно важливий, тому що від його якості та наповненості залежить перехід користувача на сторінку вашого сайту з пошукової видачі.
Із чого формується сніпет
Звичайний сніпет десктопної версії складається з кількох елементів.
- Адрес сторінки з шляхами вкладання.
- Заголовок сторінки, який може копіювати мета-тег title цільової сторінки або формуватися з контенту сторінки, на розсуд пошукової системи. Примітка: довжина видимої частини заголовка в мобільній версії більше.
- Опис сторінки, який може копіювати мета-тег опису цільової сторінки або формуватися з вмісту сторінки, на розсуд пошукової системи. У Google є рекомендації по створенню ефективних мета-описань.
- Зображення, яке вибирається на цільовій сторінці алгоритмами пошукової системи. Картинка відображається не завжди та вплинути на це не можна. Однак, якщо на сторінці є унікальне якісне зображення з релевантним Alt — шанс отримати картинку у сніпеті істотно збільшується.
Сніпети для мобільної видачі трохи відрізняються від десктопної. Наприклад, сніпет для мобільних пристроїв містить фавікон сайту.
Розширений сніпет
Розширений сніпет — це сніпет, який, окрім елементів звичайного сніпету, містить додаткову інформацію про цільову сторінку. Для відображення елементів розширеного сніпету інформація на сторінці має бутити помічена в коді за допомогою спеціального синтаксису — мікророзмітки структурованих даних.
Деякі елементи розширеного сніпету не потребують додаткової мікророзмітки. Наприклад, відображення сніпету головної сторінки сайту у видачі за брендовим запитом. В цьому випадку, до елементів звичайного сніпету, пошукова система додає посилання на найпопулярніші внутрішні сторінки сайту. Зроблено це для можливості швидкого переходу в потрібний розділ сайту прямо з видачі.
Розширені сніпети для інтернет-магазину
Існує кілька основних видів розширених сніпетів для інтернет-магазину.
- Розширений сніпет для головної сторінки за брендовим запитом зі швидкими посиланнями.
- Рядок пошуку по сайту.
- Продукт.
- Хлібні крихти.
- Логотип.
- FAQ page.
Швидкі посилання
Відображаються для головної сторінки за брендовим запитом. Для отримання такого сніпету не потрібна додаткова мікророзмітка. Станом на зараз, цей блок формується автоматично пошуковою системою. Читайте в довідці Google , як збільшити ймовірність відображення додаткових посилань.
Рядок пошуку по сайту
Поява рядка пошуку не залежить від додавання мікророзмітки. Є сайти без мікророзмітки SearchAction, але із рядком пошуку, а є ті, у кого стоїть мікророзмітка, але додаткового елемента у сніпеті немає.
На появу рядка пошуку видачі впливає репутація сайту в очах Google. Також, можливо, присутність елемента у сніпеті залежить від того, чи шукають користувачі інформацію на сайті за допомогою пошуку і як часто.
На клієнтських сайтах Хорошопу реалізована мікророзмітка для рядка пошуку та додаткові дії для її додавання не потрібні.
Продукт
Один із найбільш важливих видів розширеного сніпету для інтернет-магазину, який відображає більше даних про товари на сторінці видачі.
Крім стандартних елементів, виводяться:
-
рейтинг товару;
-
кількість відгуків, на підставі яких сформувався рейтинг;
-
ціна;
-
наявність.
Для того, щоб сніпет із продуктом міг з’явитися — на сторінку потрібно додати мікророзмітку по типу https://schema.org/Product.
Хлібні крихти
На можливість відображення у сніпеті привабливих хлібних крихт впливає мікророзмітка по типу https://schema.org/BreadcrumbList. Також ця мікророзмітка називається «Строки навігації».
Хлібні крихти у сніпеті помітно підвищують привабливість сторінки в пошуковій видачі. Наприклад, так виглядає сайт з мікророзміткою:
А так — без хлібних крихт:
Логотип
Логотип вашої компанії відображається в результатах пошуку з мобільних пристроїв, а також у блоці знань. Блок знань — це вікно з інформацією на сторінці видачі, якщо пошуковий запит пов’язаний з вашою компанією. Наприклад, вікно з даними з Google Business Profile.
Для появи розширеного сніпету з логотипом потрібна спеціальна мікророзмітка «Organization, logo».
FAQ page
Розширений сніпет, який складається із блоку з питаннями та відповідями. За допомогою спеціальної мікророзмітки структурованих даних по типу https://schema.org/FAQPage можна отримати можливість виведення цього блоку на сторінку результатів пошуку.
Як перевірити валідність мікророзмітки і можливість появи розширених сніпетів
Для перевірки валідності мікророзмітки є два інструменти.
- https://validator.schema.org/ — раніше це був головний інструмент Google для перевірки мікророзмітки. Зараз на зміну йому прийшов новий інструмент, а старий — перенесли на домен schema.org.
- https://search.google.com/test/rich-results — це новий інструмент для перевірки валідності мікророзмітки, який допоможе дізнатися, чи є можливість отримати розширений сніпет від Google.
Обидва інструмента однаково добре і швидко працюють. Яким користуватися — вирішувати вам.
Як збільшити CTR сніпету
CTR (від англ. Click through rate) — це показник клікабельності, який розраховується, як співвідношення кількості показів вашого сніпету до кількості кліків по ньому. Відповідно, чим більше кліків, тим краще CTR і більше трафіка отримують ваші сторінки. Також CTR впливає на позицію сторінки у видачі: чим менше користувачі натискають на ваш сніпет, тим вірогідніше, що ваша сторінка впаде у позиціях.
CTR можна і потрібно збільшити двома способами:
- за рахунок добре продуманого і якісно оформленого сніпету;
- шляхом отримання розширеного сніпету.
Приклад стандартного хорошого сніпету для сторінки каталогу інтернет-магазину:
Розглянемо переваги і недоліки цього сніпету. Переваги:
- заголовок містить ключові слова «купити» і «парфюм»;
- опис сторінки дублює початкове слово «Парфюмерія» і містить якісну унікальну торговельну пропозицію: великий вибір парфумерії, низькі ціни, наявність акцій і скидок, інформацію про доставку;
- в описі є яскраві спец.символи у вигляді емодзі, які виділяють сніпет на фоні інших, розташованих поруч;
- немає нічого лишнього, наприклад описання того, що таке одеколон або непотрібних слів по типу «елітний», адже ми не шукали елітну парфумерію;
- заголовок і опис складені так, що їх видимі частини виглядають цілими і необірваними, як у сніпетах на скриншоті нижче.
З недоліків можна назвати відсутність зображення, що робить сніпет менш привабливим, у порівнянні з тими, де присутні зображення. Хоча Google не гарантує наявність зображення у сніпеті — необхідно зробити все можливе, щоб збільшити шанс його появи.
Висновок
Сніпет відіграє важливу роль для привабливості вашого сайту в пошуковій видачі і від нього залежить кількість органічного трафіку, який ви отримуєте. Намагайтесь зробити свій сніпет максимально привабливим для користувачів, перетворивши його в розширений сніпет із додатковою інформацією. Хорошоп реалізував на клієнтських сайтах платформи мікророзмітку, яка допомагає отримати всі основні види розширеного сніпету. Але пам'ятайте, що наявність мікророзмітки не є гарантією того, що у видачі буде сніпет, наприклад, зі строкою пошуку. Google у своїй довідці чітко говорить, що мікророзмітка не робить появу розширеного сніпету обов'язковою.
Пошукові системі в більшості самі вирішують, який вигляд матиме сніпет...
Євгеній, Дякую за коментар. У деяких випадках пошукова система змінює опис сторінки в сніпеті на свій розсуд, якщо це допомагає більш точно відобразити зміст сторінки. Однак оптимізуючи сторінку під певні пошукові запити - за цими ключами ви, в більшості випадків, отримаєте в сніпеті той опис, який прописали в мета тег description.