Голосова комерція — це покупка товарів в інтернеті за допомогою голосових команд. Для пошуку потрібних товарів користувачі дають команди голосовим помічникам, як Amazon Alexa, Google Home, Siri тощо. Наприклад, «хочу купити бігові кросівки Puma». Асистент розпізнає голосову команду людини, перетворює її на запит і знаходить релевантний результат. На відміну від простого голосового пошуку, який працює в межах пошукових систем, цей пошук працює і на сайті інтернет-магазину. Голосовий помічник перенесе користувача в каталог інтернет-магазину або на сторінку товару, де він зможе ближче ознайомитися з пропозицією.
Для поліпшення досвіду користувача, голосова комерція також передбачає використання штучного інтелекту. Він вивчає історію відвідувань користувача, його минулі покупки, а також іншу інформацію, яка дозволить голосовому помічнику зрозуміти переваги людини. Голосовий асистент передбачатиме які товари подобаються користувачеві та пропонуватиме саме їх.
Новий підхід до пошуку товарів кидає виклик бізнесу. Інтернет-магазинам необхідно враховувати особливості голосових запитів при своєму просуванні, особливо при SEO-оптимізації контенту. Голосові команди помітно відрізняються від звичайних пошукових запитів і більше схожі на звичайну розмову із продавцем. Це спричинить зміни в семантичному ядрі інтернет-магазину.
Незважаючи на розвиток помічників, голосова комерція залишається дуже новою і відносно сирою технологією. Впровадженням голосової комерції переважно займаються великі компанії, такі як Amazon. Для рядових інтернет-магазинів використання голосової комерції не зовсім доцільне. Впровадження такої системи коштує недешево, а користувачі ще слабко знайомі з принципами голосової комерції. Люди поки що не довіряють голосовим помічниками повною мірою — дехто вважає, що таким чином їх можуть прослуховувати. Також можуть виникати проблеми з розпізнаванням команд, але в майбутньому ця проблема зникне, коли голосові помічники та штучний інтелект покращаться.