Теплова мапа — це інструмент вивчення поведінки користувачів на сайті. Теплова мапа відображає, як відвідувачі сайту взаємодіють із його елементами. Для цього сервіс, що створює теплову мапу, показує дії користувачів за допомогою градієнтів. Наприклад, хедер покритий градієнтом від жовтого до червоного — це означає, що з ним користувачі активно взаємодіють. А футер взагалі не покритий градієнтом або ж у темно-синьому кольорі —користувачі до нього не доходять і майже не користуються ним. Різновиди теплових мап:
- мапа з кліками — вказує на які елементи сторінки користувачі клацають найчастіше;
- мапа переміщень — показує, як користувачі рухають курсором і на ділянках сторінки затримують свою увагу;
- мапа скролінгу — показує, як користувачі читають сторінку і в яких місцях зупиняються.
Теплові мапи допомагають власникам сайтів краще зрозуміти відвідувачів та їх труднощі. З їх допомогою можна подивитися на сайт очима користувача і зрозуміти як можна покращити користувальницький досвід. Насамперед це стосується дизайну сторінок, UI/UX, працездатності окремих кнопок. Наприклад, теплова мапа покаже, що користувачам доводиться часто кликати на той самий елемент — можливо, він не спрацьовує з першого разу.
Для покращення юзабіліті сайту та пошуку кращого рішення, теплову мапу можна використовувати у комбінації з A/B-тестуванням. Власник сайту може змінити дизайн певних елементів сторінки або змінити їх розташування, а потім подивитися, як реагуватимуть на зміни користувачі. Але спиратися тільки на теплові мапи не варто. Крім них, потрібно збирати статистичні дані про роботу сайту. Об'єднавши їх з інформацією з теплових мап, власник сайту зможе забезпечити кращий досвід користувача для відвідувачів.