Повернутися до списку

Стратегія Go-to-Market

Стратегія Go-to-Market (укр. стратегія виходу на ринок) — це план дій компанії при запуску нового продукту. Стратегія GTM визначає, що робитиме бізнес на перших етапах життєвого циклу продукту, після його виходу на ринок. Цей план охоплює позиціонування продукту на ринку, способи його поширення, боротьбу з конкурентами та інші чинники, які є важливими для успішного старту. Стратегія Go-to-Market може застосовуватися не тільки до нових товарів чи послуг, але й до компаній, які нещодавно створені та розпочинають свою роботу.

Звичайна стратегія просування охоплює тривалий період діяльності підприємства. Вона описує, як продукт буде продаватися протягом одного або декількох років і встановлює цілі на цей період. Стратегія GTM, у свою чергу, бере до уваги лише підготовку до виходу на ринок та перші етапи перебування на ньому. За пізніші періоди стратегія GTM не відповідає.

Створення стратегії Go-to-Market складається з кількох етапів.

  1. Визначення цільової аудиторії. Потрібно знати, хто користуватиметься продуктом та які проблеми аудиторії він зможе вирішити.
  2. Вивчення конкурентів. Потрібно розуміти, хто конкуруватиме з вашим продуктом на ринку і які у них є переваги чи недоліки.
  3. Вибір цінової політики. Знаючи які ціни на ринку для продуктів, який можна порівняти з вашим, вирішіть скільки коштуватиме ваш варіант і аргументуйте таку вартість.
  4. Створення унікальної торгової пропозиції. Відштовхуючись від потреб своєї цільової аудиторії та можливостей конкурентів, вирішіть за рахунок чого ваш продукт виділятиметься на ринку.
  5. Вибір каналів продажу та просування. Визначтеся через які майданчики продукт буде продаватися і через які канали просування ви рекламуватимете його.
  6. Підготовка первинного контенту Перед виходом на ринок компанія вже має бути готова до різних сценаріїв роботи та одразу дати користувачам контент, який зацікавить їх.
  7. Налаштування збору даних та аналітики. Важливо з моменту виходу на ринок збирати дані про аудиторію, статистику роботи компанії та продажів, щоб надалі мати можливість внести корективи.

Розробка стратегії Go-to-Market полегшить та прискорить вихід на ринок. Компанія мінімізує ризик помилок і з самого початку почне ефективно працювати з клієнтами. Бізнес позбавиться зайвих витрат, які можуть виникнути при хаотичному плануванні, і з перших хвилин перебування продукту на ринку працюватиме злагоджено.

Запустити свій інтернет-магазин
img

Потрібно більше інформації?

Відповімо на будь-які питання

Безкоштовний тест 7 днів