Краудфандінг (англ. crowdfunding) — це збір коштів від великого кола людей на реалізацію ідеї, стартапа чи якогось проекта. Краудфандінг є поширеним явищем в технологічному середовищі для втілення іноваційних ідей. До краудфандінга вдаються компанії, які не мають крупного інвестора та у них недостатньо власних коштів. Вони отримують шанс втілити у життя свій задум без фінансового ризику для себе. Навіть якщо проект стане успішним, то гроші зібрані під час краудфандінгу не повертаються.
Люди, які стають учасниками збору, фактично виступають в ролі благодійників, адже не отримують фінансової вигоди від інвестицій. Компанії, що проводять збор, можуть у майбутньому подарити благодійникам свій продукт або ж просто щось пам’ятне, як доказ допомоги. Окрім технологічних стартапів, проявими краудфандінгу є інші публічні збори коштів, наприклад на допомогу для армії, лікування, тощо.
Для збору коштів в рамках краундфандінга використовують онлайн-платформи. Це дозволяє охопити більшу аудиторію людей та залучити кошти з різних міст чи країн. Не слід очікувати, що розміщення проекту на майданчику означає успіх. Платформи краудфандінгу не просувають проекти — вони лише надають майданчик для пожертв та вирішують технічні питання збору. За свої послуги платформи беруть комісію. Для організації збору коштів людина має докласти чимало зусиль.
-
Знайти ідею. Для успішного збору коштів проект має бути в дечому іноваційним — це повинна бути оригінальна ідея, яка ще не зустрічалась. Вигадати подібне важко, але це потрібно робити, інакше у людей не буде ентузіазму допомогати проекту. Потенційний продукт повинен бути цікавим, унікальним зрозумілим та корисним.
-
Здійснити перші нароботки. Це покаже майбутнім благодійникам, що ідею можна реалізувати та ви працюєте над цим. Але вам не вистачає коштів на реалізацію, тому їхня допомога вирішальна.
-
Підготувати презентацію проекту. Вміння подати та пояснити ідею є одним з ключових моментів краудфандінгу. Зображення, відео, моделі продукції та детальний опис ідеї допоможуть людям в повній мірі оцінити задум. Вивчивши презентацію, людина має отримати для себе відповідь на питання «чому я маю допомогти саме цьому проекту?».
-
Оприлюднити проект та шукати допомогу. Коли презентація буде готова, то проект можна викладати на платформу краундфандінгу. Але на цьому не варто зупинятися, адже пасивна поведінка не залучить кошти. Свою ідею потрібно просувати, показувати якомога більшій аудиторії людей та спокунати їх до пожертв. Лише так можна зібрати потрібну суму коштів.