Показник відмов (англ. bounce rate) — це статистичний показник, який використовується в веб-аналітиці, та характеризує взаємодію користувачів з сайтом. В залежності від аналітичного інструменту, трактування показника відмов може відрізнятися, але найпоширенішим є варіант від Google Analytics. Google розраховує bounce rate, як усі сеанси з переглядом однієї сторінки поділені на загальну кількість сеансів та помножені на 100%. Іншими словами відмовою вважається випадок, коли користувач потрапив на сайт, але не переходив на інші сторінки або ніяк не взаємодіяв з сайтом, наприклад не додавав товар у кошик.
Оцінюючи показник відмов потрібно враховувати нішу, в якій працює сайт. Якщо це односторінковий лендінг, сайт новин або блог, то перегляд лише однієї сторінки є цілком типовою поведінкою користувачів. В цих випадках високий відсоток відмов не свідчить про якісь проблеми з контентом чи сайтом. Зовсім інший випадок, коли мова йде, наприклад, про інтернет-магазин. В цьому разі користувачі мають «ходити» сайтом і якщо вони цього не роблять, то це проблема. Втім не існує норми щодо розміру bounce rate, тому дуже часто цей показник є суб’єктивним і не завжди великий відсоток слід сприймати як щось погане.
Якщо ви, як власник сайту, вирішили зменшити показник відмов, то вам варто звернути увагу на декілька моментів:
-
швидкість завантаження сайту — це один з основних факторів, який впливає на поведінку користувачів сайту, тому якщо завантаження надто довге, то люди покинуть сторінку;
-
дизайн та навігація — потрапивши на сайт, користувачі можуть не зрозуміти, що їм робити далі, через заплутане розташування елементів або просто поганий вигляд сторінки;
-
релевантний контент — піклуйтесь про те, щоб переходячи на сторінку користувачі отримали те, що очікують;
-
мобільна версія — більшість людей заходить в інтернет з мобільних пристроїв, тому користувачі не можуть користуватися сайтом і залишать його, якщо сторінка не адаптована для смартфонів;
-
технічний стан — цілком можливо, що причина відмов геть проста і полягає в тому, що сайт у якийсь момент перестав працювати.
Проаналізуйте перелічені фактори та якщо ви не виявили проблем, то, скоріш за все, bounce rate вашого сайту є звичайним. Головне пам’ятати, що цей показник не є вирішальним критерієм оцінки юзабіліті сайту. Інколи можна мати проблеми навіть при низькому показнику відмов. Все через недоліки у налаштуванні інструментів аналітики, які неправильно відслідковують події та занижують bounce rate. Тому цей показник варто розглядати лише в комплексі з іншою аналітикою та не робити за ним поспішних висновків.