Українській бізнес продовжує жити, розвиватися та генерувати круті новини. У нашому дайджесті зібрали важливі матеріали, інтерв'ю та цікаві статті, яки виходили взимку.
Останнім часом більшість українських підприємців уважніше слідкують за зведеннями Генштабу і новинами про перебіг війни, ніж за новинами e-commerce і це цілком нормально. Ми вирішили зробити підбірку усіх цікавих матеріалів за останній час і зібрати їх в одному місці. Таким чином в нас вийшов зимовий e-commerce дайджест.
Чорна П’ятниця
У 2022 році змінилося багато чого та це вплинуло на вподобання покупців у Чорну П’ятницю. Цього року клієнти купували лише найпотрібніші товари, бо щось надлишкове, як це було раніше, — поки що не на часі. За даними Comfy, на першому місці серед покупок були мобільні батареї, а от телевізори, які у 2021 році були лідерами продажів, навіть не увійшли до пʼятірки найпопулярніших товарів. Детальніше про те, як пройшла Чорна П’ятниця у різних брендів, читайте у матеріалі Forbes.
Дослідження і загальні тренди Black Friday від Promodo
Звіт агентства Promodo теж свідчить про те, що у 2022 році Чорна П'ятниця в Україні була максимально продиктована зовнішніми обставинами. Важко було передбачити будь-які показники — конверсії, трафік, рівень доходу, який отримав бізнес. Основним каналом трафіку під час чорно-п’ятничного розпродажу був платний пошук.
Розпродаж в умовах відключень світла
Український e-commerce та рітейл отримали приблизно 25-30% менше виторгу через атаки росії та вимушені блекаути, — повідомив Дмитро Деревицький, голова ради директорів ГК «АЛЛО». Це сталося через зменшення онлайн-трафіку до 30% та офлайн до 20%. Таких втрат не було навіть під час локдаунів.
Що купували користувачі Монобанку
Засновник monobank Олег Гороховський підбив підсумки «Чорної П’ятниці» у своєму Telegram-каналі, а також порівняв подію із тогорічним періодом. Лідером за обсягом продажів та заявками на покупку частинами став маркетплейс Rozetka. А найбільше користувачі monobank купували смартфони та павербанки.
Товарообіг у тиждень Black Friday зріс у 3,5 рази — Фокстрот
У мережі Фокстрот, Чорна П’ятниця тривала з 21 до 28 листопада. В компанії заявили, що попри війну та всі інші труднощі, покупці потребували Чорної П’ятниці до якої вони звикли. «Ми розуміли, що Чорна п’ятниця буде у цьому році у будь-якому форматі. Наші споживачі чекали на неї, і ми не могли не виправдати їхніх очікувань»,– зазначив Олексій Зозуля, СЕО Фокстрот.
Як пройшла Чорна П’ятниця в Епіцентрі
За інформацією мережі торговельних центрів Епіцентр, загальний об’єм реалізації товарів, у перші три дні акції Black Friday, зріс майже на 25% у порівнянні з доакційним тижнем. У топ-5 акційних товарів Епіцентру, на які українці витратили найбільше коштів, увійшли телевізори, кавомашини, павербанки, пральні машини та електричні обігрівачі.
Загальні дані про Black Friday — Хорошоп
Хорошоп постійно рахує кількість замовлень, які генерують клієнти нашої платформи. До нападу росії в лютому, магазини обробляли близько 16−20 тисяч замовлень на день. Чорна П’ятниця стала найкращим днем по замовленням з початку повномасштабного вторгнення. Ми зафіксували більше 30 тисяч замовлень у цей день.
Передноворічний період
Незважаючи на війну, 61% українців не відмовилися від новорічного шопінгу — цю інформацію було опубліковано в дослідженні «Делойт» щодо ринку роздрібної торгівлі в новорічні свята 2022 року.
Нова Пошта розширює географію онлайн-шопінгу
В грудні Нова Пошта Глобал запрацювала у новій країні для онлайн-шопінгу — Чехії. Це вже 9 країна, з якої українці можуть купувати необхідні товари для дому, одяг популярних брендів та техніку. Сервіс дозволяє оформити замовлення в чеських онлайн-магазинах, в яких немає прямої доставки в Україну. Доставку можна замовити на адресу, до будь-якого відділення або поштомату Нової пошти в Україні.
Завдяки чому Rozetka змогла вийти з тяжкого становища
Як Rozetka пройшла девʼять місяців війни і зберегла бізнес розповів в інтервʼю Forbes власник компанії Владислав Чечоткін. За цей час компанія перейшла від виживання до розвитку та почала виходити на нові ринки. Зокрема, Rozetka планує працювати у Польщі.
“Ми продовжуємо розвиватись, тимчасово не з тією швидкістю, з якою розвивалися до цього. Хочемо бути ближче до наших клієнтів, забезпечувати прогнозовану та максимально швидку можливу логістику. Хочемо бути номером один.”
Діджиталізація допомогла українському бізнесу адаптуватись до війни
У грудні весь український бізнес активно вирішував спільну проблему блекаутів. «Забезпечення безперебійної роботи онлайн і офлайн ㅡ головне завдання на першу половину 2023 року», — говорить Ігор Смілянський, CEO Укрпошти. Нові технології дозволяють надавати цифрові послуги по всій країні, навіть у найвіддаленіших куточках без зв’язку, та підтримувати постійну роботу компанії за будь-яких умов. Читайте великий матеріал про те, як вдалось адаптуватись e-commerce, банкам, рітейлу та логістичним компаніям у 2022 році.
E-commerce на початку 2023
У новому році — нові тарифи: з 1 січня 2023 року Укрпошта знизила тарифи на пересилання посилок EMS з України в Польщу. Відтепер кожен клієнт матиме змогу робити відправлення рідним та близьким за кордон за вигідними тарифами.
Вартість відправлення посилок з України в Польщу становитиме на 75% менше порівняно з поточною вартістю EMS-доставки.
Ключові орієнтири на 2023-й — Алло
Про роботу маркетплейсу Алло розповів генеральний директор компанії Максим Раскін. У 2023 році вони очікують збільшення частки онлайн-клієнтів. Тренд пояснюється тим, що у людей не завжди є змога придбати товар в офлайн-магазинах. Водночас, компанія спостерігає збільшення продавців на маркетплейсі.
Як змінився ринок онлайн-торгівлі в Україні під час війни — дослідження OLX
Згідно з дослідженням OLX, всім потрібні смартфони із доставкою. У 2022 році українці на OLX найбільше купували мобільні телефони. Але головний розвиток стався у категоріях одягу та побутової техніки — частка покупок цих товарів зросла найбільше, у порівнянні з минулим роком.
Під час війни електронна комерція в Україні зростає
З дещо неочікуваною заявою виступив Микола Палієнко, CEO EVO. За його словами, під час війни електронна комерція в Україні зросла та її частка в ритейлі досягла 11%.
“Українці зараз продають дуже багато товарів на світових маркетплейсах. З часом кількість перейде в якість і Україна буде країною якісних цікавих продуктів, вона буде брендом. Від нас – цеглина в побудову цього тренду”
Перша статистика у новому році
Рейтинг відвідуваності найбільших інтернет-магазинів за січень 2023 року опубліковали на сайті Retailers. Наприклад, у категорії Fashion&Sport лідером залишається інтернет-майданчик Intertop, який за минулий рік збільшив відвідуваність у 1,5 рази. З рейтингу вибули інтернет-магазини Bonprix та Lamoda, які з початком повномасштабного вторгнення припинили свою роботу на території України.
За рік українська аудиторія Facebook зменшилась на 2 млн користувачів
Кількість користувачів Facebook та Instagram в Україні зменшується після початку повномасштабного вторгнення росії. Про це йдеться у новому дослідженні соцмереж, яке провела комунікаційна агенція Plusone social impact. За рік українська аудиторія Facebook зменшилась на 2,05 млн користувачів, а Instagram — на 4,1 млн. Дані не враховують мешканців Донецької та Луганської областей.
Про війну, кризу та відновлення - Нова Пошта
Нова пошта у 2022 році сплатила 7 млрд грн податків, а 2700 співробітників компанії захищають Україну зі зброєю в руках. Співзасновник «Нової пошти» Володимир Поперешнюк розповів, як компанія змінила свою роботу під час війни та шукає нові шляхи для розвитку.
“Ми не сумніваємося, що перемога буде. Але я не чекаю, що це станеться влітку. Ворог сильний, не планує здаватися, готує мобілізацію. Я параноїк у бізнесі. Мені постійно здається, що прокинусь, а клієнти всі пішли. Так само і в цьому випадку. Є загроза і, можливо, її слід демонізувати, щоб шукати ресурси в собі. Треба постійно тримати себе у формі та не зупинятися ні на секунду”