Не всі помилки інтернет-магазинів спричиняють втрату клієнтів. Однак абсолютно всі помилки говорять про любительське ставлення рітейлера до бізнесу і шкодять репутації компанії. Ми визначили, на які граблі інтернет-магазини наступають найчастіше.
Не всі помилки інтернет-магазинів спричиняють втрату клієнтів. Однак абсолютно всі помилки говорять про любительське ставлення рітейлера до бізнесу і шкодять репутації компанії. Ми визначили, на які граблі інтернет-магазини наступають найчастіше.
Невдалий дизайн
Наскільки широким не був би асортимент магазину, це не виправдовує складність інтерфейсу. Проблема більшості невдалих дизайнів — перевантаженість зайвою інформацією, яка відволікає відвідувача від товарів. Заважати може навіть сама графіка.
Дизайнери часто перевантажують шапку сайту. Вони люблять робити яскраві акценти на формі замовлення зворотнього дзвінка, умовах доставки та інших відволікаючих деталях.
Любов вітчизняних компаній до величезних шапок часто не залишає місця для товарів на першому екрані.
Інколи не можна роздивитися не лише товари, але і текст. Все через використання занадто дрібних шрифтів навіть там, де простір дозволяє зробити їх більшими.
Вдалий приклад правильного дизайну при великому асортименті — сайти IKEA та Pufetto. Акценти на товарах, всі функції доступні.
Банер від любителя
По банерах на сайті можна дізнатися, скільки часу його творець присвятив дизайну. Саморобний банер безнадійно псує враження від сайту, навіть якщо шаблон магазину зроблено бездоганно.
На такому банері все кричить про те, що його автор вчора відкрив для себе Photoshop з фільтрами. Розпізнати його можна по одночасному використанню різних накреслень шрифтів, наприклад, жирного та italic, відразу декількох різких кольорів — наприклад, червоного, зеленого і синього, а також різних ефектів Photoshop — рамочок, світіння і тіней. Але головна гордість таких банерів — текст, розміщений «хвилею».
Часто банери перенасичені інформацією, наприклад, текстом, який неможливо прочитати через погану видимість або занадто швидку зміну банерів.
Перевантажити банери можна і графікою, хоча вправи в складності колажів тут зовсім недоречні.
Незрозуміла структура
Функціональність і зручність сайту для користувача важливі не менше його зовнішнього вигляду. Занадто складна та заплутана структура — куди йти користувачеві, в «ліжка» чи «спальні»? А якщо потрібні дитячі ліжка?
Думаєте, легко вибрати серед 1581 кольору? А уявіть собі реакцію користувача, який передивися величезну кількість кольорових квадратиків, нарешті знайшов підходящий і клікнув на нього, щоб покласти до кошика. Але фото дивана не перезавантажилось, і в кошику опинився той самий колір, що і на головній картинці.
У програмістів часто не доходять руки до вибору модифікацій товару, який представлений в різних варіантах. Хочете вибрати більший стіл? Не найкраща ідея, якщо перед вами звичайна таблиця з розмірами і ціною.
Змініть фільтри
Інша слабке місце вітчизняних магазинів — фільтри товарів. Більш ранні версії движків були без фільтрів. Поставити їх було складно, а наповнити товарами — ще складніше. Найчастіше їх доводилося встановлювати за допомогою додаткових модулів, і через це страждала швидкість роботи сайту.
В результаті, частина магазинів досі працює без фільтрів, навіть якщо без них ніяк не обійтися. Сотні товарів, десятки сторінок, але відсутні фільтри за характеристиками техніки або за розмірами одягу та взуття.
На цьому різноманіття проблем з фільтрацією не закінчується. Наприклад, фільтри бувають занадто заплутаними. Наприклад, якщо одночасно представлено і горизонтальні, і вертикальні фільтри, і в них є як однакові, так і різні характеристики. Які вибирати? Якого результату очікувати?
Інколи, в фільтрах можна вибрати одночасно кілька варіантів, а ще бувають випадки, коли відсутнє автоматичне перезавантаження сторінки з товарами після вибору кожного фільтру, а кнопка «Застосувати» захована далеко внизу сторінки.
«З приходом холодів варто піклуватися про теплоту ваших вушок»
Більшість користувачів читають опис товарів на сайтах магазинів. До того ж є низка категорій товарів, в яких без пояснення складно розібратися. Вітчизняні магазини часто це ігнорують, тому в їх описах безліч помилок.
Інша проблема — описи товарів для роботів з величезною кількістю ключових слів. Такий текст не лише відштовхує покупця. Роботи також сприймуть його негативно, тому він швидше завадить просуванню, чим допоможе.
Агресивні спливаючі вікна
Нав'язливі спливаючі вікна інтернет-консультантів, які з'являються відразу після переходу на сайт, можуть відштовхнути користувача. Також це стосується підписки на розсилку і push-up повідомлень.
Фотографував новачок
Безліч інтернет-магазинів досі використовують аматорські фото або занадто дрібні зображення, на яких неможливо роздивитися деталі. А деякі домальовують предмети інтер'єру або сам товар.
Купіть ноутбук для вашої мишки
Невдало реалізовані кошики не перераховують товари при зміні їх кількості і не показують знижки. Безліч кошиків ніяк не реагують на додавання до них товарів, і через це користувач не розуміє, чи були вони додані взагалі. Занадто рідко покупцям пропонують вдалі додаткові товари до тих, які лежать у кошику. Це складно реалізувати технічно: не всі движки дають можливість зв'язувати товари, а якщо і дають, то їх важко налаштувати.
Вказувати товари вручну — не вихід, тому апсейли добре працюють лише у магазинів, які мають технічну можливість прописати логіку для зв'язування. Наприклад, для ноутбука з певною діагоналлю можна запропонувати відповідну сумку або додаткову пам'ять. Але поки що більшість магазинів пропонують покупцям придбати ноутбук для обраної мишки.
Складна форма оформлення замовлення
Класична помилка — величезна форма, яку покупець повинен заповнити для оформлення замовлення, а також обов'язкова реєстрація. З індексом, містом, країною, областю. Форма повинна містити мінімум полів, але при цьому давати менеджерам всю необхідну інформацію. В сучасних версіях користувачам досить вказати номер складу оператора, на якому вони заберуть товар.
Невиправлені баги
Найбільше глюків у мобільних версіях сайтів. Проблеми бувають як з відображенням версії в цілому, так і в оформленні замовлень. Наприклад, постійні скачки курсору, які заважають ввести номер телефону покупця.
Поширена помилка адаптивної верстки — коли десктопну версію можна прокручувати за допомогою перетягування мишки. Така область стає пасткою під час скролу сторінки: якщо курсор потрапляє в область з підтримкою свайпу, прокрутка сторінки несподівано зупиняється.
Прикро, коли баги можна легко усунути, але цього чомусь не роблять. Наприклад, наполегливо використовують flash-плеєр для відтворення мультимедіа.
На завершення
Помилки інтернет-магазинів пов'язані не лише з їх дизайном і реалізацією. Часто вітчизняний рітейл грішить некоректними комунікаціями з клієнтами.
-
Менеджери можуть не передзвонювати після заповнення форми замовлення зворотнього дзвінка, в якій обіцяли дати зворотній зв’язок протягом 15 секунд.
-
Інтернет-магазини ігнорують негативні коментарі або неадекватно на них відповідають.
-
Магазин публікує суто позитивні відгуки на кожен свій товар, навіть якщо асортимент обчислюється сотнями тисяч. Такі відверто фейкові відгуки відштовхнуть покупця не менше, ніж аматорські фото та нав'язливі спливаючі вікна.